چرا من لاغر نمیشم؟

 هممون اصول کاهش وزن رو میدونیم، کمتر هله هوله خوردن، بیشتر غذاهای طبیعی خوردن، و جنب و جوش بدنی. پس به چه دلیل معتقد موندن به عادات سالم سخته؟

به گزارش آلامتو به نقل از mindbodygreen؛ چون بعضی وقتا زندگی مانع می شه، شاید سرتون شلوغه و حتی واسه خرید هم فرصت نمی کنین از ماشین تون پیاده شید، یا به جای ورزش صبحگای، آلارم رو خاموش کرده و می خوابید. واسه هممون اتفاق میفته، اما اینجا چند نکته واسه شما داریم تا بتونین هر روز روی اهداف تون متمرکز بمونین:

  1. دلیل کارتون رو شفاف کنین

به روشنی تعریف کنین که به چه دلیل می خواین سالم تر باشین، این رو درنظر بگیرین که چه تغییری در زندگی تون بوجود میاره. این سوالا رو از خودتون سوال کنین:

. درمورد خودتون چه احساسی دارین؟

. در مورد روابط تون چه احساسی دارین؟ کارتون؟

. درمورد روش بیان خودتون در زندگی چه احساسی دارین؟

به طور شفاف تعریف کنین که به چه دلیل می خواین تغییر بسازین، جایی این رو بنویسین و هر روز صبح درموردش فکر کنین. هروقت احساس کردین که به مانعی برخورد کردین، یا روزی رو گذرونده اید که موقتا شما رو از مسیرتون خارج کرده، دوباره دلیل کارتون رو روز بعد بررسی کرده و به مسیرتون برگردین.

  1. با الهام داخلی تون بخورین

من فکر می کنم هممون اتفاق نظر داریم که تموم غذاهای طبیعی، نسبت به غذاهای فرآوری شده، ارزش غذایی بیشتری دارن. نکته شماره اول من، دقیق شدن و فوکوس کردن روی مصرف دست کم غذاهای فرآواری شده.

از همه مهمتر، شما رو تشویق به همساز بودن با چیزی می کنم که بدن تون تلاش داره به شما بگه، تلاش کنین به روش هایی بخورین که احساس می کنین واسه تون خوبه. چی احساس انرژی و سبکی بیشتری به شما میده؟ و بهترین شرایط سلامتی رو درنوع خودتون واسه شما جفت و جور می کنه؟ شاید جواب شما، یه ظرف پر از سیب زمینی سرخ کرده و همبرگر نیس.

هرچیزی که احساس خوب به شما میده بخورین و هروقت احساس سیری و رضایت کردین، دست از خوردن بکشین.

  1. توجه تون رو از وزن به سلامتی برگردونین

خوب خوردن، سبکی از زندگیست که بدن شما رو با سلامتی، سرزندگی و تندرستی پشتیبانی می کنه. تغذیه خوب و ورزش، فواید عجیبی داره که بالاتر از اندازه کوچیک تر واسه شلواره. روی تقویت روحیه ، انرژی، اعتمادبنفس، مثبت اندیشی، خلاقیت، و رابطه قوی تر و عمیق تر با خودتون متمرکز شید. البته اینا فقط چندتا بودن!

  1. یه شبکه سالم از ارتباطات تون بسازین

تحقیقات نشون میده، اونایی که ارتباطات اجتماعی قوی تری با بقیه برقرار می کنن، موفقیتای بزرگ تری در رسیدن به اهداف شون به .

یه سیستم حمایتی سالم بسازین که ایجاد تعهد و مسئولیت کنه. این نگاه، واسه افراد جورواجور، فرق داره، اما من پیشنهاد می کنم واسه تمرینات ورزشی تون یه رفیق و همراه پیدا کنین یا اهداف تون رو در فیس بوک یا اینستاگرام اعلام کنین.

راستگو باشین و به دوستان و اعضای خانوده تون، اهداف تون رو بگید و این که چقدر دراین باره جدی هستین. اگه این افراد، همراه و موافق نیستن، کس دیگه ای رو پیدا کنین که موافق شما باشه!

  1. راه های دیگری واسه پرورش خودتون پیدا کنین

خیلی از ما وابستگی شدید احساسی به خوردن داریم. وقتی استرس داریم، مضطربیم، شادیم، عصبانی یا ناراحتیم، بیشتر به سمت غذا میریم. اینجا چند راه چاره واسه آرامش شما هنگام شرایط بد داریم:

. یه حموم گرم بگیرین

. یه فیلم مورد علاقه تون رو ببینین

. مدل موی تون رو تغییر بدین

. در طبیعت، قدم بزنین

. با یه سرگرمی خلاقانه مشغول شید

اگه این موارد با شما موافق نیستن، لیست مخصوص خودتون رو جفت و جور کنین. اگه احساس می کنین، شرایط خاصی شما رو تشویق به خوردن می کنه، به لیست تون مراجعه کرده و ببینین دیگه چه کاری می تونین واسه مراقبت از خودتون انجام بدین.

  1. فشار رو از خودتون دور کنین

هدف تون رو روی این بذارین که هر روز و در هر وعده، انتخابای غذایی عاقلانه و با آگاهی داشته باشین. یعنی وقتی چیزی می خورید که خارج از اهداف تونه، به خودتون یادآوری کنین که این فقط یه وعده س و با خودتون توافق کنین که وعده بعدی رو متفاوت بخورین.

خود بهسازی، گذشت از مرحله ای به مرحله دیگه س. هیچ کدوم از ما کامل نیستیم. هممون درحال تلاش واسه ایجاد عادات بهتر در زندگی مون هستیم، پس با دست اندازه هایی که در مسیرتونه دلسرد نشید، فقط به جلو پیش برید.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

اختصاصی روشای لاغری آسون لاغری در کوتاه مدت کاهش وزن