از بازیگر نقش پزشک دهکده چه خبر؟

سرویس هنری ما، امروز شما رو با یکی از شخصیتای معروف انگلیسی که چند سال تماشاگر هنرمندی ایشون در سریال پر بیننده دکتر دهکده بودیم، آشنا می کنه.

با ما همراه باشین در گشتی در زندگی خصوصی خانوم جین سیمور انگلیسی.

داستان دکتر دهکده

یکی از سریالای دهه هشتاد شسمی رو باید سریال دکتر دهکده دونست که مثل سریالای: اوشین و هانیکو و از سرزمینای شمالی خاطره انگیز دهه شصت، از شبکه دوم سیما، مهمون خونهای ایرانیان واسه چند سال پشت سر هم بود.

داستانی که نشون دهنده عشق و شور یه زن جوون واسه خدمت به اهالی دهاتی در شمال آمریکا بود و در روال داستان، درامی خانوادگی رو به تصویر می کشید که هم از نظر لوکیشنای قشنگتر و طبیعی و هم از نظر داستان جذاب و تاثیرگذارش، مخاطبان بسیاری در داخل کشور به خود اختصاص داد و البته فروش جهانی موفقی هم در کارنامه داشت.

در این ویدیو زیر، بخشایی از تیتراژ ابتدایی این سریال رو ببینین.

این سریال که در اولین روزای دهه نود میلادی کار ساخت اون شروع شد، در ۱۵۰ قسمت و ۶ فصل طراحی و تولید گردید که بخشای خیلی از اون با دوبلهای خوبی، در کشورمون روی آنتن رفت.

دکتر دهکده ، یه سریال آمریکایی با سبک وسترن، درام و خانوادگی به کارگردانی بث سالیوانه. این سریال از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ در شبکه سی‌بی‌اس پخش شد.
ماجرای اصلی این سریال مربوط به دکتر زنی با نام مایکلا کوئینه که نقش اونو جین سیمور بازی می‌کنه.

مایکلا بعد از تموم شدن تحصیلات پزشکی در بوستون به دهکده‌ای در کلورادو می‌رود و در اونجا به درمون بیماران می‌پردازه در همین بین با خونواده‌ای صمیمی می‌شه پس از یه مدت مادر اون خونواده بر اثر مریضی در برابر مرگ قرار می‌گیرد و در اواخر عمرش سه فرزندش رو به مایکلا می سپارد تا از اون‌ها مراقبت کنه.

بازیگرانش: جین سیمور در نقش دکتر مایکلا کوئین، جو لاندو در نقش بایرون سالی، چاد آلن در نقش متیو ،کوپر اریکا فلورس در نقش کالین کوپر ، جسیکا بومن در نقش کالین کوپر، شون تووی در نقش برایان کوپر.

کلا، در سریالای چند دهه گذشته، هر جا یه بازیگر شرقی یا غربی، نقش زنی تلاشگر رو روایت می کنه، فعالیتای ایشون در میدون زندگی،  دلیل خلق داستانی مهیج می شه که با اقبال جامعه ایران به خصوص بانوان همراه می شه که وقت بیشتری واسه همراهی با سریالای خانوادگی غربی دارن.

جذابیت داستان و حضور فعال این زن در مشکلات زندگی و برخورد منطقی اون با مشکلات و چالشا به شکلی بود که ۳ سال، ساعت ۲۱ شبکه دوم سیما، یکی از پر بیننده ترین برنامه های رسانه ملی به حساب می اومد.

شروع این سریال نوستالژی با ورود یه قطار شروع می شد که این جمله رو می گفت: من یه دکتر اهل بوستون هستم که منو به عنوان یه دکتر زن، نپذیرفتند . . .

این سریال، حالا در بیشتر از ۸ میلیون صفحه اینترنت ایندکس شده که نشون دهنده این مهمه که چقدر دکتر دهکده تونسته در کشورای جور واجور جهان، تاثیر گذاری رسانه ای داشته و در جذب مخاطبان، موفق بوده.

در پرتال معروف IMDB که حالا در اختیار غول خرده فروشی اینترنت (AMAZON) قرار داره، این سریال رتبه ۷ از ۱۰ رو کسب کرده.

سایت رسمی سریال دکتر دهکده در این نشانی قرار داره.
در این سایت، اطلاعات کاملی درباره سناریوی جذاب این سریال، معرفی بازیگران، عوامل تولید، تصاویر پشت صحنه قسمتای جور واجور سریال و هم اینکه چگونگی سفارش نسخه اصلی سریال روی دی ایشون دی در اختیار مخاطبان جهانی قرار گرفته.

جالبه که بدونین به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ساخت این سریال، در فوریه ۲۰۱۶ میلادی. مراسمی در Paramount Ranch آمریکا برگزار شد که با استقبال عاشقان این سریال و طرفداران خانوم جین سیمور همراه شد.

سبک زندگی دکتر دهکده

گر چه جین در این سریال خوب نقش یه دکتر زن معتقد و مهربون و تلاشگر رو بازی می کنه، اما در دنیای واقعی هم، مراقبتای بهداشتی و پزشکی رو در  دستور کار داره.
اهمیت ایشون به پوست و مراقبتای پوستی با به کار گیری لوسیونای جورواجور، دلیل شده تا پوست اون در دهه شصت زندگیش، جوون تر از هم سن و سالش به نظر برسه.

در حالی که ایشون، هیچ وقت بر خلاف بعضی از بازیگران انگلیسی و هالیوودی، زیر تیغ جراحان واسه عملای زیبایی گونه و چانه و امثالهم نرفته. ایشون مخالف رژیمای غذایی سخته و تنها عقیده داره که در زندگی باید غذای سالم مصرف کرد و از غذاهای حجیم و پر کالری دوری کرد.

ایشون با در نظر گرفتن جراحی کمر خود، خیلی نمی تونه جنب و جوش شدید ورزشی داشته باشه و بعضی وقتا پیاده روی می کنه.
اما همیشه تلاش می کنه تا در کوچیکترین فضا، جنب و جوش داشته و بخاطر این، ایروبیک و پیلاتس و کار با وزنه های سبک رو در خونه انجام میده.

مطلب دیگر :
چگونه سابقه بیمه از دست رفته شما باز گردانده می‌شود؟

ایشون یکی از دلایل سرحالی خود رو که تاثیر زیادی بر کارکرد بدن و هم اینکه سرحالی چهره و پوستش داشته رو دارویی به نام خنده می دونه که به قول ایرانیا، بر هر درد بی درمان دواست.

حضور اون در فیلمای کمدی، خود روشن کننده این مطلبه که دکتر کویین، نه فقط در نقشایی که رو دوش داشته ، خندانه، بلکه در زندگی شخصی و دور از دوربین هم، خنده رو از لباش حذف نمی کنه.

جین سیمور

جین سیمور (jane Seymour) که خیلی از مخاطبان تلویزیون ایران به واسطه پخش سریال جذاب و خانوادگی دکتر دهکده، ایشون رو تو ذهن دارن، در ۱۵ فوریه ۱۹۵۱ میلادی در شهر هایزمدلسکس انگلستان به دنیا اومد. گر چه جین، هیچ وقت در مورد پزشکی فعالیت نکرد، اما پدرش، متخصص زنان و زایمان بود و از جمله لهستانیای مهاجر این کشور هستش.

اتفاقا مادر ایشون که میک اسمشه، پرستار بوده و در هلند به دنیا اومد. مادرش در زمان جنگ جهانی دوم، از جمله اسرای جنگی متفقین بود.

جین سیمور، در زمان تولد به نام جویس پنلوپه ویلهلمینا فرنگبرگ نام گذاری شده که پس از ۱۷ سال، اون نام آسون جین سیمور رو انتخاب کرد که در واقع این نام، نام همسر هنری هشتم، پادشاه انگلستانه که در قرن شانزدهم میلادی زندگی می کرد.

جیم سیمور، مثل بازیگران هالیوود، چند ازدواج رو در کارنامه خود ثبت کرده که از اون جمله میشه به ازدواجش با مایکل آتن بورو، جفری پلانر، دیوید فلین و جیمز کیچ اشاره کرد که حاصل این ازدواجا، چهار بچه به اسمای سین، کاترین، جون و کریستوفر بوده.

ایشون در فیلمای جیمز باند مثل زندگی و مرگ (Live and Let Die)، بعضی جاا در زمان، پایان عدن، انواسیس، جنگ و خاطره در دهه هفتاد و هشتاد میلادی اجرای نقش کرد.
اما قسمت بزرگی از معروفیت خود رو مدیون سریال آمریکایی دکتر کویین، زن دکتر (Dr Quinn, Medicine Woman) داره که در فاصله سالای ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ میلادی ساخته شد.

در دهه نود میلادی، این سریال یکی از سریالای پر مخاطب در شمال آمریکا به حساب رفت. خانوم جیم سیمور در طول دوران بازیگری خود، جوایز بسیاری بدست آورد که از اون جمله میشه به ۲ جایزه امی و گلدن گلوب اشاره کرد.

جین سیمور در اینستاگرام فعالیت خاصی نداره و تنها پروفایلی در فیس بوک داره.
اما سایت اختصاصی ایشون رو میشه در این نشانی دنبال کنین که بخشی از فعالیتای هنری، سبک زندگی و هم اینکه میدونای مدو لباس و مدلینگ ایشون رو معرفی کرده.

همونطور که در داخل این گفتار هم اشاره کردیم، جین سیمور، یکی از فعالان میدون زیبایی در آمریکا هستش و بخاطر این، بخشی از درگاهش به معرفی نظرات و علایقش به دنیای مد و لباس و آرایش اختصاص پیدا کرده. واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این لینک مراجعه کنین.

اون سفیر تبلیغاتی بعضی از برنده های آرایشی از جمله Crepe Eraseه که با فرمولاسیون TruFirm طراحی و تولید شده و واسه پوستای خشک، مناسبه. جالبه که بدونین خانوم سیمور، طراحی دکوراسیون و مبلمان هم هستش و و با بعضی از طراحان مد و مبلمان مانند مایکل امینی، همکاری داره.

واسه آشنایی با فعالیتاشون در میدون مبلمان می تونین به این نشانی مراجعه کنین.

بخشی از فعالیتای خانوم سیمور به طراحی اکسسوری خاص بانوان جوون اختصاص داشته که واسه باخبر شدن از جدید ترین طرحاشون می تونین به این نشانی مراجعه کنین.

درسایی از دکتر دهکده

صبوری، متانت و تلاش واسه کمک به بقیه، درسایی بود که جین سیمور در این درام خانوادگی آمریکایی به مخاطبان خود یاد می داد.

جین سیمور، گر چه در زندگی خصوصی با تعدد ازدواجایی که داشته، زندگی پر فراز و نشیبی رو تجربه کرده و حالا مشغول بزرگ کردن نوه هاش در دهه شصت از زندگی خوده، اما همونطور که در این گفتار هم به اون گفته شد، سبک زندگی انرژی مثبت و تلاش واسه خوشحال زیستن رو به عنوان بخشی جدا نشدنی از سبک زندگی خود می دونه.

علاقه ایشون به طراحی مبلمان، دکوراسیون، طراحی اکسسوری و فعالیتای مدلینگ و فشن در سه دهه گذشته نشون میده که طیف فعالیتای هنری ایشون، بر خلاف بعضی از هنرپیشهای انگلیسی و آمریکایی، به دنیای پرده نقره ای خلاصه نشده و از راه آموزشای کوتاه مدت، تونسته در میدونای جور واجور طراحی، از راه برند خود، فعالیتای زیادی بکنه.

در روزای آینده، سرویس هنری ما شما رو با سبک زندگی تعدادی دیگه از چهره های تلویزیونی معروف در سریالای خارجی چند دهه گذشته از جواهری در قصر تا یانگوم، آشنا می کنه.