بررسی سوالات نوسان کنکور سراسری تار ریاضی

موج مجموعه ای از همبستگی نوسان ها است. به عنوان مثال ، در یک موج عرضی که مسافرت می کند در امتداد تار ، هر نقطه از تار در جهت عرضی نوسان و عقب می رود (نه در جهت تار). در امواج صوتی سوالات نوسان کنکور هر مولکول هوا نوسان می کند به جلو و عقب در جهت طولی (جهت که صدا در آن حرکت می کند). این مولکول ها هیچ حرکت خالص در جهت انتشار صدا ندارند. که در امواج آب ، هر مولکول آب نیز تحت حرکات نوسانی قرار می گیرد و باز هم ، هیچ حرکت خالصی نیست. بنا بر این گفتن غیر ضروری است ، درک نوسانات برای آن لازم است درک امواج. خلاصه این مقاله به شرح زیر است. در بخش اول در مورد هارمونیک ساده بحث می کنیم حرکت ، یعنی حرکتی که توسط نیروی هوک انجام شود ، جایی که نیروی بازگردانی در آن قرار دارد متناسب با (منفی بودن) جابجایی. ما روش های مختلفی را برای حل آن بحث می کنیم و نمونه هایی از چنین حرکاتی را ارائه می دهیم.

در بخش دوم سوالات نوسان کنکور بحث می کنیم حرکت هارمونیک خالص ، که در آن نیروی میرایی متناسب با سرعت است ، که یک نیروی میرایی واقع بینانه برای جسم است که از طریق یک درجه حرارتی حرکت می کند. خواهیم دانست که وجود دارد سه نوع اصلی حرکت هارمونیک خالص. در بخش سوم ما در مورد خالص و رانده صحبت می کنیم حرکت هارمونیک ، جایی که نیروی محرک به شکل سینوسی شکل می گیرد. وقتی به فوریه می رسیم تجزیه و تحلیل ، خواهیم دید که چرا این در واقع نوع کاملی از نیرو است که باید مورد توجه قرار گیرد. ما ارائه می دهیم سه روش مختلف برای حل موقعیت. در مورد خاص که فرکانس برابر است با فرکانس طبیعی فنر ، دامنه بزرگ می شود. این رزونانس نامیده می شود ، و نمونه های مختلفی را مورد بحث قرار خواهیم داد. یک نیروی قانونی هوک را در نظر بگیرید. یا به طور معادل ، انرژی پتانسیل را در نظر بگیرید.

مطلب دیگر :
ویژگی های وب سایت های خبری معروف

بنا به تعداد سوالات نوسان کنکور، یک فنر ایده آل از این قانون نیرو استفاده می کند ، هرچند هر فنری منحرف خواهد شد اگر به اندازه کافی کشیده شده باشد ، از این قانون به طور قطع استفاده می شود. ما این نیروی F (x) = kx را مطالعه می کنیم زیرا می توانیم آن را دقیقاً برای حرکت حل کنیم. تعداد زیادی وجود دارد مشکلات در فیزیک بسیار مشکل و یا غیر ممکن است برای حل ، بنابراین ما ممکن است به عنوان از مشکلی که واقعاً می توانیم استفاده کنیم بهره ببریم. از نظر طبیعت همه جا است (حداقل تقریباً). به معنای دقیقی برای آن در نظر گرفته شده است فنر ایده آل ، و به معنای تقریبی یک فنر واقعی زندگی می کند ، آونگ زاویه ای کوچک ، نوسان ساز پیچشی ، مدارهای الکتریکی خاص ، ارتعاشات صدا ، ارتعاشات مولکولی و سایر تنظیمات بی شماری. دلیل این امر در مورد بسیاری افراد صدق می کند موارد زیر است.