اکتبر 30, 2020

چند راهکار موثر برای کوچک کردن شکم

اگه همیشه غصه می خورید که حتی با وجود ورزش کردن هنوزم موفق نشده اید شکم خود رو آب کنین، حتما خبر ندارین که با انجام چند راه حل به ظاهر کم اهمیت اما بسیار موثر می تونید به هدف خود برسین.

lose-weightبه گزارش آلامتو به نقل از ایسنا، به گفته کارشناسان ورزش و سلامت، چند راه حل به ظاهر ساده اما در واقع مهم و موثر وجود دارن که اگه اونا رو بکار بگیرین از ورزش کردن و تاثیر اون در کاهش وزن، نتیجه بهتری میگیرین.

شبکه خبری «تورنتو نیوز» در مقاله جدیدی در این مورد به توضیح این چند ترفند ساده و در عین حال هوشمندانه و زیرکانه واسه کوچیک کردن شکم پرداخته که به توضیح زیره:

– از حرکات سبک شروع کنین

ورزش رو با حرکات ساده و سبک شروع کنین. مثلا در اول کار حتی ۲۰ ثانیه دوچرخه سواری کافیه و مطمئنا در شروع نمی تونید مدت طولانی دوچرخه سواری کنین. زیاده روی در شروع تمرینات نه فقط به شما کمکی نمی کنه بلکه حتی ممکنه زود خسته شده و قید ورزش کردن رو بزنین.

– قبل از ورزش خودتون رو خوب گرم کنین

بعضی آدما به گرم کردن بدن قبل از شروع ورزش اهمیتی نمی بدن و تصور می کنن که این کار وقت تلف کردنه در حالی که گرم کردن عضلات در شروع تمرینات تا حد خیلی از بروز جراحات و آسیب های احتمالی جلوگیری می کنه. کمی راه رفتن یا دویدن آروم و یا خم شدن به سمت جلو به آرومی می تونه به گرم شدن عضلات کمک کرده و در نتیجه امکان ادامه ورزش رو ممکن سازه.

– خوب تنفس کنین

رسیدن اکسیژن کافی به عضلات اصلی بدن موقع ورزش کردن واسه به کار گیری ظرفیت کامل عضلات در انجام حرکات، لازمه. پس هنگام ورزش، هیچوقت نفس خود رو نگه ندارین و تلاش کنین تنفس هاتون عمیق و کامل باشن. هم اینکه تلاش کنین در بین انجام حرکت های سبک و راحت تر، نفس عمیق بکشین.

– هنگام ورزش تمرکز داشته باشین

اگه تصور می کنین که واسه بهتر انجام دادن حرکات ورزشی فقط عضلات، نقش مهم و اصلی رو اجرا می کنن در اشتباه هستن چون ذهن هم در بهتر شده های حاصل از ورزش کردن نقش حیاتی و مهمی داره. پس پیشنهاد می شه که در بین ورزش کردن از تماشای تلویزیون یا هر کار دیگری که تمرکزتون رو به هم می زند دوری کرده و عوضش روی عضلاتتون متمرکز شید و حرکات، کشیدگی ها و انقباضات اونا رو حس کنین تا از ورزش نتیجه بهتری بگیرین.

این مطلب را هم بخوانید :
چرخ و فلک سنگاپور، دومین چرخ و فلک مرتفع دنیا!+عکس

– در همه جهات بدن خود رو حرکت بدید

اگه می خواهید شکمتون هرچه سریعتر کوچیک شه بهترین ترفندی که می تونید بزنین اینه که بدن خود رو در جهات جور واجور ورزش بدید و یه بعدی ورزش نکنین. حرکات جور واجور ورزشی رو در تموم جهات انجام بدین تا نتیجه بهتری بگیرین.

– حرکات تعادلی رو یادتون نره

در تمرینات روزانه حرکات تعادلی رو هم بذارین. واسه این منظور حتی کافیه روی یه پا وایسید و پای دیگه رو روی ران خود بذارین و دست ها رو بالای سر خود نگه دارین طوری که کف دست ها به هم چسبیده باشن. این روش ایستادن به افزایش تعادل بدن کمک می کنه.

– استراحت کافی داشته باشین

تنها وقتی می تونید از ورزش کردن نتیجه بگیرین که به اندازه کافی استراحت کرده باشین. ورزش کردن هم مانند هر کار دیگری اگه با زیاده روی و زیاده روی همراه باشه نتیجه نمیده. هم اینکه استراحت کافی واسه عضلات به درد بخور بوده و به تقویت اونا کمک می کنه.

– آهسته و پیوسته برید

یادتون باشه که با سرعت ورزش کردن تاثیری نداره بلکه انجام تمرینات با سرعت متناسب و آروم تر به سوختن حجم بیشتری از چربی ها کمک می کنه.

– یوگا رو یادتون نره

یوگا نه فقط جسم رو قوی می کنه بلکه در تقویت تمرکز هم خیلی خوبه و منتهی به انعطاف پذیری بیشتر و کاهش استرس می شه.

– از نقش حیاتی تغذیه غافل نشید

به گفته کارشناسان تغذیه، یه رژیم غذایی مناسب و سالم باید شامل مقادیر کافی پروتئین، شیر کم چرب و بقیه فرآورده های لبنی، میوه ها و سبزیجات باشه.

ایسنا روش های لاغری آسون کاهش وزن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *