چطور می‌توانیم شکم شش تکه داشته باشیم؟

هم زنان و هم مردان می تونن با تمرینات همیشگی و مناسب، عضلات شکمشون رو سفت و محکم کنن. روش های عضله سازی، اندازه و سفتی عضلات شکم رو زیاد می کنن. ولی یه وقتی که طول می کشد تا به عضلات شش تیکه برسین، به جنسیت شما، و اینکه چیجوری تمرین می کنین و چربی اضافه دارین یا نه بستگی داره.

عضله ی شش تیکه به معنی «عضله ی راست شکم» است که فوق العاده سفت باشه. عضله ی راست شکم، عضله ایه که بطور عمودی در قسمت پایین نیم تنه تون در قسمت جلو قرار داره. این عضله از بالای ناحیه تناسلی شروع، و در محل اتصال استخون دنده ها در قسمت پایین جناغ سینه تموم می شه.

وقتی این عضله منقبض شه، به شما کمک می کنه تا از کمر خم شید. وقتی هم پرورشش بدید، به شکل شش تیکه ی سفت در جلوی نیم تنه ی شما ظاهر می شه.

چیجوری عضلات شش تیکه داشته باشیم

واسه ایجاد عضلات شش تیکه، باید بطور همیشگی تمرینات قدرتی انجام بدین و یه برنامه ی پرسازی یا عضله سازی رو دنبال کنین. یه برنامه ی پرسازی، به شکل جلسات تمرینی پشت سر هم اجرا می شه که هر جلسه از حجم بالایی برخورداره.

عضلات شکمی هم مانند تموم عضلات بدن شما، بعد از تمرینات قدرتی به استراحت نیاز دارن. پس بین جلساتی که شکمتون رو تمرین می بدید، ۴۸ ساعت فاصله بندازید.

دست کم تمرین لازم، دو بار در هفته س، اما شما با سه روز تمرین در روزای متناوب می تونید زودتر به نتیجه برسین. در هر جلسه ۵ تمرین جور واجور رو انجام بدین. تمریناتی مانند کرانچ ساده، کرانچ پا دوچرخه، کرانچ وارونه، کرانچ پا صاف همزمان و غیر همزمان. سه س از هر تمرین رو انجام بدین و با وجود خستگی، هره رو کامل کنین.

رسیدن به نتیجه، زمانبره

شما با تمرینات همیشگی در ۸ هفته، تماشاگر افزایش زیادی در اندازه سفتی عضلات شکمتون هستین. چون مردان هورمون رشد و تستوسترون بیشتری دارن، به احتمال زیاد زودتر از خانوم ها به نتیجه می رسن.

عضلات شش تیکه تون رو رو کنین

مهمه که بدونین عضلات شما با بافت چربی که بیشتر روی عضلاتتون قرار گرفته، به طور کامل جدا از هم هستن. پس انجام تمرین واسه ایجاد عضلات شش تیکه، ً نیاز به افزایش اندازه عضلات شکمی نداره، بلکه لازمه اینه که بدنی با درصد چربی کم داشته باشین و اونو حفظ کنین.

اگه عضلاتتون رو با تمرینات قدرتی پرورش بدید ولی چربی اضافه داشته باشین، سفتی عضلات شما مخفی می موند و قابل دیدن نخواد بود. واسه سوزوندن کالری و چربی سوزی هم، می تونید تمرینات کاردیو رو با تمرینات دیگرتون ترکیب کنین.

شکم شش تیکه با کیسه بوکس!

بهترین تمرینات واسه تقویت عضلات شکم

شکم شش تیکه