جدید ترین جزییات طرح «جریمه ریالی مشمولان غایب سربازی» و پاسخ به سوالات متداول

جریمه سربازی مشمولانی که از زمان اعزام اونا گذشته س و این غیبت، منطقی نیس، مدتیه که با پرداخت پول شروع شده و تازگیا هم جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از توقف طرح «جریمه ریالی مشمولان غایب سربازی» در سال ۹۸ خبر داده. مشمولانی که دارای ۸ سال یا بیشتر غیبت از سربازی هستن، باید نسبت به پرداخت جریم ریالی اقدام تا کارت معافیت واسه اونا صادر شه. از زمان اجرای این طرح تا کنون بیشتر از ۳۰۰ هزار نفر با پرداخت جریمه ریالی از انجام خدمت سربازی معاف شده‌ان. واسه آشنایی علاقمندان به جزییات طرح جریمه ریالی خدمت سربازی، گفتار امروز سرویس دانستنیای ما شما رو با اطلاعات جدیدی در این باره آشنا می کنه.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که مشمولین غایب بیشتر از ۸ سال که در عمومیت مقررات پرداخت جریمه مشمولین غایب قانون بودجه سال ۱۳۹۶ه ، ضمن بهره بندی ازتسهیلات ورود و خروج از کشور فقطً تا آخر سال جاری می تونن تردد کنن پس در این مدت باید نسبت به تعیین تکلیف خدمت سربازی با پرداخت جریمه یا انجام خدمت دوره ضرورت دست به کار شن.

با ما همراه باشین.

چیزی که سربازان غایب در سال ۱۳۹۷ باید بدونن

  • از اول سال ۹۸ طرح جریمه ریالی مشمولان غایب سربازی شک نداشته باشین متوقف شده و دیگه اجرا نمیشه.
  • اون دسته از مشمولانی که تا آخر سال ۹۷ ، هشت سال غیبت یا بیشتر از اون داشته باشن می‌تونن با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ ثبت نام کرده و نسبت به بهره‌مندی این طرح دست به کار شن.
  • اگه غیبت غیر منطقی سربازی دارین و جریمه ریالی رو در سال ۹۷ پرداخت نکنین، باید از سال آینده به سربازی اعزام شید.
  • شرط بهره‌مندی از این معافیت اینه که حتما تا آخر سال ۹۷ یعنی امسال مبلغ جریمه به طور کامل پرداخت شده و تسویه صورت بگیره.
  • اون دسته از آدمایی که می‌خواهند از این طرح بهره‌مند شن بهتره هر چی زودتر به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کرده و وضعیت خود رو مشخص کرده، چون که انداختن اون به روزای آخر سال ممکنه باعث شه که موفق به بهره‌مندی از این نوع معافیت نشید.

میشه جریمه ریالی مشمولان غیبت سربازی رو به صورت قسطی پرداخت کرد؟

آدمایی که می‌خواهند از این معافیت بهره‌مند شن باید توجه داشته باشن که هر چی زودتر باید دست به کار شن، چون که اقساط جریمه باید تا آخر امسال به طور کامل پرداخت شده و همونطور که در بالا گفته شد، تسویه صورت بگیره.
پس بهتره تا فرصت باقیه واسه پرداخت اقساطی اقدام شه. با ثبت درخواست، سازمان وظیفه عمومی ناجا مبادرت به راستی آزمایی کرده و بعد واسه واجدین شرایط که جریمه ریالی خود رو پرداخت کرده‌ان کارت معافیت از خدمت صادر می کنه.

کدوم یکی از مشمولان دارای شرایط طرح جریمه هستن؟

افراد ذکور ایرونی که تا کنون موفق به اتمام خدمت دوره ضرورت نشده باشن و تا آخر سال۱۳۹۶ دارای بیشتر از هشت سال غیبت بوده باشن، می تونن از امتیازات این قانون بهره مند شن.

خواهندگان با چه مدارکی واسه ثبت درخواست به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰)مراجعه کنن؟

  • اصل و کپی شناسنامه مشمول
  •  اصل و کپی کارت ملی مشمول
  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی
  • اصل و کپی شناسنامه همسروفرزندان
  •  یه قطعه عکس۴*۳ زمینه سفید رنگی

مشمولین پس از ثبت اولیه می تونن ازدرخواست خود بی خیال شن ؟

بله- مشمولین می تونن در صورت انصراف ، درخواست خود رو پس از اعلام زمان انصراف از طرف سازمان وظیفه عمومی به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس +۱۰) ارائه و بعد مبادرت به ثبت درخواست اعزام به خدمت می کنن.

مشمولی که تا آخر سال ۹۶ مدت غیبت ایشون به هشت سال می رسه می تونه دراین طرح ثبت نام کنه؟

بله ، فردی که الان دارای بیشتر از ۷ سال غیبته و تا آخر سال ۹۶ غیبت ایشون به بیشتر از هشت سال می رسه، می تونه درخواست خود رو ثبت و پس از تصویب قطعی مبلغ با پرداخت جریمه ازسربازی معاف شه.

اقدام این طرح واسه مشمولان خارج به چه صورته؟

مشمولان بیرون مرز کشور باید به سفارتخانه ها ،کنسولگریا و یا دفاتر حافظ منافع کشورمون مراجعه و درخواست خود رو ثبت کنن و راه دیگه اینه که والدین و بستگان درجه یه و یا وکیل افراد می تونن این درخواست رو در کشور ثبت کنن.

 این طرح شامل سربازان فراری می شه؟

سربازان فراری که آخرین تاریخ ترک خدمت اونا بیشترین حد تا آخر سال ۱۳۸۶ باشه،می تونن در طرح پیش ثبت نام شرکت کنن اما لازمه خیلی سریع وضعیت اونا در دادسرای نظامی رسیدگی شه و پس از اشتغال به خدمت می تونن دست به کار شن.

اگه مشمول پس از ثبت نام در این مطرح در عمومیت معافیت دیگری قرار بگیره ، چه اقدامی باید بکنه؟

مشمول بعداز ثبت نام درخواست در صورت اینکه پس از بررسی شرایط یکی از معافیتا رو داشته باشه (مثال :دارای فرزندمعلول و یا معافیت پزشکی ) درخواست ایشون باطل شدن و جهت ثبت درخواست معافیت مورد نظر در دفاتر اقدام می کنه و پس از بررسی مدارک از معافیت بهره مند می شه .

پس از ابلاغ این طرح به وسیله ستاد کل نیروهای مسلح خواهندگان چیجوری می تونن از وضعیت خود اطلاع پیدا کنن؟

پس از ثبت درخواست خود در دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس +۱۰) مشمولان ازمراجعه به دفاتر و یا سازمان وظیفه عمومی خود داری کنن. و واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه کنن و هم اینکه فراخوان اولیه از راه اس ام اس اطلاع رسانی می شه و در مرحله دوم، امکان ویرایش اطلاعات و یا انصراف درخواست طی فراخوانی به خواهندگان اعلام می شه.

 مشمولانی که دارای غیبته و توان پرداخت جریمه رو ندارن تکلیفشان چیه؟

آدمایی که دارای غیبت هستن وبه دلیل نداشتن شرایط نمی تونن با پرداخت جریمه از انجام خدمت سربازی معاف شن اگه تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری درخواست اعزام به خدمت رو در دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس+۱۰ ) ثبت کنن در سال ۹۶ مدت خدمت اونا ۲۱ ماهه و هم اضافه خدمت اونا بخشیده می شه.

هر گونه سوالی درباره کسری خدمت و بخشش روزای غیبت سربازان مشمول رو می تونین از سایت Vazifeh.ir جویا شید. راهنمای کامل قوانین معافیت از سربازی و جزییات خواندنی درباره کاریه سربازی و تحصیل در بین سربازی، سربازان عزیز مشمول رو در این راه کمک می کنه.

مطلب دیگر :
هر آن چه که باید در مورد فهرست مرگ «آریا استارک» در سریال «بازی تاج و تخت» بدانید