اکتبر 25, 2020

چند راهکار مفید برای سریع تر خوابیدن

به گزارش ایسنا، محققان می می گن در زنان این کم خوابی و مشکل در خوابیدن با احساساتی چون دشمنی، افسردگی ، عصبانیت و هم اینکه افزایش خطر دچار شدن به دیابت و مریضی قلبی توامه. در این مقاله محققان ۵ راه حل به درد بخور رو ارائه کرده ان که کمک می کنه سریع تر به خواب برید.

صداهای آزار دهنده رو از دور و برتون خط بزنین: اگه همسرتون خروپف می کنه یا هرصدای آزار دهنده دیگری در محیط خوابتون هست که شما رو بیدار نگه می داره با پخش یه موسیقی آرامبخش می تونید صدا رو خنثی کنین.

بدن خود رو واسه خوابیدن آماده کنین: تلاش کنین واسه این کار از فوت وفن ریلکسیشن (آرامش بخش) استفاده کنین. مثلا انگشتان پای خود رو محکم جمع کنین و تا عدد هفت بشمارید. بعد اونا رو رها کنین و این فوت وفن رو واسه تموم ماهیچه های خود از انگشتان پا تا گردن تکرار کنین.

یادداشت وردارین: کارای روزمره شما روی چگونگی خوابیدنتان اثر میذاره. تموم کارا از جمله مقدار قهوه ای که می نوشید، زمان و اندازه ورزش کردن ، چیزایی که می خورید و زمان رفتن به تختخواب و بیدار شدنتون رو یادداشت کنین و درباره تموم این تحقیقات با یه متخصص مشورت کنین تا به شما در این مورد بهتر کمک کنه.

هوای اتاق خواب رو خنک نگه دارین: محققان می می گن خوابیدن در اتاقی که دمای اون خنک تر باشه ، راحت تر بوده و کیفیت خواب هم بهتره.

این مطلب را هم بخوانید :  چرا معاینه سالانه ضروری است؟

ذهن خود رو به درستی آروم کنین: فکر کردن و مرور کردن اتفاقات روزانه در تختخواب، شما رو دچار مشکل می کنه پس تلاش کنین با تصور کردن یه وضعیت آرامش یا نگاه کردن به یه تصویر آروم کننده مغز خود رو آروم کنین تا واسه خوابیدن آماده تر باشه.

دانستنیایی درباره خواب دیدن

آروم سازی ذهن قبل از خواب

ایسنا بازنشر خواب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *