چرا هواپیمایی ایرانی برای سفر بهتر است؟

هواپیمایی ایران airbus-iran

اگه از مبناهای مرغ همسایه غازه، تاثیرهای منفی تحریم های چند سال گذشته بر شئون اقتصادی و اجتماعی کشور ازجمله بر صنعت هوایی، و هم اینکه بعضی سابقه های ناامیدکننده ی به وجود اومده بوسیله پشتیبانی و مصرف تولید داخلی بگذریم، به دلایلی می توان یقین کرد که به کار گیری ایرلاین های داخلی واسه گردشگران ایرونی در مسیرهای خارجی به صرفه و منطقی تره.

به چه دلیل؟ یکی به خاطر این که پروازهای هواپیمایی های داخلی در قیاس با ایرلاین های خارجی، عموما ارزون تر بوده، هزینه ی سفر رو واسه مسافر ایرونی یا مسافر خارجی به مقصد ایران، کم تر می کنه.

دیگه این که سر و کار داشتن با مهمون دارها و خدمه ی پرواز ایرونی، معمولا حس راحتی بیشتری واسه مسافر ایرونی داره. در صورت بروز بعضی مشکلات در مقصد خارجی هم ایجاد رابطه با پرسنل ایرونی هواپیمایی ، راحت تره.

علاوه بر این، غذاهای سِرو شده در ایرلاین های داخلی، با مزاج ایرونی سازگارتر بوده، احساس بهتری ایجاد می کنه.

اما مهم ترین مشکل ایرلاین های خارجی واسه گردشگران و مسافران ایرونی، توقف های ترانزیتی بعضی وقتا جانکاهیه که علاوه بر سختی های خاص خود و سرگردانی در فرودگاه ها، هزینه ی پرواز رو هم معمولا به شکل قابل توجه ای افزایش می دهد.

واسه نمونه، به چند مورد باحال اما واقعی می پردازیم:

۱- تصور کنین که به می خواهید سفر کنین. علاوه بر بعضی ایرلاین های روس، چند هواپیمایی داخلی هم به این مقصد، پروازهای بدون اتلاف وقت و کم هزینه تر دارن. این پروازها با بلیت بین یه میلیون و چهارصد و بعضی وقتا پایین تر تا یه میلیون و هفتصد هزار تومن ممکنه شما رو به مقصد مسکو یا سنت پترزبورگ برسانند. با این حال، بعضی مسافران، مخصوصا اون ها که در ماموریت های دولتی به سر می برند، هواپیمایی های امارات و قطر رو انتخاب می کنن!

به کار گیری این هواپیمایی ها در اینجور مسیرهایی، تصمیم و حرکت ملانصرالدینیه که شما از تهران تا دوبی یا دوحه برید، بعد همین فاصله قابل توجه رو بعد از چند ساعت توقف طی کنین، دوباره بیایید از بالای تهران به سمت مسکو عزیمت کنین.

ضمن اون که علاوه بر این که قیمت های بلیت هواپیمایی امارات از یه میلیون و نهصدهزار تومن به بالا و هواپیمایی قطر از دو میلیون و دویست هزارتومان به بالا واسه شما آب می خورد، بعضی وقتا از زمان حرکت در فرودگاه امام تهران، سفر شما تا رسیدن به مقصد مسکو، بیشتر از ۱۸ ساعت طول می کشد؛ چون فقط بیشتر از ۱۱ ساعت توقف ترانزیتی در فرودگاه های دُبی یا دوحه دارین.

۲- از تهران به مقصد آستانه، پایتخت قزاقستان می خواهید سفر کنین. یکی از گزینه ها، به کار گیری هواپیمایی روسی ایرفلوته. قیمت بلیت، حدود دو میلیون و پانصد هزارتومان به بالا می شه، ازفرودگاه امام تهران که حرکت می کنین، بیشتر از ۲۷ ساعت طول می کشد تا به مقصد برسین، چون یه توقف ۱۸ ساعته رو در فرودگاه مسکو باید تحمل کنین.

گزینه های غیرمنطقی تری هم مخصوصا ازسوی ماشین های جست وجوگر خرید آنلاین به شما پیشنهاد می شه که گاه قیمت بلیت رو تا چند برابر واسه پیشنهادهای همین راه (تهران – آستانه) تعیین می کنه. بعضی وقتا راه تعریف شده، با هواپیمایی لوفت هانزا از تهران به مثلا فرانکفورت و از اون جا به آستانه س که تا حدود ۶ میلیون تومن آب می خورد و بیشتر از ۲۴ ساعت طول می کشد. بعضی وقتا هم مثلا هواپیمایی آل ایتالیا پیشنهاد می شه که شما رو اول به رُم ایتالیا، بعد به استانبول ترکیه می برد و از اون جا با استفاه از پروازهای آل ایتالیا یا ترکیش ایر، شما رو به آستانه می رساند که واسه نمونه، ۱۲ میلیون تومن قیمت بلیت پرواز تعریف می شه.

۳- از تهران واسه یه تور طبیعت گردی، به ویتنام در شرق آسیا می خواهید سفر کنین؛ یکی از پیشنهادها، ترکیش ایره که شما رو به غرب (استانبول) می برد و پس از توقفی چندساعته، باز به آسمون تهران برمیگرده و شما رو به سمت شرق آسیا با یه توقف دیگه بین ترکیه و ویتنام راهی می کنه!

یکی از گزینه های پیشنهادی هم هواپیمایی قطره که دو حالت اتفاق می افتد:

تا حدود ۳ میلیون تومن هزینه ی بلیت پرداخت می کنین و ۲۸ ساعت طول می کشد تا به هانُوِی، پایتخت ویتنام برسین؛ چون فقط یه توقف ۸-۷ ساعته در دوحه و بعد یه توقف ۸-۷ ساعته هم در بانکوک دارید که زمان پروازی تهران تا دوحه، دوحه تا بانکوک و بانکوک تا هانُایشون هم به اون اضافه می شه.

دیگه پیشنهاد، حدود ۴ میلیون تومن آب می خورد و شما رو از تهران به دوحه، بعد، پس از یه توقف بیست و چند ساعته، شما رو از دوحه به هوچی می نه می رساند. یا از ابوظبی به سنگاپور و بعد ویتنام می برد که چیزی حدود ۳۳ ساعت به طول می انجامد.

با این حال، گردشگران ایرونی در به کار گیری هواپیمایی های داخلی با راه و روش صرفه ی بیشتر، راحتی در سفر و پشتیبانی از تولید ملی، تجربه هایی هم دارن که اون ها رو در این مورد نباید از نظر دور داشت. درواقع این واقعیت ها، وقتی ما رو به به کار گیری هواپیمایی های ایرونی تشویق می کنه که تعهد و احترام به وجود اومده بوسیله ضعف ایرلاین های بعضی وقتا دولتی و هم شرایط به وجود اومده بوسیله بعضی انحصارها به اسم پشتیبانی از تولید و خدمات داخلی، آزاردهنده نباشه. بلکه شرایط مطلوب تری رو واسه مسافران و گردشگران بسازه؛ وگرنه با در نظر گرفتن این که حق آزادی حقوق شهروندی رو نمی توان گرفت، ممکنه که مشتریان ایرونی، سختی راه طولانی تر و هزینه ی بیشتر رو به دلایلی، به جون بخرن و از هواپیمایی های خارجی استفاده کنن. ضمن اون که وجود داشتن یا وجود نداشتن پروازهای روزانه در مسیرها هم یکی از دلیل های مؤثر در این انتخاب هاست.

لیست زیباترین جزایر و سواحل اندونزی

۲۰ جاذبه گردشگری برتر آسیا

ایسنا

Related articles

چه عاملی باعث ایجادحسادت فرزندان میشود؟

فرق گذاشتن والدین بین فرزندان باعث ایجاد حس پستی در یکی و حس خود بزرگ بینی در بچه دیگه می شه که می تونه دلیل بروز حسادت شه.             حسادت یه جور ناراحتی از شخصیه که دارای امتیازات و موفقیت های بیشتری نسبت به طرف مقابل خوده و این احساس […]

Learn More

چه اقلامی بیشترین میزان سرقت در کشور را دارند ؟

آمار سرقتا و استانایی که بیشترین سرقتا در اون انجام می شه در نیمه اول امسال بوسیله معاون مقابله با سرقت پلیس آگاهی اعلام شد. زهرا تلانی: طبق آمار معاون مقابله با سرقت سرقت وسایل نقلیه بازم با ۵۳ درصد بیشترین اندازه سرقت در کشور رو تشکیل میده.  جدول موضوعات جرایم : نوع سرقت درصد […]

Learn More

چرا دوست داریم دروغ بگوییم؟!

وقتی اسم اپیدمی (یا همون همه گیری) می آید، حتما به فکر ویروس و میکروب می افتید و حتی ممکنه بترسید اما بعضی وقتا بعضی چیزها که اپیدمی می شه کسی رو به تب و لرز نمی اندازد و کسی هم نگران اونا نمی شه اما واقعیت اینه که خطر اونا حتی از اپیدمی های […]

Learn More

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *