پایان نامه عوامل آمیخته بازاریابی//مرجوعی های کالا

مرجوعی های کالا

مرجوعی ، بازدهی ، عایدی یا برگشت کالا در واقع به فواید و مزایایی اشاره دارد  که به عنوان مزایای همراه کالا تلقی شده و یک نوع مطلوبیت خاصی را برای مصرف کننده کالا، به ارمغان می آورد. مرجوعی کالا می تواند شامل مواردی از جمله تسهیل در جابجایی، تسهیل در مصرف ، پرستیژ، موضوعات اطلاعاتی، حفاظتی، تبلیغاتی و سود  باشد.

 

2-2-2-10-خدمات

 خدمات فقط به خدمات پس از فروش اطلاق نمی شود بلکه خدماتی فراگیر و شامل سه مرحله پیش از فروش، در خلال فروش و پس از فروش مورد توجه است. خدمات پیش از فروش شامل حل مشکلات مشتریان است حتی در شرایطی که با محصول شرکت ارتباط ندارد. خدمات درخلال فروش آن خدماتی است که اطلاعات کافی را در اختیار مشتري قرارمی دهدواوراترغیب به خریدکرده درتصمیم خریدراهنمایی می کند. خدمات پس ازفروش نیزشامل حمل ونقل محصول، نصب و راه اندازي دستگاهها، آموزش، نگهداري وتعمیرات است. مجموع این خدمات مبناي بازارداري وحفظ مشتریان است.

یکی از نکات بسیار مهم در مورد هر نوع محصول، خدمات پس از فروش است. موجود بودن لوازم یدکی و قطعات، حفظ و نگهداری محصول، مجهز بودن به امکانات و تسهیلات برای تعمیرات و رسیدگی به مشکلات مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مزیت عمده ای محسوب می شود. در بازاریابی جدید با توجه به اهمیت خدمات، خدمات فقط به خدمات پس از فروش اطلاق نمی شود بلکه خدماتی فراگیر و شامل سه مرحله پیش از فروش، در خلال فروش و پس از فروش مورد توجه است. خدمات پیش از فروش شامل حل مشکلات مشتریان است حتی در شرایطی که با محصول شرکت ارتباط ندارد. خدمات در خلال فروش آن خدماتی است که اطلاعات کافی را در اختیار مشتری قرار می دهد و او را ترغیب به خرید کرده و در تصمیم خرید راهنمایی می کند. خدمات پس از فروش نیز شامل حمل و نقل محصول، نصب و راه اندازی دستگاهها، آموزش، نگهداری و تعمیرات است. مجموع این خدمات، مبنای بازارداری و حفظ مشتریان است، زیرا باعث وفاداری آنان به محصول و شرکت می گردد (روستا و همکاران،۱۳81، صص۲۲۰-۲۱۹).

امروزه برای بسیاری از کالاهای بادوام، ایجاد شبکه خدمات پس از فروش، از ضروریات شمرده می شود و مشتریان این نوع کالاها در هنگام خرید، خواستار شناسایی نمایندگان و تعمیرگاههای مجاز این گونه تولیدات هستند (بلوریان تهرانی ، ۱۳۷۶، ص۶۰ ).

اثرات اقتصادی و محیطی صنعت خودرو بر نوآوریهای فن آوری در سطح فرآیندها و محصولات، متمرکز شده است. به منظور دستیابی به تداوم، فرآیندهای تغییر باید در سطح سیستمی و عملکردی انجام شوند. سیستم محصول-خدمت، فرصت باارزشی را برای معرفی چنین تغییراتی، مهیا می کند. این سیستم، مالکیت محصول، کارگزاری، طراحی و روابط تولیدکننده- مصرف کننده را پیش بینی می کند (Williams, 2006, P. 172  ).

 

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

بررسی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش شرکت پگاه فارس در زمینه محصولات لبنی در شهر شیراز

Related articles

پایان نامه درباره مفاسد اداری:حتمیّت مجازات جرم اقتصادی

بازدارنده بودن مجازات­ها یکی از ساز و کارهای پیشگیری اقدام از طریق کاهش موقعیتهای جرم زا و شرایط ارتکاب جرم می­باشد. در این فرایند توجه به شرایط و امکانات ادارات و سازمان­های دولتی بسیار مثمر ثمر خواهد بود. قطعاً در جایی که نظارت دقیق و وجود حسابرسان و بازرسان مسلط و مجرب در سازمان های […]

Learn More

پایان نامه تعارضات زناشویی:ایجاد جو ارتباطی مثبت

ایجاد جو ارتباطی مثبت به آسانی می توان دید چگونه پیام های عدم تأیید می تواند یک جو ارتباطی را آلوده نماید. اما روش پیشنهادی که می تواند روابط مثبت را تقویت نماید کدام است؟ کار ژاک گیب[1] تصویری از آنچه انواع پیام ها را به مارپیچ مثبت و منفی سوق می دهد ارائه داد(گیب[2] […]

Learn More

پایان نامه درمورد فساد عقد//آثار فساد عقد و قبض مال

آثار فساد عقد قبل و بعد از قبض در فقه اماميه اگر علم به فساد قبل از قبض مال باشد، واضح است که دیگر نیازی به ردّ و بدل کردن عوضین نیست ولی در صورتی که فساد عقد پس از قبض و اقباض صورت گرفته باشد اولاً؛ سبب ضمان است برای طرفین. ثانیاً؛ گیرنده مال […]

Learn More