کاربرد روش مشارکتی:/پایان نامه درباره یادگیری مشارکتی

اثرات کاربرد روش مشارکتی (جیگ ساو)

جاکوبز و همکاران (2011) با نتیجه گیری از تحقیقات انجام نشده عنوان نموده اند که دانش‏آموزان با استفاده از یادگیری مشارکتی می‏توانند از مزایای زیر برخوردار شوند:

  • دستاوردهای علمی خویش را بهبود بخشند.
  • علی رغم سطح پیشرفت قبلی یا نیازهای فردی دیگر به طور فعال تر درگیر در موضوعات با دانش‏آموزان دیگر شوند.
  • انگیزه برای یادگیری افزایش می‏یابد.
  • دانش‏آموزان در قبال یادگیری خود و دیگران احساس مسئولیت بیشتری می‏نمایند.
  • مدت زمان درگیری انجام وظیفه و کار افزایش می‏یابد.
  • مهارت‏های اجتماعی را بهبود می‏بخشد.
  • عشق به مدرسه را افزایش می‏بخشد.
  • نگرش دانش‏آموزان را نسبت به یادگیری مدرسه و همسالان خود بهبود می‏بخشد.
  • توانایی ارزش قائل شدن و ملاحظه دیدگاه‏های متنوع را افزایش می‏دهد.
  • فرصت بیشتری به معلم برای مشاهده بررسی یادگیری دانش‏آموزان می‏دهد.

جاکوبز و همکاران (2002) نیز به برخی اثرات روش مشارکتی (جیگ ساو) در کلاس درس از دیدگاه صاحب نظران مختلف اشاره می‏نماید که بدین شرح می‏باشند:

  • یادگیری متون و راهبردهای جدید از همکلاسان (هنز[1]، 1990)
  • رشد تفکر انتقادی در شاگردان (دیویدسم[2] و دیگران، 1992)
  • تقویت عزت نفس شاگردان (برونر[3]، 1994)
  • افزایش پیشرفت تحصیلی دانش‏آموزان (ویتور[4] و دیگران، 1995)
  • تقویت احساس مسئولیت دانش‏آموزان در برابر یادگیری خود و سایرین (برونز و سایرین، 1995)
  • تقویت نگرش مثبت شاگردان نسبت به یادگیری علم و دانش (رونالد، 1997)
  • تقویت مهارت‏های خودرهبری (رونالد، 1997)
  • تقویت پشتکار شاگردان برای حل مسائل درسی (رونالد، 1997)
  • تقویت مهارت‏های کلاس (ارتباطی-اجتماعی دانش‏آموزان) (فارل[5]، 1999)
  • افزایش پیشرفت تحصیلی همه دانش‏آموزان اعم از قوی، متوسط و ضعیف (هرید[6]، 2000؛ هانگ، 200 و سی، 2001، به نقل از ملازهی، 1391)

رابرت (2002) در بحث مربوط به مزایای به کارگیری روش جیگ ساو به موارد زیر اشاره می‏نماید:

  • عزت نفس را در دانش‏آموزان می‏پروراند (جانسون و جانسون، 2006)
  • با تجارب یادگیری بیشتر، رضایت خاطر دانش‏آموزان را بهبود می‏بخشد.
  • نگرش مثبت را به مواد آموزشی افزایش می‏دهد.
  • چالش برانگیزی بیشتر بدون این که میزان کار در مدت معین را نامعقول سازد (فلور[7]، 2007)
  • فراهم سازی درک عمیق تر برای دانش‏آموزان (فلور، 2009)
  • منجر به تولید بیشتر و بهتر به سوالات (فلور، 2009)

[1] – Hans

[2] – Davidsam et al

[3] – Broner

[4] – Vittur et al

[5] – Pharrell

[6] – Herreid

[7] – Flora

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

تأثیر یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) بر مهارت‏های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش ‏آموزان دختر پایه هفتم شهرستان جم

Related articles

پایان نامه اخبار سود در بورس/خرید و فروش سهام

                خرید و فروش سهام توسط افراد درون سازمانی[1] با توجه به اینکه مدیران اجرایی شرکت ها اطلاعات بهتری در باره درستی ارزش شرکت نسبت به سرمایه گذاران خارج از شرکت دارند،. سبد سرمایه گذاری مدیران احتمالا، حاوی اطلاعات مفیدی در رابطه با کیفیت قیمت سهام شرکت می […]

Learn More

قصاص طبق زمان و مکان ارتکاب جرم،پایان نامه درمورد اقلیت های دینی

قصاص اقلیت های دینی بر اساس زمان و مکان ارتکاب جرم از دیدگاه اسلامی، برخی ازمنه و امکنه حرمت خاصی دارند که وقوع قتل در آنها، از نظر بعضی از فقها، موجب افزایش و تغلیظ دیه می­شود. این نظر، مورد توافق برخی از فقهای اهل سنّت، مثل شافعی، (بر خلاف ابوحنیفه و مالک) و تمامی […]

Learn More

پایان نامه عوامل آمیخته بازاریابی//استراتژی‌ انتخاب کانال توزیع

استراتژی‌های انتخاب کانال توزیع یکی از مهمترین تصمیمات برای عرضه محصول، در حوزه تعیین تعداد واسطه‌ها اخذ می‌شود. در این راستا سه گزینه به شرح زیر مطرح ‌است: توزیع گسترده: این استراتژی که توزیع محصولات در تعداد زیادی خرده‌فروشی را شامل می‌شود، بیشتر در حوزه مواد مصرفی و کالاهای متداول و روزمره کاربرد دارد. چراکه […]

Learn More