کاهش درد کمر و ستون‌فقرات با ۵ تمرین ورزشی در خانه

تحقیقات علمی نشون میدن که بیشتر از یکصد میلیون شهروند آمریکایی از دردهای طولانی و همیشگی رنج می‌برند. بیشترین دردها هم به نقاط پایینی کمر (۲۷ درصد) و گردن (۱۵ درصد) مربوط می‌شن.

ما ایرونی‌ها هم بیشتر از کمردردها و گردن‌دردهای به وجود اومده به وسیله نشستن‌های طولانی و بی‌تحرکی در عذاب هستیم، پس چه بهتر که راهی واسه خلاصی از اینجور آلامی پیدا کنین. در همین زمینه شاید بهترین پیشنهاد‌های درمانی رو بشه از فردی گرفت که خودش تونسته بر این مشکلات فائق بیاد. این فرد کسی نیس جز «ولنتین دیکول» که تونست با اختراع یه جور سیستم ورزشی، جنب و جوش دوباره‌ای به زندگی خود ببخشد.

این فرد بدنبال انجام تمرینات ورزشی و سقوط از ارتفاع دچار شکستگی شدید در ستون فقرات خود شد طوری که پزشکان از بهبود پیدا کردن ایشون قطع امید کردن. اما این ورزشکار روسی دست از تلاش برنداشت و تونست دستگاهی درست کنه که هم خودشو از بی‌تحرکی نجات داده و دوباره به زندگی عادی برگرداند و هم کمکی به کسایی کرده باشه که از دردهای کمر رنج می‌برند.

ما در ادامه بعضی از تمرینات ورزشی دیکول رو براتون نوشته‌ایم که با انجام اونا برگ تازه‌ای رو در دفتر زندگی خود باز کنین و سلامتی فیزیکی رو به خود هدیه کنین.

همراهمون باشین.

ولنتین دیکول، ژیمناست سیرک و مدیر مرکز توانبخشی واسه کسانیه که از مریضی‌های سیستم اسکلتی عضلانی رنج می‌برند.

در سال ۱۹۶۲ میلادی، وقتی دیکول یه پسر نوجوون بود و روی بندی در ارتفاع ۴۰ فوتی راه می‌رفت، بند پاره شد و ایشون سقوط کرد.
پزشکان در اون زمان اعلام کردن که اون هیچوقت قادر به راه رفتن نیس.
اما دیکول کسی نبود که ناامیدی توان شکست دادن اونو داشته باشه. اون بعضی از تمرینات ورزشی بالاتنه رو شروع کرد و با وجود دردهایی که داشت، این کار رو ادامه داد تا اینکه آخرسر، سلامتی اندام‌های فلج شده‌ی خود رو دوباره بدست آورد.

در اولین قدم، دیکول یه طناب به اندام‌های فلج‌شده بست و اونا رو کشید و با به کار گیری نیروی وزن به ایجاد تعادل پرداخت.

دیکول آخرسر «ماشین ورزش» ساخت و با کمک این دستگاه، با اینکه صد در صد نتونست به حالت عادی برگرده، اما امروزه به عنوان یکی از قوی‌ترین و موفق‌ترین آدم‌های روی کره خاکی بشمار می‌رود. حتی اسمش هم در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده.

در زیر بعضی از تمرینات به درد بخور که دیکول واسه بهبود ستون‌فقرات پیشنهاد می‌کنه رو نوشته‌ایم.

تمرین ۱

به پشت دراز بکشین. دست‌ها رو به دو طرف باز کرده و پاها رو صاف و چسبیده به‌هم روی زمین دراز کنین. بدون بلند کردن سر، شونِه یا گردن، به آرومی ران پای چپ خود رو روی پای راست بذارین. به مدت ۲ تا ۳ ثانیه در همین حالت باقی بمونین. بعد به آرومی به حالت اولیه برگردین.

مطلب دیگر :
چرا برخی از مردم ژاپن غذا خوردن هنگام راه رفتن را نشانه بی ادبی می دانند؟

این تمرین رو با پای راست تکرار کنین.

تمرین ۲

به کمر روی زمین دراز بکشین. پاها رو به عرض شونِه باز کنین. دست‌ها رو به حالت ضربدری روی سینه‌ها بذارین. بدون بلند کردن لگن و پاها از روی زمین، شونِه چپ خود رو به سمت راست بکشین. ۲ تا ۳ ثانیه در این حالت بمونین. بعد به حالت اولیه خود برگردین.

این تمرین رو با سمت راست بدن تکرار کنین.

تمرین ۳

روی کمر دراز بکشین. پاها رو به هم چسبونده و روی زمین بذارین. دست‌ها رو از هم باز کنین. بدون بلند کردن شونِه و سر از روی زمین، پاها رو به صورت جفت شده به سمت راست بدن خود بکشین. تا جای ممکن این کشش رو انجام بدین و ۲ تا ۳ ثانیه در همون حالت بمونین. بعد آروم به حالت اولیه خود برگردین.

این تمرین رو با سمت دیگه بدن تکرار کنین.

تمرین ۴

به کمر روی زمین دراز بکشین. پاها رو به عرض شونِه باز کنین. دست‌ها رو به حالت ضربدری روی سینه‌ها بذارین. بدون بلند کردن لگن و پاها از روی زمین، بدن خود رو به حالت کشویی و سریع به سمت چپ خم کنین. ۲ تا ۳ ثانیه در این حالت بمونین. بعد به حالت اولیه خود برگردین.

این تمرین رو با سمت راست بدن تکرار کنین.

تمرین ۵

صاف وایسید و جلو رو نگاه کنین. بدون قوز کردن، زانوهای خود رو کمی خم کنین و همزمان که دست‌های خود رو پایین نگه داشته‌اید، به سمت پایین خم شید.

۲ تا ۳ ثانیه در این حالت بمونین. بعد به حالت اولیه خود برگردین.

این تمرین رو با سمت راست بدن تکرار کنین.

پیشنهاد‌های دیکول واسه بهره بردن از نتیجه‌ی این تمرینات

واسه اینکه بهترین نتیجه رو از اینجور تمریناتی به دست بیارین، باید موارد زیر رو مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین:

تقویت فیزیک بدن لازمه داشتن روحیه قوی و قدرت روانی بالاست. واسه گرفتن هرگونه موفقیت جسمی باید ایستادگی، ثبات احساسی و ایمان به اینکه می‌تونید اونو انجام بدین، داشته باشین.

انجام تمرینات ورزشی به شما می‌کنه تا سلامت جسمی خود رو بدست بیارین. اما در نظر داشته باشین که زیاده‌روی در این غلطه و با ۳ بار در هفته ورزش کردن می‌تونید عواقب خوبی بدست بیارین.

واسه رسیدن به تعادل لازمه آهسته و پیوسته پیش برید. همه حرکات باید با آرامش، خالی از هرگونه استرس و فشار فکری یا ذهنی انجام شن. شما در طول انجام این تمرینات نباید دچار تنگی نفس یا خستگی بشوید، پس آرامش خود رو بین انجام ورزش‌ها حفظ کنین.

همیشه گوش به فرمون بدن خود باشین. اگه هنگام تمرین کردن درد داشتین، ورزش رو متوقف کنین تا دردها از بین برن و بعد ادامه بدین.