داستان سیاه پوشیدن بازیگران در مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ چه بود؟

در آخر مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ هم برگزار شد و این مراسم نشون داد که بر خلاف مشکلاتی که سال پیش واسه زنان در هالیوود ایجاد شده بود، سالی موفق در انتظار این زنان میشه و اونا باید منتظر تکرار موفقیت خود در مراسم اسکار هم باشن. فرش قرمز مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب همیشه با حواشی و ترندهای جدیدی در لباس پوشیدن همراه بوده اما مراسم ابتدایی مراسم گلدن گلوب امسال با یه شعار واحد تحت تاثیر قرار گرفت: ساکت نشین، بلند شو!

در مراسم گلدن گلوب روز یه شنبه هفتم ژانویه ۲۰۱۸، لباسای مشکی زنان شرکت کننده در مراسم با هدف مقابله با تبعیضات جنسیتی و دفاع از کسایی که در ماه های گذشته اعلام کردن در طول سالای گذشته در هالیوود مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفتن، جو کلی این مراسم رو تحت تاثیر قرار داده بود. بعد از افشای اذیت و آزارهای جنسی یکی از بزرگ ترین جفت و جور کنندگان هالیوود به نام هاروی واینستاین از مدیران شرکت میراماکس در سال گذشته و گزارش مفصل این رویدادها در ماه اکتبر گذشته در روزنامه نیویورک تایمز، کمپینی واسه واداشتن زنان و مردانی که در سالای گذشته مورد اذیت و آزار یا هر گونه بدرفتاری جنسی قرار گرفته بودن به رسوا کردن متخلفان شروع شد که شدیدا دنیای هالیوود رو لرزوند و پس از هاروی واینستاین، چهره مشهوری دیگری مانند کوین اسپیسی رو هم با خود غرق کرد و حتی پس لرزهای اون به سنای آمریکا هم رسید.

اینجوری امروز در نامه ای که به وسیله آوا دوورنی (کارگردان)، کاتلین کندی (جفت و جور کننده) و بعضی از بازیگران زن سرشناس هالیوود مانند آمریکا فررا، اما استون و کنستانس وو آماده شده بود شروع به کار سازمانی به نام «Time’s Up» اعلام شد که با هدف مقابله با خشونت و بدرفتاری با زنان در هالیوود تشکیل شده.
این سازمان در واقع واسه تصویب قوانینی در جهت کاهش اذیت و آزار در محیط کار در همه صنایع و تلاش واسه رسیدن به برابری جنسیتی در کمپانیای جور واجور هالیوود فعالیت می کنه.
علاوه بر جمع آوری ۱۵ میلیون دلار واسه تامین هزینه های دفاع قانونی از خواسته های زنان، این گروه از مهمانان مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ خواست که واسه افزایش آگاهی جامعه از اذیت و آزار جنسی در هالیوود و تبعیضای جنسیتی در این میدون با لباس مشکی در این مراسم حاضر شن.

مطلب دیگر :
قانون جذب عشق در ۱۱ مرحله [جذب مرد یا زن مورد علاقه]

با در نظر گرفتن این که در مراسم فرش قرمز همه از راه لباسا، موها و جواهراتشان صحبت می کنن، به نظر می رسه با در نظر گرفتن لباسی که امسال در این مراسم ترن شده بود انجمن تایمز آپ تونسته به خیلی از اهداف ترسیم شده خود برسه. باحال این که خیلی از ستارگان سرشناس مرد هالیوود هم از این جنبش زنونه پشتیبانی کرده و اعلام کردن که با اون همکاری می کنن. از این بازیگران سرشناس میشه به کامل هیدلستون، آرمی همر و دواین جانسون اشاره کرد.

البته مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ از هر دید واسه زنان هالیوود خاص و خاص بود چون علاوه بر حواشی فرش قرمز، فیلما و سریالایی که زنان در اون نقش برجسته ای داشتن تونستن بیشترین جوایز رو به دست بیارن. این وسط میشه به سریالایی مانند «دروغای بزرگ کوچیک» و «داستان ندیمه» و فیلمای «لیدی بِرد» و «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» اشاره کرد که همه داستانایی مربوط به زنان داشتن و بیشترً جوایز گلدن گلوب امسال رو به خود دادن.