کاربرد روش مشارکتی:/پایان نامه درباره یادگیری مشارکتی

اثرات کاربرد روش مشارکتی (جیگ ساو)

جاکوبز و همکاران (2011) با نتیجه گیری از تحقیقات انجام نشده عنوان نموده اند که دانش‏آموزان با استفاده از یادگیری مشارکتی می‏توانند از مزایای زیر برخوردار شوند:

  • دستاوردهای علمی خویش را بهبود بخشند.
  • علی رغم سطح پیشرفت قبلی یا نیازهای فردی دیگر به طور فعال تر درگیر در موضوعات با دانش‏آموزان دیگر شوند.
  • انگیزه برای یادگیری افزایش می‏یابد.
  • دانش‏آموزان در قبال یادگیری خود و دیگران احساس مسئولیت بیشتری می‏نمایند.
  • مدت زمان درگیری انجام وظیفه و کار افزایش می‏یابد.
  • مهارت‏های اجتماعی را بهبود می‏بخشد.
  • عشق به مدرسه را افزایش می‏بخشد.
  • نگرش دانش‏آموزان را نسبت به یادگیری مدرسه و همسالان خود بهبود می‏بخشد.
  • توانایی ارزش قائل شدن و ملاحظه دیدگاه‏های متنوع را افزایش می‏دهد.
  • فرصت بیشتری به معلم برای مشاهده بررسی یادگیری دانش‏آموزان می‏دهد.

جاکوبز و همکاران (2002) نیز به برخی اثرات روش مشارکتی (جیگ ساو) در کلاس درس از دیدگاه صاحب نظران مختلف اشاره می‏نماید که بدین شرح می‏باشند:

  • یادگیری متون و راهبردهای جدید از همکلاسان (هنز[1]، 1990)
  • رشد تفکر انتقادی در شاگردان (دیویدسم[2] و دیگران، 1992)
  • تقویت عزت نفس شاگردان (برونر[3]، 1994)
  • افزایش پیشرفت تحصیلی دانش‏آموزان (ویتور[4] و دیگران، 1995)
  • تقویت احساس مسئولیت دانش‏آموزان در برابر یادگیری خود و سایرین (برونز و سایرین، 1995)
  • تقویت نگرش مثبت شاگردان نسبت به یادگیری علم و دانش (رونالد، 1997)
  • تقویت مهارت‏های خودرهبری (رونالد، 1997)
  • تقویت پشتکار شاگردان برای حل مسائل درسی (رونالد، 1997)
  • تقویت مهارت‏های کلاس (ارتباطی-اجتماعی دانش‏آموزان) (فارل[5]، 1999)
  • افزایش پیشرفت تحصیلی همه دانش‏آموزان اعم از قوی، متوسط و ضعیف (هرید[6]، 2000؛ هانگ، 200 و سی، 2001، به نقل از ملازهی، 1391)

رابرت (2002) در بحث مربوط به مزایای به کارگیری روش جیگ ساو به موارد زیر اشاره می‏نماید:

  • عزت نفس را در دانش‏آموزان می‏پروراند (جانسون و جانسون، 2006)
  • با تجارب یادگیری بیشتر، رضایت خاطر دانش‏آموزان را بهبود می‏بخشد.
  • نگرش مثبت را به مواد آموزشی افزایش می‏دهد.
  • چالش برانگیزی بیشتر بدون این که میزان کار در مدت معین را نامعقول سازد (فلور[7]، 2007)
  • فراهم سازی درک عمیق تر برای دانش‏آموزان (فلور، 2009)
  • منجر به تولید بیشتر و بهتر به سوالات (فلور، 2009)

[1] – Hans

[2] – Davidsam et al

[3] – Broner

[4] – Vittur et al

[5] – Pharrell

[6] – Herreid

[7] – Flora

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

تأثیر یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) بر مهارت‏های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش ‏آموزان دختر پایه هفتم شهرستان جم

Related articles

پایان نامه درمورد هوش معنوی//عوامل موثر بر افت تحصيلي

محققان از سال ها قبل، بیان داشته اند که یکی از ضروریات در آموزش، تجزیه و تحلیل نمرات آزمون های تحصیلی به عنوان شاخص های موفقیت فعلی و آینده دانش آموزان می باشد. هنوز هم در سنجش موفقیت های تحصیلی، از معدل نمرات فراگیران به عنوان شاخص یا یکی از شاخص های موفقیت تحصیلی بهره […]

Learn More

پایان نامه درباره احراز تقصیر:احراز تقصیر

احراز تقصیر 3-3-1- احرازرابطه انتسابی عامل ایجاد ضمان     برای مشخص شدن منشأاین مفهوم بهتر است ، به منابع فقهی آن مراجعه نماییم. مرحوم حسینی مراغه ای در کتاب عناوین خود در باب اتلاف، به این مسأله اشاره نموده است. وی اصولا بیان اتلاف بالمباشره وتسبیب را در ضمن دو قاعدة جداگانه، امری نادرست می […]

Learn More

نظریه شرط پویا//پایان نامه درباره اجتماع اسباب

نظریه شرط پویای نتیجه حقوقدانان انگلیسی و آلمانی از قائلین به این نظریه هستند[1] که در توجیه این نظریه گفته اند بهترین شیوه برای تشخیص و احراز رابطه علیّت این است که بین شرایطی که حالت پویا و متحرک دارند با شرایطی که در حالت ایستا و غیر متحرک هستند تفکیک قائل شد و تلف […]

Learn More