چرا پایتون یاد بگیریم؟

چرا پایتون یاد بگیریم؟

چرا پایتون را یاد بگیریم؟ خوب، چون دوستانه و همه جا و اینجا و محبوب و قدرتمند و قابل یادگیری و پرسود و سرگرم کننده است. چرا ن پایتون را یاد نمی گیریم؟

احتمالاً باید آن را کمی باز کنم. بیایید به برخی از دلایل اصلی که باید پایتون را یاد بگیرید نگاه کنیم.

تصاویر WebP چه هستند و چگونه در ساختن وب مفید هستند

Python دوستانه است

Python یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است. تقریباً می‌توانید هر کاری را با آن انجام دهید (و به زودی به پهنای همه چیز خواهیم رسید). اما مهم‌تر از همه برای کسی که به یادگیری کمی فکر می‌کند، دنیای پایتون مکانی دوستانه است.

اگر در گذشته برنامه نویسی انجام داده اید، ممکن است با “شبه کد” مواجه شده باشید: چیزی که شبیه یک زبان برنامه نویسی است اما واقعاً اینطور نیست، زیرا هدف آن این است که به شما نشان دهد یک برنامه چه کاری انجام می دهد. مقاله‌های ویکی‌پدیا که نحوه انجام یک کار را توضیح می‌دهند، اغلب آن توضیحات را به نوعی زبان برنامه‌نویسی ساختگی نشان می‌دهند… و آن زبان برنامه‌نویسی ساختگی اغلب بسیار شبیه پایتون است!

نحوه بار کردن ماشین ظرفشویی را به کسی توضیح دهید: چیزهای ظریف داخل آن نمی روند. مطمئن شوید که نمک کافی دارید؛ آن را بارگذاری کنید و روشن کنید. از نظر کد، ممکن است به این صورت باشد:

اگر ماشین ظرفشویی. نمک  FULL:
    ماشین ظرفشویی.salt.fill()
برای مورد در ظروف:
    اگر مورد.کثیف:
        اگر نه مورد.ظریف:
            ماشین ظرفشویی.add(item)
ماشین ظرفشویی.turn_on()

این یک کد برنامه نویسی است، اما امیدواریم نسبتاً خوانا و قابل درک باشد، حتی اگر هیچ کد پایتون را ندیده باشید. و هیروگلیف {braces} و (i++;5) وجود ندارد.

دوستانه Python که در کل جامعه Python گسترش می‌یابد، به این امر کمک زیادی می‌کند. Stack Overflow یک جامعه پر جنب و جوش از افرادی دارد که سؤالات پایتون را می پرسند و به آنها پاسخ می دهند و مکان خوبی برای دریافت کمک است. .

زبان پایتون بر اساس مجموعه‌ای از اصول بنا شده است که “ذن پایتون “، که در آن ایده های راهنمایی مانند “ساده بهتر از پیچیده است” و “خوانایی به حساب می آید” وجود دارد.

افرادی که فکر می‌کنند برنامه‌نویسی باید یک آزمایش باشد، پایتون را متهم می‌کنند که برای (و توسط) افرادی ساخته شده است که به‌جای فحش دادن می‌گویند «لعنت»، و در حالی که مثل شما دندان‌هایشان را مسواک می‌زنند، آب را خاموش می‌کنند. قرار است – اما آخرین چیزی که شما نیاز دارید این است که در حالی که در تلاش برای انجام کارها هستید، باید با ایده درستکاری دیگران مطابقت داشته باشید. بنابراین آنها فقط می توانند لعنت به هک کردن به خوبی فشار بیرون.

پایتون همه جا است

Python تقریباً در هر زمینه ای از فناوری استفاده می شود و محبوب است. یادگیری ماشینی جدیدترین چیز داغ است و تقریباً تمام کدهایی که برای کار با مدل های هوش مصنوعی می نویسید در پایتون نوشته شده است. PyTorch چارچوب یادگیری ماشینی غالب است.

اگر به کار با مدل‌های تصویر یا سایر تنظیمات موجود علاقه دارید، Colab Google هزاران مدل‌ها و نمونه‌های کد موجود، همه با پایتون ساخته شده‌اند و در فضای ابری اجرا می‌شوند. با Django و Flask و ساختن نرم افزار برای ابر با ساخت توابع لامبدا و سایر تنظیمات بدون سرور.

Datasette ابزاری برای روزنامه‌نگاران و محققان است که به آنها کمک می‌کند تا داده‌ها را به روشی مفید به اشتراک بگذارند بدون اینکه نیازی به برنامه‌نویسی باشند. خودشان هستند و به زبان پایتون نوشته شده است.

تعداد بسیار زیادی از نرم افزارهای پردازش داده و علم داده در پایتون با Numpy، Scipy و Matplotlib.

تقریباً هر چیزی که با ریاضیات و آمار انجام شود، پایتون زیادی در آن وجود دارد. PyQt و Kivy به شما امکان می‌دهد برای رایانه‌های رومیزی و تلفن‌ها برنامه بسازید.

Python برای کار با دستگاه‌ها، وسایل الکترونیکی و ماشین‌ها عالی است. همه نرم‌افزارهایی که برای اجرای خلاقیت‌های شگفت‌انگیز Stuff Made Here در YouTube نوشته شده‌اند، به زبان Python نوشته شده‌اند.

و پایتون برای “کد چسب” عالی است – اسکریپت‌های کوچک برای حل مشکلات خاص، یا انجام کاری در دستگاه خود. نه پروژه‌های بزرگ، بلکه چیزهای کوچکی که به شما کمک می‌کند تا یک مشکل را حل کنید – مانند شروع یک نسخه پشتیبان، یا یافتن کلمات مناسب با پازل امروزی Wordle، یا تقسیم کردن عکس‌هایتان به یک آلبوم. پایتون همه جا هست.

پایتون اینجاست

یک دلیل خوب دیگر برای یادگیری پایتون این است که هر کجا که هستید اینجاست.

اگر از macOS یا Linux استفاده می‌کنید، قبلا پایتون را دارید. یک ترمینال را باز کنید و python3 را تایپ کنید و آنجاست.

اگر ویندوز دارید، در فروشگاه مایکروسافت است: مایکروسافت را ببینید دستورالعمل های خود در مورد نحوه نصب Python از طریق فروشگاه یا راه توسعه وب.

در آیفون، Pythonista و Pyto، و در Android QPython و Termux.

و برای آزمایش با پایتون و درک نحوه عملکرد آن، اصلاً نیازی به نصب چیزی ندارید. افراد Pyodide نسخه کاملی از Python را ساخته‌اند که در مرورگر وب اجرا می‌شود بدون هیچ‌گونه نصبی. لازم است، و ژوپیتر به شما امکان می دهد پایتون را در مرورگر خود نیز امتحان کنید.

پایتون محبوب است

یک دلیل خوب دیگر برای یادگیری پایتون محبوبیت آن است. شاخص TIOBE محبوبیت زبان برنامه نویسی را هر ماه نشان می دهد. پایتون همیشه در بالای صفحه یا نزدیک به آن است (و در زمان نگارش این مقاله، آگوست 2022، در بالای صفحه قرار دارد) و خود TIOBE می‌گویند: «پیدا کردن زمینه‌ای از برنامه‌نویسی که پایتون در آن وجود داشته باشد، دشوار است. امروزه زیاد استفاده نمی شود.»

به طور مشابه، نظرسنجی توسعه دهندگان Stack Overflow 2022 پایتون را به عنوان زبان برنامه نویسی “متقاضی ترین”، بالاتر از جاوا اسکریپت، Go و زبان های مخصوص پلتفرم مانند Kotlin و Swift قرار داده است.

خلاصه “وضعیت اکتبر” GitHub پایتون را به عنوان دومین زبان محبوب در تمام مخازن GitHub. بخشی از این امر به این دلیل است که پایتون در همه پلتفرم ها در دسترس است. بخشی به این دلیل است که تقریباً در هر زمینه ای مفید است. و بخشی به این دلیل است که درک آن بسیار آسان است.

این اغلب یک رویکرد مفید است که با جریان پیش بروید — استفاده از ابزاری که افراد زیادی از آن استفاده می کنند. به این ترتیب، شما یک جامعه پر جنب و جوش دارید که به هنگام بروز مشکلات کمک می کند، و اغلب مشکلی که ممکن است داشته باشید چیزی است که شخص دیگری قبلاً برای شما حل کرده است.

مطلب دیگر :
مواردی که برای ثبت شرکت باید در نظر بگیریم

پایتون قدرتمند است

در نتیجه همه جا بودن و محبوبیت، می توانید کارهای زیادی با پایتون انجام دهید. تقریبا هیچ مشکلی فراتر از پایتون نیست. برخی از وظایف بسیار سطح پایین یا بسیار حیاتی برای عملکرد در زبان پیچیده‌تر بهتر هستند، اما این بسیار نادرتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

به‌ویژه، حتی اگر بعداً قصد دارید چیزی به زبان سطح پایین‌تر بسازید، اغلب خوب است که در پایتون نمونه‌سازی اولیه کنید … و سپس برای سرعت بخشیدن به حیاتی‌ترین مسیرها کار کنید.

بخشی از Python که در همه جا وجود دارد این است که بوده است و می‌توان آن را با انواع وظایف تطبیق داد، و به همین دلیل، پایتون با ماژول‌های نسبتاً زیادی برای حل مسائل به عنوان بخشی از “کتابخانه استاندارد” خود همراه است – مجموعه ای از کدها که برای هر برنامه نویس پایتون خارج از جعبه در دسترس است.

کتابخانه استاندارد پایتون دارای ماژول‌های داخلی بسیاری برای مدیریت مواردی است که ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید – مانند اجرای سرورهای وب، پردازش داده ها، مدیریت تاریخ ها، زمان ها و مناطق زمانی، مدیریت فایل ها، انجام عملیات رمزنگاری، مدیریت شبکه، برخورد با HTML، ساخت برنامه ها و صحبت با سیستم عامل.

فراتر از آن، شاخص بسته پایتون یک سوم از یک میلیون بسته بیشتر برای مقابله با تقریباً هر مشکل قابل تصوری دارد. این قدرت زیادی در دستان شماست.

پایتون قابل یادگیری است

از آنجایی که پایتون محبوب و جالب است، منابع زیادی نیز برای کمک به یادگیری پایتون وجود دارد.

البته، آموزش های برنامه نویسی خود SitePoint وجود دارد که بسیاری از آنها به پایتون اختصاص داده شده است، و همچنین تمام موارد مفید تالارهای انجمن.

FreeCodeCamp دارای بوت کمپ های رایگان برنامه نویسی است که به یادگیری پایتون اختصاص داده شده است، با ده ها تمرین برای کمک به شما برای شروع با اصول اولیه و سپس رفتن به برنامه نویسی وب و پایگاه داده یا محاسبات علمی، و Learn Python نیز همین را دارد.

خود وب‌سایت پایتون نیز دستورالعمل‌هایی درباره شروع با پایتون ارائه می‌دهد.

جاهای زیادی برای یادگیری پایتون وجود دارد.

پایتون سودآور است

البته، یادگیری و دانش پاداش خودشان است. اما در صورتی که شما انرژی خالصی نیستید که در اینترنت آپلود شده است و به جای آن مقداری صورتحساب برای پرداخت دارید، یک پایتون نویسندگی حرفه ای می تواند نسبتاً خوب پرداخت شود.

در زمان نگارش این مقاله، در آگوست 2022، Indeed.com میانگین حقوق پایه را برای یک برنامه نویس پایتون در ایالات متحده با 115965 دلار.

و مشاغل زیادی وجود دارد. بخشی از لذت همه کاره بودن و قابل استفاده بودن پایتون در زمینه های مختلف فناوری این است که همیشه موقعیت هایی برای کسانی که مهارت های پایتون دارند وجود دارد. پول گرفتن خوبه پایتون کمک می کند.

پایتون سرگرم کننده است

از کجا می‌توانید بگویید وارد کردن ضد جاذبه؟

 

XKCD #353، “Python”

تصویر بالا از XKCD، در https://xkcd.com/353/ است. اما اگر نمی توانید URL مربوط به آن را به خاطر بسپارید، کافی است اعلان پایتون خود را باز کنید و import antigravity را تایپ کنید. واقعا! اکنون آن را امتحان کنید!

پس، آیا برای شروع آماده هستید؟

پس چرا پایتون یاد بگیریم؟ چرا ن پایتون را یاد نمی گیریم؟ دوستانه و همه جا و اینجا و محبوب و قدرتمند و قابل یادگیری و پرسود و سرگرم کننده است. اکنون برای شروع آماده‌اید، در اینجا چند پیشنهاد در مورد اینکه ابتدا به کجا نگاه کنید وجود دارد!

اگر با آموزش بهتر یاد می گیرید، FreeCodeCamp بوت کمپ Python را بررسی کنید. اگر بیشتر به تماشای ویدیوها علاقه دارید، دوره مقدمه ای بر پایتون خوب است. برای آن، و YouTube مکانی برای جستجوی آموزش و آموزش خوب و نه چندان خوب است.

اگر به دنبال ساخت پروژه های وب با پایتون هستید، چگونه به سرعت یک پروژه جنگو و یک جنگو را شروع کنید برنامه مکان خوبی برای شروع است و سپس توسعه وب با جنگو پس از آن راه طولانی را طی خواهد کرد.

اگر می‌خواهید با علم داده و آمار شروع کنید، به کتاب علوم داده: مقدمه و سپس بقیه سریال. هر دوی اینها تا حد زیادی به جزئیات ابزارها و مهارت ها و رویکردهای عملی می پردازند.

اگر به دنبال افزایش مهارت برنامه نویسی خود در زمینه های مختلف هستید، من این سری از کتاب ها را توصیه می کنم: شاگرد پایتون، و دنباله، و عاقبت بعدی آن، که واقعا وارد برخی جزئیات شوید.

و اگر با انجام دادن به بهترین شکل یاد می گیرید… پس این کار را انجام دهید. یک پروژه کوچک، مشکلی را که می‌خواهید حل کنید انتخاب کنید و از پایتون برای حل آن استفاده کنید. نگران ساختن چیزی برای دیدن دیگران نباشید. فعلا رابط کاربری را کنار بگذارید.

یک مشکل ساده و واقعی را انتخاب کنید و آن را حل کنید. شاید این چیزی است که با یافتن همه کلماتی که مطابق با “–th-n” هستند، به حل جدول کلمات متقاطع صبحگاهی کمک می کند، یا ابزار کوچکی که تمام عکس های شما را که در سال 2017 گرفته شده اند فهرست می کند، یا چیزی که کالری هایی که امروز خورده اید را ردیابی می کند.

برای نحوه شروع به برخی از آموزش های بالا نگاه کنید، و مستندات خود پایتون را به طور کامل ببینید. جزئیات همه چیزهایی که با پایتون خارج از جعبه ارائه می شود: نحوه درخواست ورودی، یا دستکاری اعداد و رشته ها، خواندن یک فایل، یا مدیریت تاریخ ها. پاسخ ها را جستجو کنید و Stack Overflow را بخوانید.

برای کسانی که با آزمایش کردن یاد می گیرند، وارد کردن انگشتان خود به پایتون راهی عالی است. بخشش اشتباهات است و برای تازه واردان مفید است. با آرزوی موفقیت برای شما.

منبع: https://downloadpluse.ir/تصاویر-webp-چه-هستند-و-چگونه-در-ساختن-وب-مفی/