پایان نامه اعتبارسنجی واحد تجاری|مدل اندازه گیری اعتبار مشتریان

شرایط بکارگیری هریک از مدل های اندازه گیری اعتبار مشتریان

شرح مدل شرایط بکارگیری توضیحات
روش تجزیه و تحلیل تشخیص 1.نرمال بودن توزیع متغیرها2.مستقل بودن متغیرها از یکدیگر3.پیوسته بودن متغیرها و یا تبدیل کردن متغیرهای    طبقه ای4.برابری ماتریس کواریانس گروهها5.خطی بودن روابط بین متغیرهای مستقل با متغیر وابسته 1.امکان استفاده از فرآیند تخمین حداقل مجذورات برای تعیین ضرایب متغیرهای مستقل را ایجاد می کند2.بدلیل فرض نرمال بودن، فقط با توزیع های محدودی قابلیت کاربرد دارد
روش رگرسیون منطقی 1.روابط متغیرهای مستقل با متغیر وابسته خطی باشد2.نیازی به نرمال بودن توزیع متغیرها نیست3.لزومی به تبدیل متغیرهای طبقه ای نیست 1.در مطالعات تطبیقی عمدتاً در مقایسه با تجزیه و تحلیل برتر تشخیص داده شده است2.امکان انجام تستهای آماری برای تعیین درجه اهمیت هریک از شاخص ها را نیز فراهم می کند

 

روش درخت       تصمیم گیری 1.بیشتر زمانی کاربرد دارد که متغیرهای مستقل از همدیگر مستقل نیستند2.از فرض نرمال بودن متغیرها برخوردار نیست3.از فرض روابط خطی برخوردار نیست  
روش شبکه های عصبی 1.در مورد شرکتها که اطلاعات کمتری نسبت به شخصیتهای حقیقی دارند بیشتر بکار رفته است2.فرض خطی بودن رابطه وجود ندارد 1.در اغلب تحقیقات برتر از سایر روشها شناخته شده است2.قابلیت ترکیب با سایر متدها را دارد و تأیید شده که ترکیب آن با سایر متدها بیشترین صحت را بدنبال داشته است
روش برنامه ریزی خطی 1.در شرایطی که متغیرها زیاد است بهتر کار میکند2.در شرایطی که متغیرهای طبقه بندی شده وجود دارد مفیدتر است  

منبع : فتحی و انواری رستمی، 1382 ، 60

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

اعتبارسنجی واحدهای تجاری دریافت کننده تسهیلات مالی مبتنی بر صورتهای مالی

Related articles

پایان نامه مدیریت سرمایه در گردش-:سود در سطح تئوري تفسيري

مفاهيم سود در سطوح مختلف تئوري        با توجه به قدرت پيش بيني تئوري ها، مفاهيم مختلفي از سود در حسابداري مطرح شده است. اين مفاهيم در سه سطح تئوري ساختاري، تفسيري و انعكاسي مطرح شده اند. در ادامه به تبیین مفهوم سود در هر يك از سطوح مذكور مي‌پردازيم.   2-6-5-1-1 مفاهيم سود در […]

Learn More

تعلل تحصیلی:/پایان نامه درباره اضطراب امتحان

تعلل تحصیلی( اهمال کاری تحصیلی )و تعلل غیر تحصیلی ارائه ی دقیق از اهمال کاری و چگونگی عملیاتی این مفهوم ،موضوعی است که مورد بحث محققان       می باشد . ( اسکونبرگ  و همکاران ،  1995 ،  استیل 2008  )   یک تعریف اهمال کاری به جنبه ی درنگ وتأخیر می پردازد . تعریف  دیگر شامل یک […]

Learn More

كلاهبرداري در سايبر سپيس//پایان نامه ادله دیجیتالی

كلاهبرداري در سايبر سپيس قانونگذار ایران در ماده 67 قانون تجارت الکترونیکی مصوب 1382  مقرر داشته است که،« هرکس در بستر مبادلات الکترونیکی ،با سوءاستفاده و یا استفاده غیر مجاز از داده پیامها،برنامه ها و سیستم های رایانه ای و وسایل ارتباط از راه دور و ارتکاب افعالی نظیر ورود،محو،توقف داده پیام،مداخله در عملکرد برنامه […]

Learn More