پیچ رولپلاک ساختمان بدون داربست

پیچ رولپلاک نما بدون داربست : موثرترین روش برای فیکس کردن

به عنوان مثال سنگ های تراورتن،سنگ های آهکی هستند که خاصیت چکش خواری آن ها پایین است.

در برخورد با ضربه خرد خواهند شد و همه ی انواع سنگ های تراورتن دارای سوراخ هایی روی سطح خود هستند.

بنابراین نیروی راپلکار می بایست فرآیند سوراخکاری را با احتیاط هر چه تمام تر انجام دهد.

چرا که در غیر اینصورت چنانچه در کنار سوراخ ها و حفره های سنگ تراورتن سوراخ ایجاد شود،باعث می شود حفره عمیق تر شده و در سطح مقطع سنگ ترک ایجاد شود!

همچنین فرآیند سوراخکاری در این نوع از سنگ ها می بایست به وسیله مته های کوچکتر با شماره پایین تر انجام شود چرا که در غیر اینصورت متوجه خواهید شد.

سنگ در راستای رگه خود ترک خواهد خورد.

یکی دیگر از راه های محکم کردن نمای ساختمان چسب کاری سنگ های نما می باشد.

در استفاده از پیچ رولپلاک به هیچ عنوان رعایت قیمت را نکنید و صد در صد جنس مرغوب را تهیه نمایید.چرا که به خصوص پیچ ها همواره در معرض هوای آزاد و آفتاب می باشند .

به همین دلیل در صورت فرآیند اکسایش یا زنگ زدگی خاصیت خود را به کل از دست داده و هزینه مضاف برایتان در بر خواهند داشت.

پیچ های استیل بسیار مقاوم و قوی عمل خواهند کرد.این پیچ ها تحت آزمایشاتی در آیین نامه های مهندسی به هیچ عنوان تحت تنش و بار اضافی شکسته یا بریده نخواهند شد.

سنگ های گرانیت با نام دیگر سنگ خارا از نوع سنگ های آذرین درونی هستند.سنگ های گرانیت از سنگینترین انواع سنگ هستند و نحوه پیچ رولپلاک سنگ نما گرانیت به این صورت است که می بایست بسیار محکم به نما متصل شوند.

همانطور که ذکر شد این سنگ ها چگالی بالا و وزن بالایی داشته و در صورت عدم سفتکاری مناسب،دچار سقوط خواهند شد.

همچنین سنگ های گرانیت بسیار سخت هستند و لازم است سه نظام متصل شده بر روی دریل و خود دریل قدرت خود را به صورت کامل به سنگ کرانیت منتقل نماید.

سنگ های مرمریت نسبت به سنگ های تراورتن خاصیت آهکی بیشتری داشته و به دلیل ساختار کربنات کلسیمی در برابر رطوبت و به کلی آب واکنش می دهد.

بنابراین چه در فرآیند پیچ رولپلاک نما و چه در مبحث شستشوی نما دقت داشته باشید که حدالامکان از برخورد آب به آن خود داری شود.

نحوه پیچ رولپلاک سنگ نمای مرمریت تا حد زیادی شبیه به تراورتن می باشد و تمام ویژگی های مورد رعایت در سنگ تراورتن می بایست روی سنگ مرمریت نیز لحاظ شود.

پیچ رولپلاک نما دقیقا در ملات پشتی سنگ باز خواهند شد.بنابراین کیفیت ملات کشی نمای ساختمانتان چطور است؟

آیا از استحکام و کیفیت آن مطمئن هستید؟در غیر اینصورت متاسفانه هزینه خود را دور ریخته اید!

https://namashoyi.com/Uploads/Web/pages/pichrolpelak-ertefakaran-aseman2.jpg

پیچ رولپلاک نما انواع سنگ:برای پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان فرق نمیکند جنس آن سنگ تراورتن باشد و یا گرانیت,معمولا این سنگها با دریل مخصوص هیلتی سوراخکاری میشوند.

 

روش سوراخکاری سنگ نما:سنگ گرانیت بدلیل سفت بودن جنس آن و مقاومت بالای آن باید حتما با دریل هیلتی سوراخکاری شود,زیرا این نوع سنگ با دریل معمولی سوراخکاری نمیشود.

 

اما در بحث پیچ کردن سنگ نمای تراورتن روش دریل کاری کمی فرق دارد.سنگ تراورتن با عرض ۴۰ در نما کار میشود که سوراخ کردن این نوع سنگ با این عرض براحتی با دریل هیلتی انجام میشود و آسیبی به سنگ وارد نمیشود.اما در طراحی بیشتر نماها سنگ های باریک کار میشود که به آن نمای رومی گفته میشود.

مطلب دیگر :
کریپتالین : ماینینگ

سنگهای با عرض زیر ۱۵ سانت را ابزار نما مینامند,که روش سوراخکاری آن حتما باید با دریل معمولی که دریل سه نظام نام دارد و آسیبی به سنگ وارد نمیکند انجام شود.

 

سنگ تراورتن یکی از زیباترین سنگهاست که امروزه در ساختمانها نقش بسزائی ایجاد کرده . تراورتن در رودخانه ها و آب گرم ایجاد میشود و یک سنگ آهکی و رسوبی محسوب میشود. این سنگ بیشتر در امریکای شمالی ترکیه ایتالیا و ایران یافت میشود. تراورتن از کربنات کلسیم ساخته شده نام تراورتن از یک شهر باستانی در ایتالیا گرفته شده به نام tibur که به مرور به نام تراورتن نامیده شده است.

 

باتوجه به واکنش خوب این سنگ نسبت به شرایط جوی، معمولا درسنگ کاری نمای ساختمان مورد استفاده میشود. همچنین برای فضاهای داخلی نیز استفاده زیادی دارد.اما در این بحث قصد داریم نحوه پیچ و رولپلاک سنگ تراورتن را مورد بررسی قرار دهیم که به طور خلاصه به آن میپردازیم. (گفته های ما در این مقاله بر حسب تجربه کاری و استفاده از ابزارهای مختلف در طی چندین سال میباشد)پیچ و رولپلاک سنگ تراورتن نما معمولا با دریل های ۱۱۰۰ وات و دارای دیمر و چکشی انجام میشود. این سنگ در مقابل عمل دریل کاری واکنش بسیار خوبی دارد و دچار ترک و یا شکستگی نمی شود مگر در خود سنگ رگه و یا ترک از قبل وجود داشته باشد.

 

در صورتی که قواره های سنگ ابعاد بزرگ باشد، به ازای هر ۵۰سانتی متر مناسب است ۱ پیچ و رولپلاک بخورد. با انجام سوراخ کاری بر روی این سنگ سطح سنگ دچار کندگی نمی شود و ظاهر آن خراب نمیشود. به راحتی خزینه میشود و با توجه به رنگهای سنگ تراورتن (کرم-نسکافه ای-سفید-طلایی) بتونه ای که بر روی پیچ ها اجرا میشود کاملا همرنگ سنگ میشود و زیبایی نما حفظ می شود.

سنگ گرانیت به علت مقاومت بالا و استحکام خوب ، در هنگام دریل کاری واکنش بسیار مناسبی دارد و بدون اینکه سطح سنگ کنده شود و یا دچار ترک شود به راحتی پیچ و رولپلاک می شود. باید دقت کرد که به علت وزن نسبتا زیاد این نوع سنگ باید فاصله پیچ ها از هم کمتر باشد و یا به عبارت دیگر تعداد پیچ بیشتری نسبت به سنگ تراورتن بخورد تا تحمل بار بیشتری داشته باشند.

تیم ارتفاع کاران آسمان همه کارهای خدماتی کار در ارتفاع از جمله :

نماشویی

پیچ رولپلاک نما

نقاشی و رنگ آمیزی نما

درزگیری نما ، ماستیک و بتونه

نصب بنر و تابلو در ارتفاع

واکس، پولیش و ساب نما در ارتفاع

را بدون داربست و به وسیله ی طناب انجام می دهد.