هر آن چه که باید در مورد فهرست مرگ «آریا استارک» در سریال «بازی تاج و تخت» بدانید

در این رسانه بارها در مورد سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) سخن گفتیم و حالا پس از پخش اولین اپیزود از فصل هفتم سریال نکات جدیدی به ذهن تماشاگران و طرفداران اون خطور می کنه که ما هم از این قانون مستثنی نیستیم. یکی از شخصیتای اصلی این سریال که در طول شش فصل قبلی تغییرات ظاهری و شخصیتی بسیاری داشته کسی نیس جز آریا استارک، کوچیک ترین دختر خونواده ند استارک که در فصل اول دختربچه ای ریزجثه اما جسور و با آرزوهای بزرگ بود. آریا از همون اول شخصیت جذابی داشت، دختری که به جای بازی با عروسک و یادگیری دوخت و دوز دوست داشت با شمشیر بجنگه.

آریا پس از قتل پدرش، که خود تماشاگر اون بود، فهرستی از آدمایی که به اون و خونواده اش ظلم کرده بودن رو جفت و جور کرده و هر بار بر تعداد اونا می اضافه کرد.
اون همیشه اسم این افراد رو با خود تکرار می کرد تا روزی فرا برسه که بتونه از اونا انتقام بگیره و انتقامش با قتل بعضی از افراد حاضر در این فهرست و به خصوص والدر فری و خونواده اون به مراحل حساسی رسیده است. از همون فصل پنجم و ششم و حتی قبل تر هم می دونستیم که آریا استارک در آخر به یه قاتل خونسرد و بی رحم تبدیل می شه و حالا با دیدن اپیزود اول فصل هفتم این باورهای ما به حقیقت تبدیل شدن. اون در راه وستروسه و می خواد به دشمنان خانوادگی اش خودی نشون بده. بعد از کشتن والدر فری و خونواده اش، نفر بعدی در لیست آریا که می تونه باشه؟!!

در ادامه آدمایی که در فهرست مرگ آریا استارک قرار دارن رو با جزییاتی در مورد دلیل حضور اونا در این فهرست و شرایط الان شون به شما میگیم.

۱- سرسی لنیستر

دلیل حضور در فهرست مرگ: اون به نادرستی ند استارک، پدر آریا رو به خیانت متهم کرده و پس از دستگیری باعث شد که دستور قتل ایشون به وسیله پسرش، جافری، صادر شه.

شرایط الان: زنده و نشسته بر تخت آهنین، در حال نقشه کشیدن واسه دشمنان و جنگ پیش رو با کسایی که سلطنت اونو تهدید می کنن، مخصوصا دینریس تراگرین، تیریون لنیستر و جون اسنو. اون در اپیزود اول فصل هفتم نقشه ای بزرگ از قلمرو وستروس رو در صحن محل فرمانروایی خود کشیده و دائم روی اون قدم می زنه در حالی که گرگور کلیگین زامبی و برادرش جیمی در کنار اون هستن اما انگار جیمی مدت زیادی در کنار اون نخواد موند. در اپیزود اول فصل هفتم آریا به سربازان وستروسی میگه که قصد سفر به کینگز لندینگ و کشتن سرسی رو داره و میدونیم که ایشون توانایی اینجور کاری رو داره.

۲- ایلین پَین

دلیل حضور در فهرست مرگ: ایشون به دستور جافری، سر ند استارک رو از بدنش جدا کرد.

شرایط الان: زنده، اما مدت زیادیه که هیچ خبری از اون در سریال شنیده نمی شه. با این وجود، ایلین پَین در لیست مرگ آریا به اندازه کسان دیگری که هنوز زنده ان و در وستروس جولان میدن واسه اون مهم نیس.

۳- ملیساندر

دلیل حضور در فهرست مرگ: به خاطر بردن گندری از گروه «برادران بدون پرچم»

شرایط الان: زنده و خیلی خیلی پیر، تبعید شده از وینترفل به وسیله جون اسنو. اون به سمت جنوب میره و آخرین باری که آریا رو دیدیم در ریورلندز بود. پس امکان این که این دو با هم مواجه شن هست.
شاید آریا به خاطر این که ملیساندر تونست برادرش، جون اسنو رو به زندگی بازگرداند اونو ببخشد اما احتمال اون کمه.

۴- بریک دوندارین

دلیل حضور در فهرست مرگ: به خاطر این که گندری رو به ملیساندر فروخت و سگ شکاری رو آزاد کرد.

شرایط الان: زنده و در کنار سگ شکاری (The Hound) به سمت شمال میره تا با وایت واکرها مقابله کنه.
ایشون تا حالا بیشتر از ۶ بار مرده و زنده شده و هر چند آریا می تونه اونو بکشه اما به احتمال فراوون به لطف دوستش ثوروس اهل میر و خدای روشنایی به سرعت زنده می شه.

مطلب دیگر :
چگونه سابقه بیمه از دست رفته شما باز گردانده می‌شود؟

۵- ثوروس اهل میر

دلیل حضور در فهرست مرگ: به خاطر فروختن گندری به ملیساندر و آزاد کردن سگ شکاری همراه با دوستش بریک دوندارین در گروه «برادران بدون پرچم»

شرایط الان: زنده و همراه با سگ شکاری اما برخلاف گذشته موهاش رو از پشت بسته س. آریا استارک واسه کشتن بریک دوندارین باید اول ثوروس رو از بین برداره تا دیگه نتونه بریک رو واسه چندمین دفعه به زندگی بازگرداند. اون واسه سگ شکاری نقشه هایی داره که فقط در ادامه سریال مشخص می شن.

۶- پولیور

دلیل حضور در فهرست مرگ: به خاطر دزدیدن شمشیر آریا با نام «Needle» و کشتن لومی دوست آریا

شرایط الان: مرده. آریا به کمک سگ شکاری تونست در مهمانخانه ای در وستروس شمشیرش رو از پولیور پس گرفته و بدون این دست اون دست کردن اونو با فرو کردن شمشیر باریک خود در گلویش بکشه.

۷- جافری برثیون

دلیل حضور در فهرست مرگ: به خاطر صادر کردن همراه با شادی دستور اعدام ند استارک و کشتن دوستش میکا. هم اینکه واسه این که آدم خیلی خیلی بی رحم و سنگدلی بود.

شرایط الان: مرده. مسموم شده به وسیله لیتل فینگر و اولنا تایرل. تنها موضوع ناراحت کننده در مورد مرگ جافری این بود که آریا دخالتی در اون نداشت.

۸- رورژ

دلیل حضور در فهرست مرگ: واسه شکنجه مردم در هررنهال و تهدید آریا به تجاوز و مرگ.

شرایط الان: مرده. وقتی که رورژ به آریا و سگ شکاری حمله کرد آریا اونو به قتل رساند.

۹- گرگور “کوه” کلیگین

دلیل حضور در فهرست مرگ: واسه شکنجه در هررنهال و اعمال وحشتناکش در ریورلندز

شرایط الان: زامبی. اوبرین مارتل اونو کشت اما استاد بزرگ «کیبورن» با آزمایشای خود اونو به زندگی بازگرداند.

۱۰- سندور “سگ شکاری” کلیگین

دلیل حضور در فهرست مرگ: واسه کشتن میکا، پسر قصاب و دوست آریا به دستور جافری در فصل اول و در جاده کینگزرَود

شرایط الان: زنده. آریا استارک در انتهای فصل چهارم اونو رها کرد تا بمیرد اما سگ شکاری به وسیله داداش رَی نجات یافت. هر چند آریا اونو تنها گذاشت تا بمیرد اما این دو طوری از شخصیت همدیگه خوششون میاد پس اگه دوباره به هم برخورد کنن بعیده که آریا اونو بکشه. سگ شکاری به اندازه کافی رنج کشیده.

۱۱- تایوین لنیستر

دلیل حضور در فهرست مرگ: اون مغز متفکر پشت قضیه عروسی سرخ بود. والدر فری به تنهایی نمی تونست اینجور نقشه ای رو طراحی و عملی کنه.

شرایط الان: مرده. پسرش تیریون اونو وقتی که در دستشویی بود با کمون زنبوری کشت. شاید آریا از این که نتونسته نقشی در قتل تایوین اجرا کنه ناراحت شه اما قتل در دستشویی می تونه الهام بخش اون در انتقامای پیش رو باشه.

۱۲- مرین ترانت

دلیل حضور در فهرست مرگ: به خاطر قتل سیریو فورل، استاد شمشیربازی آریا. مرین ترانت اولین نفر در فهرست مرگ استارک بود.

شرایط الان: مرده. خیلی مرده. در مهمانخانه ای در براووس، آریا اول چشمش رو کور کرد بعد در حالی که خودشو به اون معرفی می کرد با ضربات آروم و پشت سر هم خنجر اونو کشت.

۱۳- والدر فری

دلیل حضر در فهرست مرگ: لازمه به شما یادآوری کنیم که در عروسی سرخ چه اتفاقی اتفاق افتاد؟!!

شرایط الان: مرده. قبل از این که آریا گلوی اونو ببره کیکی که با گوشت پسرانش لوثار و بلک والدر درست شده بود رو به خورد اون داد.