چرا وزن کم میکنم؟

اگه شما جزو اون دسته از خانوم هایی هستین که از جستجو میان مجلات جور واجور واسه پیدا کردن مقالاتی در مورد ی از دست دادن وزن و برنامه های غذایی خسته شده ان، ما درکتون می کنیم!

به گزارش آلامتو به نقل از فیتنس مگزین؛ بر خلاف باور رایجی که خانوم ها همیشه به دنبال راه های کاهش وزن هستن، خانوم های بسیاری هم نیاز دارن کمی به وزنشون اضافه کنن! ما به چندین دلیلی که باعث شده تا شما لاغر و ریزاندام باشین نگاهی انداخته و یاد گرفته ایم که چیجوری با این عوامل مقابله کنیم.

عامل ۱: شما کسر وزن دارین بخاطر اینکه به اندازه ی کافی نمی خورید

هنگام خوندن این عامل خودتون رو می ببینن؟ شما بخاطر زندگی پر مشغله خوراک مناسبی ندارین؟ واسه رفع گرسنگی تون به نوشابه و تنقلات روی نبرین! به چه دلیل عوضش اینجور خوردنی هایی که ارزش غذایی ندارن، وعده های غذایی به درد بخور میل نکنین؟ بزرگترین نکته همینه.

مصرف غذاهای بدون ارزش و پرچرب رو بی خود و بی جهت افزایش ندین. عوضش، غذاهایی رو انتخاب کنین که پر انرژی و پر از مواد مغذی هستن. به عنوان نمونه می توان به آواکادو و شکل های جور واجور آجیل اشاره کرد.

عامل ۲: شما شغلی دارین که به شکل فیزیکی سخته

شغل شما نیازمند سرپا ایستادن یا فعالیت های فیزیکی زیادیه؟ اگه این اینطوریه، فکر نمی کنین که باید بیشتر غذا بخورین تا انرژی مصرف شده رو تأمین کنین؟ حتی می تونید تعداد وعده های غذایی تون رو هم زیاد کنین. اما باید مطمئن شید که وعده های غذایی سالمی دارین، مثلاً میوه، ماست، حبوبات، میلک شیک یا حتی مکمل های غذایی مایع.

عامل ۳: شما خیلی ورزش می کنین

ما هم می دانیم که روی فرم بودن، یکی از مهم ترین بایدهای این دوره زمانه س، اما تا سر حد مرگ ورزش می کنین؟ اگه شما به شکل منظم به باشگاه می روید، شایدً فهمیده اید که ورزش و فیت بودن خیلی اعتیاد آوره. خیلی از خانوم هایی که بیشتر از اندازه ورزش می کنن، فکر می کنن که این کار واسه بدنشون خوبه. اما دوستان، این موضوع حقیقت نداره!

عامل ۴: شما به شکل ژنتیکی کسر وزن دارین

خیلی از ما به شکل ژنتیکی کسر وزن داریم، یعنی بدن ما هیچوقت به زیاد شدن وزن تمایلی نشون نمیده. این موضوع ممکنه بوسیله خیلی ها اتفاق خوبی به حساب بیاد، اما کسری وزن ناسالم واسه شما خوب نیس.

بهترین راه واسه مقابله با این عامل، اینه که مصرف کربوهیدرات رو زیاد کنین. ما فرضیه ی دست کم ۳ وعده ی غذایی خوب و به درد بخور در روز رو می پسندیم. هم اینکه مصرف مایعات رو هم زیاد کنین، اما از نوشیدن میان وعده های غذایی دوری کنین.

عامل ۵: شما استرسی هستین

ما درباره ی ویژگی های فیزیکی کم بودن وزن صحبت می کنیم، اما تحقیقات نشون داده که آدمایی که تحت مقدار زیاد استرس قرار دارن هم ممکنه وزن خود رو از دست بدن! بالا بودن سطح استرس ممکنه باعث شه تا اشتهایتان رو از دست بدین، احساس خستگی کنین و حتی واسه طبخ غذاهای سالم تنبلی کنین. اینجور اتفاقی واسه شمام افتاده؟

راه حل این مشکل خیلی راحت خوردن غذاهای مناسب نیس. شما نیاز دارین تا کمی واسه زندگی تون بیشتر وقت گذاشته و اولویت های زندگی تون رو دوبارهً آزمایش کنین. استرس رو کنار بذارین، جوونی رو از سر بگیرین، و به تعطیلات برید تا ذهنتون آرامش یابد.

اگه شما دارای کسری وزن هستین و اشتها ندارین، این وضعیت رو حتما در نظر داشته باشین، چون که ممکنه براتون خطرناک باشه. جدای از نکاتی که درباره ی اون صحبت کردیم، اکیدا پیشنهاد می کنیم تا با یه دکتر متخصص در اینباره مشورت کنین و یه برنامه ی غذایی فرموله شده با در نظر گرفتن متابولیسمتان دریافت کنین.

۱۹ بهترین روش زیاد شدن وزن اصولی

چه بخوریم تا چاق شیم؟

زیاد شدن وزن مجله تناسب اندام