کاربرد روش مشارکتی:/پایان نامه درباره یادگیری مشارکتی

اثرات کاربرد روش مشارکتی (جیگ ساو)

جاکوبز و همکاران (2011) با نتیجه گیری از تحقیقات انجام نشده عنوان نموده اند که دانش‏آموزان با استفاده از یادگیری مشارکتی می‏توانند از مزایای زیر برخوردار شوند:

  • دستاوردهای علمی خویش را بهبود بخشند.
  • علی رغم سطح پیشرفت قبلی یا نیازهای فردی دیگر به طور فعال تر درگیر در موضوعات با دانش‏آموزان دیگر شوند.
  • انگیزه برای یادگیری افزایش می‏یابد.
  • دانش‏آموزان در قبال یادگیری خود و دیگران احساس مسئولیت بیشتری می‏نمایند.
  • مدت زمان درگیری انجام وظیفه و کار افزایش می‏یابد.
  • مهارت‏های اجتماعی را بهبود می‏بخشد.
  • عشق به مدرسه را افزایش می‏بخشد.
  • نگرش دانش‏آموزان را نسبت به یادگیری مدرسه و همسالان خود بهبود می‏بخشد.
  • توانایی ارزش قائل شدن و ملاحظه دیدگاه‏های متنوع را افزایش می‏دهد.
  • فرصت بیشتری به معلم برای مشاهده بررسی یادگیری دانش‏آموزان می‏دهد.

جاکوبز و همکاران (2002) نیز به برخی اثرات روش مشارکتی (جیگ ساو) در کلاس درس از دیدگاه صاحب نظران مختلف اشاره می‏نماید که بدین شرح می‏باشند:

  • یادگیری متون و راهبردهای جدید از همکلاسان (هنز[1]، 1990)
  • رشد تفکر انتقادی در شاگردان (دیویدسم[2] و دیگران، 1992)
  • تقویت عزت نفس شاگردان (برونر[3]، 1994)
  • افزایش پیشرفت تحصیلی دانش‏آموزان (ویتور[4] و دیگران، 1995)
  • تقویت احساس مسئولیت دانش‏آموزان در برابر یادگیری خود و سایرین (برونز و سایرین، 1995)
  • تقویت نگرش مثبت شاگردان نسبت به یادگیری علم و دانش (رونالد، 1997)
  • تقویت مهارت‏های خودرهبری (رونالد، 1997)
  • تقویت پشتکار شاگردان برای حل مسائل درسی (رونالد، 1997)
  • تقویت مهارت‏های کلاس (ارتباطی-اجتماعی دانش‏آموزان) (فارل[5]، 1999)
  • افزایش پیشرفت تحصیلی همه دانش‏آموزان اعم از قوی، متوسط و ضعیف (هرید[6]، 2000؛ هانگ، 200 و سی، 2001، به نقل از ملازهی، 1391)

رابرت (2002) در بحث مربوط به مزایای به کارگیری روش جیگ ساو به موارد زیر اشاره می‏نماید:

  • عزت نفس را در دانش‏آموزان می‏پروراند (جانسون و جانسون، 2006)
  • با تجارب یادگیری بیشتر، رضایت خاطر دانش‏آموزان را بهبود می‏بخشد.
  • نگرش مثبت را به مواد آموزشی افزایش می‏دهد.
  • چالش برانگیزی بیشتر بدون این که میزان کار در مدت معین را نامعقول سازد (فلور[7]، 2007)
  • فراهم سازی درک عمیق تر برای دانش‏آموزان (فلور، 2009)
  • منجر به تولید بیشتر و بهتر به سوالات (فلور، 2009)

[1] – Hans

[2] – Davidsam et al

[3] – Broner

[4] – Vittur et al

[5] – Pharrell

[6] – Herreid

[7] – Flora

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

تأثیر یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) بر مهارت‏های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش ‏آموزان دختر پایه هفتم شهرستان جم

Related articles

دانش صریح و ضمنی،پایان نامه درباره چابكي سازماني

انواع دانش: صریح و ضمنی ادلسن مي‏گويد: “مردم همواره دانش داشته‏اند و از آن استفاده كرده‏اند.” اما دقيقاً دانش چيست؟ دانش، دانستني است كه در تجربيات، مهارت‏ها، قابليت‏ها، توانايي‏ها، استعدادها، افكار، عقايد، طرز كارها، الهامات و تصورات افراد موجود است و به شكل مصنوعات ملموس، فرايندهاي كاري و امور روزمره يك شركت خود را آشكار […]

Learn More

پایان نامه وامهای خوداشتغالی/:صنعت شهرستان لنگرود

بررسی خصوصیات اقتصادی شهرستان 3 ـ 3 ـ 1 ـ صنعت شهرستان لنگرود 1/6 درصد جمعیت استان گیلان و 9/6 درصد جمعیت فعال اقتصادی استان را دارا می باشد. این شهرستان جمعاً دارای 7812 کارگاه اقتصادی است که 14/6 درصد از کارگاه های استان را تشکیل می دهد. از این تعداد 5150 واحد در نقاط […]

Learn More

پایان نامه سلامت روانی معتادان:تعریف حمايت اجتماعي

– نظریه مازلو [1]: به عقیده مازلو افراد دارای سلامت روان ، نیاز های سطوح پایین را برآروده اند و دارای اختلال روان شناختی نیستند می دانند که هستند و به کجا می روند ادراک شان از واقعیات دنیای پیرامون صحیح است جهان را به صورت عینی درک می کنند خود انگیخته و طبیعی اند […]

Learn More