چه شخصیت‌هایی در محل کارشان دعوا می‌کنند؟!

اختلاف و برخورد در محل کار پیشگیری ناپذیره اما احتمال درگیرشدن واسه بعضی از افراد بیشتره.مقاله ای جدید که در وال استریت ژورنال منتشر شده می گوید ، بعضی از شرکت های مالی امروزه تماشاگر درگیرهای شغلی بیشتری در فضای کاری هستن و مشاوران بیشتری نسبت به گذشته روی این قضیه کار می کنن.واسه کنارآمدن با این اختلاف و اختلاف یکی از شرکت ها به نام Wells Fargo پرفسور Tim Ursiny که روانشناس تجارت و موسس Advantage Coachingه رو استخدام کرده تا به کارمندان در حل این مشکل کمک کنه.

یورسینی به Business Insider توضیح می دهد که اختلاف در تیم های اداری و تجاری معمولا از فرق در شخصیت ها سرچشمه می گیرد.اون می گوید دو شخصیت اصلی هست : رک گو/ بی فکر در مقابل ِ با قانون / با احتیاط ، و دودلی گرا / بازجو در مقابل ِ صمیمی / پذیرا .

افراد رو به این دسته ها می توان طبقه بندی کرد :

– سلطه گر و حاکم : اونایی که رک گو و بی فکر هستن و زیاد دستور میدن و می خواهند سریع به نتیجه برسن.

– دقیق و با وجدان : اونایی که با قانون و تردیدگرا هستن و به جزئیات توجه دارن و بسیار تحلیل گرند.

– قوی و با نفوذ : اونایی که روشن و صمیمی هستن و از کار گروهی لذت می برند و واسه پروژه ها و برنامه ها شور و انگیزه ایجاد می کنن.

– محکم ، ثابت قدم و آروم : اونایی که منظم و صمیمی هستن و صبورند ، و در محیط کار دنبال نظم و هماهنگی می گردند.

به گفته یورسینی ، اختلاف معمولا میان شخصیت های مخالف روی می دهد . یعنی شخصیت سلطه جو و شخصیت محکم و آروم با هم برخورد می کنن و شخصیت دقیق و شخصیت با نفوذ هم با هم درگیر می شن. شخصیت های سلطه جو بیشتر با شخصیت های محکم شاخ به شاخ می شن چون افراد سلطه جو بسیار مهاجم هستن در حالی که افراد محکم و قوی بیشتر پشیمون – مهاجم هستن . شخصیت های سلطه جو ممکنه شاخ و شونِه بکشن و یا کم طاقت به نظر برسن در حالی که شخصیت های محکم و قوی ممکنه بی ارده و دودل به نظر برسن.

افراد دقیق و افراد با نفوذ بیشتر با هم اختلاف دارن چون دقیق ها ، درک خوبی دارن و بسیار کمال گرا یا حساس به قوانین هستن.از اون طرف ،افراد با نفوذ ممکنه این طور به نظر برسه به اندازه کافی متوجه جزئیات نیستن.یورسنی می افزاید افراد سلطه جو اختلافات بیشتری رو نسبت به بقیه شخصیت ها تجربه می کنن که دلیل کلی اون جسور و بی محابا بودن شونه.

یورسنی می گوید با یه تیم کاری سروکار داره و از تموم کارمندان می خواهد به یه تست شخصیتی جواب بدن.بعدا ،از هرکسی می خواد تا یکی از اختلافات گذشته با همکارش رو تعریف کنه. ۸۰ درصد موارد این اختلاف با شخصیت مخالف بوده.واسه خیلی از کارمندان ، فهمیدن و درک شکل های جور واجور شخصیت های متفاوت می تونه آگاه کننده باشه . اگه شما نوع شخصیت تون رو بشناسین ، می تونید روش بروز دادن خودتون رو در محل کار تغییر بدید تا احتمال ایجاد اختلافات رو به کمترین حد ممکن برسونین.

مثلا ، شخصیت های سلطه جو می تونن تلاش کنن بیشتر صبور بوده و سوالات بیشتری سوال کنن درحالی که شخصیت های محکم و قوی می تونن روی جسورتر شدن کار کنن.همین طور شخصیت های بانفوذ می تونن شنونده بهتر بودن رو تمرین کرده و نظم بیشتری داشته باشن و شخصیت های دقیق می تونن انعطاف پذیرتر بوده و بقیه رو تشویق به خلاقیت و ابتکار کنن.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

بیزینس اینسایدر

Related articles

چرا من شاد نیستم؟

همه آدمها در سرتاسر جهان یه میل مشترک دارن و اون تمایل به خوشحال زیستنه. معنی مشخصی از شادی وجود نداره واسه همینه که مردم به روش های جور واجور به دنبال اون می رن. به گزارش آلامتو به نقل از womanitely؛ هر شخصی از دید خود به شادی نگاه می کنه و اونو تعریف […]

Learn More

چرا موسسه حقوقی رادیار

موسسه حقوقی رادیاردر زمینه ثبت شرکتا با بیشتر از یه دهه خدمت رو راست مفتخر به این اتفاقه که تونسته همه مشتریان خود رو راضی نگه داشته و حضور دائمی اونا رو تماشاگر باشه. حالا دیگه نیاز نیس که واسه انجام امور ثبتی رفت و امدای پشت سر هم رو داشته باشین و با مشکلاتی […]

Learn More

چربی شکم تان را آب کنید

اندازه پروتئین لازم رو از مرغ و ماهی دریافت کنین و به دنبال مواد دارای چربی های اشباع نشده مانند آجیل خام و آووکادو باشین.     خانوم ها معمولا مستعد چاق شدن در نواحی ران و باسن هستن. با افزایش سن، متابولیسم بدن اون ها کم شده و بدن چربی رو بیش تر از […]

Learn More

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *