چقدر در روز آب بنوشیم؟

نوشیدن آب,Drink-More-Water

حتما شمام بسیار از فواید نوشیدن آب شنیدین و حتی بعضی وقتا از خواص زیاد اون حیرت زده شدین؛ از کاهش وزن و سرحالی پوست گرفته تا کمک به هضم غذا و جلوگیری از یبوست. حتی بعضی از محققان فکر می کنن با نوشیدن آب رگ به رگ شدن و گرفتگی عضلات هم کمتر می شه. آب باعث رفع خستگی هم می شه.

بعضی محققان حتی دلایلی از کاهش احتمال دچار شدن به سرطان مثانه و روده بزرگ به دنبال نوشیدن مقادیر کافی آب یافته ان. به هر حال، شاید از خواص به درد بخور آب و میزانی که باید در طول روز نوشید، زیاد شنیدین و البته حرفای بعضی وقتا تناقص آمیز در این مورد گفته شده ولی چیزی که در «پوستر سلامت» این هفته می ببینن، به سوال دیگری جواب میده: چه وقتی واسه نوشیدن آب مناسب تره؟

یه لیوان قبل از خواب

نوشیدن یه لیوان آب قبل از رفتن به بستر به پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی کمک می کنه.

دو لیوان بعد از خواب

نوشیدن ۲ لیوان آب پس از اینکه از خواب بلند میشیم، به فعالیت دستگاه های داخلی بدنمون کمک می کنه.

یه لیوان بعد از استحمام

نوشیدن یه لیوان آب بعد از دوش گرفتن و دستشویی رفتن به تنظیم فشار خون کمک می کنه.

یه لیوان بعد از غذا

نوشیدن یه لیوان آب نیم ساعت بعد از خوردن غذا به هضم اون کمک می کنه.

ترجمه: دکتر فاطمه خالقی

خواص مدیتیشن واسه پوست و زیبایی

امتیازات مدیتیشن

هفته نامه سلامت