چطور در عرض سی روز یا کمتر شاد شویم؟

زندگی خوشحال

روحیه و خلق و خو، دارای نیروی در حال افزایش س، پس خلق عادت منفی بودن، موجب تقویت احساسات ناخواسته و ناخوشایند می شه تا وقتی که دیگه در باتلاقش فرو رفته و احساس کنین که دیگه نمی تونین بیرون بیایید. چیجوری می تونین جریان افکار منفی رو تغییر داده و آدم شادتری باشین؟

  1. جوری رفتار کنین که انگار خوشحال هستین(حتی اگه نیستین).

رفتارهایی خارجی، پردازش‎ های داخلی رو بیدار می کنن. وقتی اول عادتی رو تغییر می دین، دلیل انجامش حس خوبش نیس. انجامش می دین چون یافته های عادت قدیمی راضی کننده نبود. ممکنه روی هم رفته عجیب و نامانوس به نظر برسه که خوشحال رفتار کنین در حالی که احساس شادی نمی کنین، اما به مرورزمان، نمایش خارجی مثبت روی وضعیت شما تاثیر می ذاره.

  1. عادت بد رو یهو ترک نکنین، اونو با یه عادت خوب جانشین کنین.

اگه عادت به خوردن غذاهای ناسالم دارین، بهتره اونو با خوردن غذای سالم جانشین کنین نه این که کلا دست از خوردن بکشین. هروقت که تمایل به تفکر منفی داشتین،تلاش کنین به یه چیز مثبت فکر کنین حتی اگه در اول عجیب به نظر برسه اما با این کار ذهن خود رو مشغول می کنین، و اجازه ندین فکر بد دوباره آروم به ذهن تون بخزد. اینجوری الگوهای فکری شما آهسته آهسته تغییر می کنن.

  1. تلاش کنین چهره تون درخشش مثبت داشته باشه.

فرض کنین کج خلق و اخمو از خواب بیدار میشین، دربرخورد با خونواده یا همکاران تون با یه لبخند نورانی، وانمود کنین که حال خوبی دارین. در بیشتر موارد با مهربانی به شما جواب میدن، و شما ساختن یه چرخه بازخورد مثبت رو شروع می کنین.

  1. خودتون رو تائید کنین.

شما با خودتون(داخلی) بیشتر صحبت می کنین تا بقیه باشما. پس، روش صحبت با خودتون تاثیرزیادی روی حال و وضعیت تون داره. روزتون رو با یه اعتراف مثبت شروع کنین، مثل ” من خوشحالم که سالمم”، یا ” در حال تعادل و روبراه شدن هستم”. جمله هاتون در زمان حال باشه و پس می ‎ تونید ضمیر ناخودآگاه تون رو به سمت دیدن یافته های دلخواه، بسیج کرده و اونو حتمی و نزدیک الوقوع کنین. این تایید مثبت رو در طول روز با خود تکرار کنین، مخصوصا اگه افکار منفی به ذهن تون وارد می شه.

  1. خرد و شعورتان رو تغذیه کنین.

ما براساس اعمال با فکر مون رشد کرده و شکوفا میشیم، و چیزی که تو ذهن و روحمون انباشته می کنیم همون چیزیه که تولید می کنیم. فیلسوف، ریش سفید، یا کارشناس مورد علاقه تون رو انتخاب کنین، و یکی از گفته هاشون رو هر روز صبح با صدای بلند تکرار کنین، این جمله، کیفیت و آهنگ تموم روزتون رو تعیین می کنه. اگه اون گفته، امکان عملی شدن داره، اونو در رفتارای تون بکار ببرین. اعلام این اندیشه با صدای بلند، وضعیت جسمی تون رو به خود اندیشمند و الهی تون وصل می کنه.

  1. از اثرات منفی دوری کنین.

دوستان یا حتی اعضای خونواده می تونن احساسات و عکس العملای منفی رو در شما برانگیخته کنن. در آخر این تنها خود شمائید که می تونین عکس العملای هیجانی تون رو کنترل کنین، پس بقیه رو مقصر ندونین. این روابط منفی می تونن باعث شن واسه پیداکردن شادی بیشتر زحمت بکشین و واسه تون سخت تر شه و مجبور شید اراده هیجانی تون رو آزمایش کنین. تلاش کنین تعاملات تون رو با کسائی که باعث تحلیل رفتن تون می شن محدود کنین، اگه نمی تونین به طور کامل ترکشان کنین.

در اول تغییراتی که هنگام اجرای این نکات احساس می کنین ممکنه سطحی و کم مایه به نظر برسه اما اگه به راه تون ادامه بدین، کم کمک در عرض ۲۰ تا ۳۰ روز، تغییرات معنی داری رو در ضمیرتون احساس می کنین.

هممون وقتی ممکنه دچار مریضی و افت شیم. در واقع، ما هیچوقت افکار منفی رو به کل ریشه کن نمی کنیم اما با کم شدن پیوسته حجم افکار منفی و جایگزینی اون با افکار مثبت می تونه چشم انداز و تعاملاتی مثبت تر نسبت به زندگی داشته باشیم.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟