اکتبر 30, 2020

چند وقت یکبار ورزنه بزنیم؟ روش اصولی وزنه زدن

Utilize-Weight-Lifting-Tempo-Step

در مورد تعداد و زمان بسیار حساسه چراکه اگر ندونین چه مقدار از هر حرکت رو نیاز دارین ممکنه به خودتون آسیب برسونین و یا برعکس هیچ تغییری رو احساس نکنین.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ با در نظر گرفتن یه بررسی جدید در مجله پزشکی ورزشی، اگه بیشترین حد رشد عضلانی رو می خواین، باید هر گروه عضلانی رو دو بار در هفته تمرین بدید. محققان، ۱۰ مطالعه قبلی که رشد عضلانی رو در آدمایی که هر گروه عضلانی رو یه بار، دو بار یا سه بار در هفته در طول چند ماه تمرین داده بودن بررسی کردن. اونا به این نتیجه رسیدن وقتی که شما دو بار در هفته روی یه عضله کار می کنین، اون عضله بیشتر از وقتی که هفته ای یه بار اون رو تمرین می دید رشد می کنه.

شاید با خودتون فکر کنین که عجب نخبه ایه! کل ستا و تکرارهایی که شما هر هفته همون رو تکرار می کنین، اهمیت داره. در حالی که اینطور نیس. انجام سه س جلو بازو در دوشنبه و سه س دیگه در پنج شنبه، در مقایسه با انجام ششه جلو بازو تنها تو یه روز، بازوهای بزرگتری رو براتون میسازه.

برد اسکونفلد، نویسنده این مطالعه و استادیار علوم ورزشی در کالج لیمن میگه محققان مطمئن نیستن که به چه دلیل اینگونه س. اما تئوری اونا از این قراره: بلند کردن وزنه باعث تحریک رشد عضله واسه یه بازه وقتی حدودا ۴۸ ساعته می شه. وقتی که اون بازه وقتی به اتمام برسه، شما دیگه عضله نمی کنین مگه اینکه دوباره عضله رو تمرین بدید که باعث تحریک رشد واسه ۴۸ ساعت دیگه می شه.

این مطلب را هم بخوانید :
چه اقلامی بیشترین میزان سرقت در کشور را دارند ؟

اون رشد کم کم روی هم انباشته می شه، پس هر چی شما به تعداد دفعات بیشتری بدنتون رو در وضعیت عضله سازی بذارین، عضلاتتون بزرگتر می شن. البته این موضوع، تا حدودی درسته. در مطالعاتی که افراد، ست هاشون رو بین سه روز در هفته پخش کردن، رشد عضلانی شون مشابه آدمایی بود که دو بار در هفته تمرین کرده بودن. محققان مطمئن نیستن که دلیل اون چیه.

پیشنهاد اسکونفلد: اگه شما تمرین تون رو به روزای تمرین بالاتنه و پایین تنه تقسیم می کنین، در هفته، دو روز رو به تمرین بالاتنه و دو روز رو به تمرین پایین تنه اختصاص بدید. اما اگه تمرین کل بدن رو دوست دارین و می خواین رشد عضلانی تون رو به بیشترین حد برسونین، اون پیشنهاد می کنه سه بار در هفته وزنه بزنین. دلیلش اینه که جای دادن تمرین لازم واسه ساخت عضله، فقط در دو جلسه تمرین کل بدن در هر هفته، واقعا سخته.

بهترین تمرینای با وزنه واسه تازه کارا

رژیم گیاه خواری و بدنسازی

بدنسازی مجله تناسب اندام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *