حقایقی جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

کره جنوبی سرزمین تضادهاه و در اون تکنولوژیای مدرن و آداب و رسوم قدیمی به شکلی قشنگتر با همدیگه آمیخته شدن. سفر به این کشور عجیب اسرار زیادی رو درباره اونو می کنه.

اینجا به تعدادی از باحال ترین چیزایی می پردازیم که منحصر به کشور عجیب کره جنوبیه.

زنان باردار تحت پشتیبانی دولتی قرار می گیرن

در کشور کره جنوبی همه زنان باردار از طرف دولت یه کارت اعتباری دریافت می کنن که ۵۰۰ دلار اعتبار داره.
مادران آینده کره جنوبی می تونن این پول رو صرف مراقبتای پزشکی و همه داروهای لازم خود کنن. علاوه بر این، زنان باردار می تونه یه نشون اجتماعی دریافت کنن که به اونا امکان استفاده راحت تر از وسایل نقلیه عمومی رو میده. صندلیای مخصوص زنان باردار در قطارهای مترو با رنگ صورتی مشخص می شن.
نشانی که زنان باردار در اختیار دارن این ویژگی رو واسه صندلیا فعال می کنه و اینطوری بقیه مسافران مترو میفهمن یه زن باردار در قطار حضور داره.
این مسأله مخصوصا در ماه های اول بارداری کمک زیادی به زنائی می کنه.
هم اینکه جای پارکای خاصی به زنان باردار اختصاص داره.

تقریبا همه ایستگاه های اتوبوس یه تابلوی اطلاعات واسه برنامه حرکت اتوبوسا دارن

همه اتوبوسا جدید و مجهز به دستگاه تهویه مطبوع هستن. رانندگان اتوبوس یونیفورمایی با دستکشای سفید و عینک آفتابی دارن. از اتوبوسا در تموم هفته و به صورت شبانه روزی میشه استفاده کرد.
علاوه بر این، اگه ۳ تا ۴ نفر یه تاکسی رو کرایه کنن، هزینه به کار گیری تاکسی به اندازه اتوبوس میشه.

امتحان کردن مواد غذایی در سوپرمارکتا مجاز و چیزی عادیه

در بیشتر سوپر مارکتای کره جنوبی، مقدار زیادی مواد غذایی واسه چشیدن و امتحان کردن هست و قبل از خریدن یا حتی نخریدن این مواد می تونین هر قدر که بخواین از اونا بچشید.

مردم کره جنوبی علاقه زیادی به هدایای کاربردی دارن

دستمال توالت هدیه عادی مهمانیای خونه نویی مردم کره جنوبیه. اونا باور دارن بلندی رولای دستمال توالت دلالتی ضمنی به عمر طولانی داره.
کره ایا عاشق هدیه های کاربردی مخصوصا شکلای جور واجور خوراکی اون هستن. مثلا، مدیران بعضی از شرکتای کره جنوبی به کارکنان خود یه سبد مواد غذایی هدیه میدن.
این سبدها رو میشه قبل از جشنای بزرگ از هر سوپرمارکتی در کره جنوبی خرید.

کلیساها هدایایی کوچیک اما خوب به اعضای خود میدن

کلیساهای بزرگ کره جنوبی، چهار بار در سال ترتیب استفاده رایگان اعضای خود از دندونپزشکی و آرایشگاه رو میدن.
اونا نمایندگان زیادی دارن که واسه جذب افراد و مجموعه های خواهان شرکت در کلیسا فعالیت می کنن. پخش رایگان دستمالای مرطوبی که نشانی کلیسا روی اونا ثبت شده، عادی ترین شکل دعوت آدما به کلیسا هستش.
کره جنوبی از نظر اندازه شرکت در کلیسا رتبه اول رو در دنیا داره و هرساله بیشتر از یه میلیون کره ای به کلیساهای این کشور می رن.

دانش آموزان دبیرستانی تا نیمه شب مشغول خوندن درس هستن

کودکان کره ای مجبور هستن زیاد درس بخونن. کلاسای دوره ابتدایی از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهره، دانش آموزان راهنمایی ساعت ۱۰ شب به خونه برمی گردن و دبیرستانیا بعضی وقتا مجبور می شن تا نیمه شب درس بخونن. کتابخانه های مدارس به صورت شبانه روزی و در تموم هفته، مخصوصا واسه اینجور موقعیتایی برقرار هستن. اما فشار زیاد نه فقط کمکی به رشد کودک نمی کنه بلکه واقعا اثری برعکس داره.
خیلی از دانش آموزان کره ای علاقه ای به سرگرمیای جور واجور ندارن چون وقتی واسه زندگی شخصی خود ندارن. اونا درس می خونن، در فاصله رفت و آمدشان به خونه و مدرسه می خوابن و اوقات فراغت شون رو در شبکه های اجتماعی می گذرونن.

مطلب دیگر :
چگونه سابقه بیمه از دست رفته شما باز گردانده می‌شود؟

زوجای کره ای لباسای مشابه می پوشند

زوجای عاشق کره ای با پوشیدن لباسای مشابه، بقیه رو از رابطه عاشقانه میان خود باخبر می کنن. در فروشگاه های محلی کره جنوبی لباسای جفت وه زیادی واسه زوجای عاشق جوون و نه خیلی جوون کره ای میشه پیدا کرد.

یه فنجون قهوه یا مقداری شیرینی، بهترین روش تشکر از معلما هستش

در کره جنوبی هدایای گرون به معلما یا مقامات رسمی رو رشوه می دونن. والدین و بچهایی که مایل هستن تشکر خود رو نسبت به معلمی نشون بدن معمولا این کار رو با مقداری شیرینی یا یه فنجون قهوه واسه اون انجام میدن.

قطارهای خاص مترو

تعداد خیلی از قطارهای متروی کره جنوبی به یه شخصیت کارتونی مشخص اختصاص پیدا کردن. نام ایستگاه ها با صدای همون شخصیتای کارتونی اعلام می شه و مجسمه اونا روی صندلیای قطار نصب شده.

مردم کره جنوبی آشنایی زیادی با فرهنگ غرب ندارن

اگه از یه کره ای نام محبوب ترین خواننده دنیا رو سوال کنین، به سختی قادر میشه جواب سوال تون رو بده. مردم کره جنوبی تقریبا هیچوقت به موسیقی کشورای دیگه گوش نمی دن. اونا فیلمای غربی رو تماشا نمی کنن، به موسیقی غربی گوش نمی دن، فرهنگ غرب رو نمی شناسن و حتی در مدرسه درسی درباره جغرافیای نقاط دیگه دنیا ندارن. اما اونا می تونن چیزای زیادی درباره خوانندگان موسیقی پاپ کره ای براتون بگن.

مردم کره جنوبی گوشت سگ نمی خورن

در بین نسل جوون کره جنوبی تقریبا کسی وجود نداره که گوشت سگ خورده باشه. البته این غذا رو در کره جنوبی می تونین بخورین، اما غذای بسیار گران قیمتیه. غذاهای مدرن کره ای بسیار سالم هستن. مردم کره جنوبی معمولا گوشت بریان شده (بدون روغن)، سبزیجات فراوون و برنج می خورن. اما کره ایا بیشتر از برنج، عاشق قهوه هستن.

سطلای زباله کم و سرویسای بهداشتی عمومی زیاد هستن

در کره جنوبی سطلای زباله کمی دیده میشه چون مردم کره جنوبی توجه زیادی به تمیزی دارن. در مقابل، در همه ایستگاه های مترو و پارکا سرویسای بهداشتی عمومی هست.
این سرویسای بهداشتی بسیار تمیز هستن، در اونا دستشوییایی مخصوص افراد معلول و میزهایی هم واسه عوض کردن پوشاک نوزادان هست.

 

مردم کره دچار اعتیاد به کار هستن

 

مسأله اعتیاد به کار مشکلی شایع در سرتاسر کره جنوبیه و دولت کره جنوبی تازگیا تصمیماتی واسه مقابله با این مسأله گرفته. با تصمیم جدید دولت، کامپیوترای کارکنانی که دوست دارن اضافه کاری کنن در شبای روز جمعه خاموش می شه.
این اقدام لازمه تا کره ایا به داشتن یه زندگی نرمال مجبور شن. این کار در مورد همه کره ایا انجام می شه، اما در موقعیتای خاص می تونه استثناهایی هم وجود داشته باشه. با این حال، همه کره ایا به این قانون احترام نمی ذارن. ۶۷ درصد از مقامات رسمی از این اقدام اجباری مستثنا هستن.