اکتبر 30, 2020

چرا ما در اکثر خرید‌های اینترنتی ضرر می‌کنیم؟

شی بای

این روزا کمتر کسی رو میشه پیدا کرد که دست کم واسه یه بار هم که شده، محصولی رو از یکی از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نکرده باشه.

دلیلش هم بیار ساده و روشنه! دیگه مانند گذشته نمیشه ساعتا در خیابونا و مغازه های سراسر خیابونای شهرمون، و یا حتی شهرای دیگه گشت و دقیقا همون چیزی رو که به دنبالش بودیم، پیدا کنیم.

چون از طرفی هم تعداد مغازه ها و مراکز خرید بسیار زیاد شده، از طرف دیگه وقت ما به خاطر مشغله های دیگه تموم پر شده و هم این که شلوغی شهر می تونه واقعا توان ما رو نابود کنه.

به خاطر همین بیشتر ما تلاش می کنیم که تا حد امکان خریدای خود رو بدون مراجعه حضوری انجام بدیم و درسته که روز به روز هم به تعدادمون اضافه می شه.

اما این روند یه مشکل اساسی داره!

یه فروشگاه آنلاین تموم سودش در اینه که کالاهایی که داره رو بهترین و مناسب ترین نوع معرفی کنه.

روی تبلیغات برنده هایی که به فروش میرسونه شدیدا کار می کنه تا ما مطمئن شیم که این مارک و این محصولی که در این فروشگاه هست، بهترین گزینه ایست که میشه به اون فکر کرد!

اما واقعیت اینطوری نیس.

امروزه به دلیل ساده تر شدن مراحل تولید اجناس و هم بیشتر شدن کار و کاسبیا، خیلی از برندای جور واجور و حتی جنسای متفرقه و بدون مارکی هستن که کیفیتی عالی و هم اینکه قیمتی ایده آل دارن، اما چون توان رقابت با برنده های بزرگ دیگه رو در تبلیغ کردن خودشون ندارن، تو ذهن مردم نامعلوم مونده ان.

و چون فروش کالاهایی که تو ذهن مردم جایگاهی دارن، بسیار ساده تر از فروش اجناس دیگه س، نتیجه این می شه که با فروشگاه های آنلاینی مواجه میشیم که تنها چند مدل از محصول مورد نظر ما رو دارن و در آخر مجبور میشیم که به انتخاب یکی از اونا اکتفا کنیم.

شی بای

غافل از این که اجناس دیگه و به صرفه تر دیگه ـ اونم در این شرایط اقتصادی ـ رو از دست میدیم.

این مشکلیه که امروزه به وجود اومده و هر روز ما رو بیشتر درگیر خود می کنه.

که نه فقط این نوع خرید بهتری نیس، بلکه ما رو بیشتر از قبل محدود می کنه و می بینیم که همه به همدیگه مثل شده ایم، بدون این که حتی دلیلش رو هم بدونیم!

البته در سمت دیگه ماجرا هم فروش جنسای بی کیفیت نه فقط دردی از ما مشتریان دوا نمیکنه، بلکه به ضرر خود فروشگاه اینترنتی هم هستش و اعتبارش رو خراب می کنه.

این مطلب را هم بخوانید :
استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا در مجتمع تجاری و مرکز خرید

همین طور امکان نادرد که هر مغازه، گالری و مرکز خریدی واسه خودش یه ساتی و اپلیکیشن راه بندازه و توقع داشته باشه که مردم فرصت کنن و از محصولاتش بازدید کنن.

راه حل چیه؟

این همون چیزیه که با نام شی بای می شناسیم!

شی بای پروژه ای علم بنیان و تشکیل شده از گروهی دانشجوییه که اول نزدیک به پنج سال پیش کلید خورد و هدف فقط این بود که بتونه دقیقا همون چیزی رو که می خوایم، از بین تموم اجناس موجود به ما معرفی کنه.

اول تنها معرفی مزونای پوشاک رو پوشش می داد.

اما امروز که درباره اش صحبت می کنیم، پخته تر و شده انگار دیگه حرفی واسه گفتن داشته باشه و میشه به اون اعتماد کرد.

در سایت شی بای به نشانی https://shebuy.ir هر کسی می تونه محصول خودشو در یکی از گروه های پوشاک بانوان، فرش و تابلو فرش، ظرف و ظروف، طلاو جواهرات، مبلمان و سیسمونی به صورت به طور کامل رایگان و در صفحه شخصی فروشگاه اش معرفی کنه.

فرقی نمی کنه که شما فروشگاهی آنلاین باشین، یه مغازه در خیابون و یا حتی تنها اجناس دست ساز خود رو در خونه تون ساخته باشین.

در هر حالتی می تونین جایگاه تون رو در شی بای انتخاب کنین.

و این تازه اول ماجراست.

از طرف دیگه آدمایی مثل من که همیشه می ترسن که سرشون کلاه بره، با لیستی چند صد صفحه ای از کالاهایی مانند مانتو یا فرش دستباف مواجه می شن که براساس اعتبار فروشند ه اش که در شی بای و با گذشت زمان جمع شده، مرتب سازی شدن.

و این جاست که دست ما و امثال ما باز می شه که خودمون انتخاب کنیم کدوم محصول رو دوست داریم و دوست داریم که چقدر واسه خریدش هزینه کنیم  مثلا همین حالا می تونین خرید لباس مجلسی از شی بای رو امتحان کنین.

محصول مورد نظر شما ممکنه از طرف فروشگاهی گم نام و تازه کار که در بن بست یه خیابون فرعی هست، یا وب سایتی که در اعماق گوگل کار می کنه به فروش برسه.

در گذشته معمولا شناختن اون نشدنی بود.

اما امروزه راهی داره به نام سایت شی بای.

با امید به اینکه این حرکت مثبت به این جا خلاصه نشه و در آینده تماشاگر ادامه پیدا کردن این دست از کارا باشیم.

 

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *