هزینه تبلیغ در گوگل چقدر است؟

تبلیغات اینترنتی

هزینه تبلیغ در گوگل چقدره؟

۱۹ اسفند ۱۳۹۵

هزینه تبلیغ در گوگل چقدره؟ یا تعرفه تبلیغ در گوگل چیجوری محاسبه می شه؟ کار و کاسبی من می تونه از پس هزینه تبلیغ در گوگل بربیاید؟

اینا سوالاتی هستن که خیلی از آدمایی که تازگیا با سرویس تبلیغات در گوگل آشنا شدن از ما می پرسن و ، باید گفت که دونستن جواب این سوالات، حق هر مشتریه. البته از حق نگدریم، همین افراد تازه کار بیشترین اشتیاق رو واسه به کار گیری سرویس گوگل ادوردز دارن و میخوان بدونن که از پس هزینه اون بر میان یا خیر. بدیش اینه، باید بگم که جواب دقیقی واسه این سوالات وجود نداره و هزینه تبلیغ در گوگل به عوامل مختلفی بستگی داره.

در این مقاله عواملی که روی هزینه تبلیغ در گوگل تاثیر دارن رو نام می بریم و به شما توضیح میدیم که این عوامل چیجوری می تونن هزینه تبلیغ گوگل شما رو تغییر بدن. اینطوری با دونستن این اطلاعات شما می تونین بودجه ای منطقی رو واسه کمپین تبلیغات گوگل خود در نظر بگیرین.

در این مقاله شما رو با مفاهیم زیر آشنا می کنیم:

  • گوگل ادوردز یه سیستم مزایده آنلاینه که در اون تجارتایی که کمپینای تبلیغاتی با کیفیت دارن می تونن با هزینۀ کمتر، بهترین رتبه رو به دست آوردن.
  • شما می تونین با به کار گیری تاکتیکایی مانند زمانبندی تبلیغات و هدف گیری دقیق دستگاه های نمایش دهنده (رایانه های دسکتاپ یا موبایل)، هزینه تبلیغ در گوگل خود رو مدیریت کنین.
  • میانگین هزینه به ازای کلیک (CPC) در تبلیغات گوگل در Search Network بین ۱ دلار تا ۲ دلاره. (تبلیغات گوگل به دو شبکه Search Network و Display Network تقسیم می شن. وقتی که تبلیغ دهنده گزینه Search Network رو انتخاب می کنه، تبلیغ مورد توجه به صورت لینک متنی در یافته های جستجو نشون داده می شه، اما در Display Network تبلیغات بنری (یا چند رسانه ای) روی تعداد زیادی سایت نشون داده می شه. مثلا فروشگاه بامیلو یکی از استفاده کنندگان فعلیِ شبکه Display Networkه). میانگین هزینه به ازای کلیک در Display Network کم تر از ۱ دلاره.
  • گرانقیمت ترین کلمات کلیدی در گوگل ادوردز (به زبون انگلیسی) نزدیک به ۵۰ دلار هزینه دارن. این کلمات کلیدی معمولاً در رابطه به صنایع یا تجارتایی هستن که در دراز مدت سوددهی خیلی بالایی دارن، مانند بیمه ها یا شرکتای حقوقی.
  • فروشگاه های بزرگ هر سال به طور میانگین ۵۰ میلیون دلار واسه تبلیغات در گوگل هزینه می کنن.

نکته: البته نباید از یاد ببرین که سرویس گوگل ادوردز به دلیل تحریمای موجود واسه کاربران ایرونی در دسترس نیس. اگه خودتون قادر به راه اندازی کمپین تبلیغات در گوگل نیستین می تونین از آژانسای تبلیغاتی فعال در این مورد، کمک بگیرین.

، بیایید نگاه دقیق تری به هزینه تبلیغ در گوگل داشته باشیم (اگه با تبلیغات گوگل آشنایی ندارین، پیشنهاد می کنم در اول مقاله گوگل ادوردز چیه؟ رو بخونین).

گوگل ادوردز چیجوری کار می کنه؟

قبل اینکه سراغ چگونگی محاسبه هزینه تبلیغ در گوگل بریم، بهتره با چگونگی کارکرد سرویس گوگل ادوردز آشنا شیم.

یکی از باورهای اشتباهی که درباره گوگل ادوردز هست اینه که "هر فردی که بیشتر هزینه کنه، بهترین جایگاه رو در یافته های جستجو به دست می آورد". ، باید بگم بدیش اینه گوگل ادوردز به این شکل کار نمی کنه. درسته که داشتن بودجه بیشتر دستِ شما رو باز میذاره، اما گوگل ادوردز پیچیدگیای جالبی داره که شاید واسه افراد تازه کار کمی گیج کننده باشه.

سرویس گوگل ادوردز دقیقاً مانند یه مزایده کار می کنه. در ادامه روند ارائه تبلیغ در گوگل رو با همدیگه بررسی می کنیم.

تبلیغ در گوگل، یه مزایده آنلاینه

مزایده وقتی شروع می شه که کاربر یه کوئری جستجو رو در کمپین تبلیغات خود وارد می کنه. بعد گوگل تصمیم میگیره که کوئری جستجوی وارد شده، شامل کلمات کلیدیه که دیگه تبلیغ دهندگان براش پیشنهاد مبلغ خاصی رو دادن یا خیر.

اگه دیگه تبلیغ دهندگان واسه کلید واژه موجود در کوئری جستجو پیشنهاد قیمت داده باشن، مزایده شروع می شه. هدف از برگزاری این مزایده به دست آوردن Ad Rank یا همون رتبه آگهی است. Ad Rank همون رتبه ایه که تبلیغ در اون نشون داده می شه.

اینطوری گوگل براساس دو عامل موجود در تبلیغ، Ad Rank رو محاسبه می کنه و تصمیم میگیره که کدوم تبلیغ در چه جایگاهی در یافته های جستجو نشون داده شه: بالاترین پیشنهاد و امتیاز کیفی تبلیغ.

فرمول محاسبه Ad Rank گوگل

شاید واسه تون سوال پیش اومده که

امتیاز کیفی یا Quality Score، امتیازیه که به کیفیت و اندازه ربط داشتن کلمات کلیدی و تبلیغات PPC داده می شه. گوگل با به کار گیری امتیاز کیفی، هزینه هر کلیک (CPC) شما رو محاسبه می کنه. وقتی که این دو عامل (Quality Score و CPC) در همدیگه ضرب شن، نتیجه به دست اومده Ad Rank شما رو تعیین می کنه.

امتیاز کیفی کلمات کلیدی تبلیغات در گوگل، خود به عوامل زیادی بستگی داره:

  • اندازه کلیک شما (CTR)
  • اندازه ربط داشتن هر کلید واژه نسبت به گروه تبلیغاتی اون
  • کیفیت و اندازه ربط داشتن صفحه فرود
  • اندازه ربط داشتن متن آگهی گوگل
  • گذشته فعالیت حساب کاربری گوگل ادوردز شما

از اونجایی که بحث Quality Score کمی گسترده س، پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به اونو در وبلاگ نوین بخونین. دونستن همین مقدار از اطلاعات، واسه درک هزینه تبلیغ در گوگل کافیه.

، به بحث اصلی مون برگردیم. گوگل ادوردز چیجوری کار می کنه؟ وقتی که امتیاز کیفی تبلیغ گوگل و Ad Rank تون محاسبه شد، گوگل با به کار گیری این داده ها تعیین می کنه که واسه هر کلیک روی تبلیغ گوگل تون باید چه مبلغی رو پرداخت کنین. این فرمول محاسبه به شکل زیره:

 فرمول محاسبه قیمت هزینه به ازای کلیک CPC تبلیغ در گوگل

فهمیدین که تبلیغ دهنده چیجوری می تونه از راه امتیاز کیفی بهتر، رتبه بالاتری در یافته های جستجوی گوگل به دست آورد و مبلغ پائین تری پرداخت کنه؟

توضیحات بالا چگونگی کارکرد گوگل ادوردز رو به طور کوتاه توضیح میده. حالا که با اصول اولیه کارکرد گوگل ادوردز آشنا شدیم، اجازه بدین نگاهی به آمار و ارقام داشته باشیم.

پیشنهاد می کنم واسه درک بهتر چگونگی کارکرد گوگل ادوردز و چگونگی محاسبه هزینه تبلیغ در گوگل، ویدئوی زیر رو تماشا کنین. در این ویدیو Hal Varian، اقتصاددان اصلی گوگل چگونگی برگزاری مزایده گوگل ادوردز و چگونگی محاسبه هزینه اونو به شما توضیح میده. زیرنویس فارسی این ویدیو توسط تیم نوین واسه شما عزیزان جفت و جور شده.

بودجه تبلیغات گوگل من چیجوری مصرف می شه؟

معمولاً آدمایی که تازگیا با تبلیغ در گوگل آشنا شدن، پس از راه اندازی اولین کمپین تبلیغات گوگل خود میفهمن که بودجه تبلیغاتی شون سریع تر از اون چیزی که تصور می کردن تموم می شه.

طبیعتاً اینجور موقعیتی، به تبلیغ دهنده یه شوک کوچیک وارد می کنه. موقع راه اندازی کمپین تبلیغات گوگل، تبلیغ دهندگان تصور می کنن که بودجه مورد نظرشون تا یه ماه دووم می آورد، اما دیری نمیگذره که بودجه کم شون طی چند روز تموم می شه. همین اتفاق باعث می شه که تصور اشتباهی درباره جستجوی پولی به وجود بیاد. بعضی از آدمایی که با این موقعیت روبرو شدن، به خاطر این آوردن رسیدن که تبلیغات در گوگل هزینه خیلی بالایی داره. مطمئناً هزینه تبلیغ در گوگل مبلغ پائینی نیس، اما با مدیریت درست میشه روش بودجه بندی صحیحی رو اتخاذ کرد. مدیریت نادرست، یکی از عوامل مهم شکست تبلیغات گوگله.

به دنبال یه راه حل سریع واسه حضور در گوگل هستین؟

ما به شما کمک می کنیم یه کمپین پر قدرت و کم هزینه واسه تبلیغات گوگلی خود راه بندازین.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

تبلیغات گوگل ادوردز

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

اصول بودجه بندی هزینه تبلیغ در گوگل

بودجه تبلیغات در گوگل، هیچ فرقی با بقیه بودجه های اختصاص یافته به قسمتای جور واجور تجارت تون نداره. در اینجور شرایطی شما باید قسمت کلی ای از بودجه تون رو به عنوان هسته اصلی تبلیغات در گوگل انتخاب کنین، و بعد مبلغ باقی مونده رو واسه مواقع لازم ذخیره کنین. یکی از روشی که واسه بودجه بندی یه حساب گوگل ادوردز می تونین استفاده کنین، تقسیم بندی بودجه واسه هر کمپینه.

هر کمپین گوگل ادوردز، تنظیمات مخصوص خود رو داره. این ویژگی به شما اجازه میده که پارامترهای جور واجور واسه هر کمپین رو به صورت جداگونه از همدیگه و تو یه حساب کاربری واحد تنظیم کنین.

هر کمپین باید بودجه روزانه اختصاصی داشته باشه. اگه شما چند کمپین تبلیغات گوگل رو به صورت همزمان اجرا می کنین، باید بدونین که اولویت کدوم کمپین از دیگری بیشتره. مثلا، کمپینِ پرفروش ترین محصولتان بسیار مهم تر از کمپینیه که در اون به آموزش فناوریای نوین تجارت تون می پردازید. اگه در اینجور شرایطی قرار دارین، بهتره که بودجه بیشتری رو به صورت روزانه به کمپین محصولتان اختصاص بدین.

اینطوری اگه به صورت همزمان چند کمپین تبلیغات گوگل رو مدیریت می کنین، بهترین کار اینه که براساس اولویتِ کمپینا، بودجه ای رو واسه هر کدوم در نظر بگیرین.

بودجه روزانه تبلیغات در گوگل چیجوری مصرف می شه؟

فرض کنین که شما تبلیغی با هزینه ۲۵ سِنت واسه هر کلیک دارین و می خواین هر تبلیغ تون روزانه ۳۰۰ کلیک دریافت کنه. با به کار گیری این اعداد می تونین اندازه بودجه روزانه کمپین خود رو تخمین بزنین:

۷۵ = ۲۵x30

در این مثال، ۲۵ سنت بالاترین مقداریه که شما واسه هر کلیک پرداخت می کنین. با این وجود، هزینه پرداختی شما واسه هر کلیک می تونه براساس متغیرهای هر مزایده عوض شه.

یادتون باشه اگه بالاترین اندازه هزینه هر کلیک رو ۲۵ سنت مشخص کنین، هیچ وقت بیشتر از این مقدار واسه هر کلیک پرداخت نمی کنین، اما این امکان هست مقدار کم تری رو واسه هر کلیک پرداخت کنین. خیلی ساده س!، درسته؟ مثلا، ممکنه که بالاترین مبلغ پیشنهادی، پس از خودتون رو به ازای هر کلیک پرداخت کنین.

، فاکتورهای مهمی وجود دارن که می تونن روی بودجه PPC کمپین شما تاثیر بذارن. اولین عامل مهم زمانبندی است.

زمانبندی یا Dayparting

Dayparting یا همون زمانبندی ارسال تبلیغ در گوگل، واقعا روشی واسه تعیین زمان مناسب نمایش تبلیغ در گوگل و هدف گیری دقیق مخاطبانه. درسته که تبلیغ شما در آخر باید در مزایده گوگل برنده شه، اما بعد از تموم شدن مزایده شما می تونین زمان دقیق نمایش تبلیغات رو به گوگل اعلام کنین.

زمانبندی و ویرایش تبلیغ در گوگل

این روش از تبلیغات گوگل واسه کار و کاسبیای محلی که میخوان مشتریان رو تشویق به تماس تلفنی یا مراجعه حضوری کنن، خیلی خوبه. مثلا اگه کار و کاسبی تون از ساعت ۷ صبح الی ۵ بعد از ظهر فعالیت داره، می تونین تبلیغات خود رو در ساعت کاری تون به نمایش بذارین تا مشتریان خارج از ساعات کاری با شما تماس نگیرند.

از طرف دیگه شما می تونین واسه کسب بازدید بیشتر از سایت تون اجازه بدین که تبلیغات تون در تموم طول روز واسه کاربران نشون داده شه، اما واسه این کار لازمه بودجه بیشتری رو در نظر بگیرین. به زودی مقاله مقصلی درباره زمانبندی تبلیغات در گوگل منتشر می کنیم.

هدف گیری جغرافیایی یا Geotargeting

یکی از امکانات بسیار به درد بخور گوگل ادوردز که بدیش اینه به دلیل تحریمای موجود، از دسترس کاربران ایرونی خارج شده، امکان هدف گیری جغرافیایی کاربران یا همون Geotargetingه.

هدفگیری جغرافیایی در تبلیغات گوگل

این توانایی به کاربران ادوردز امکان میده تا تبلیغات خود رو فقط واسه منطقه خاصی از جهان نمایش بدن. اینطوری تبلیغِ گوگل شون فقط واسه کاربرانی نشون داده می شه که در مکان جغرافیایی تعیین شده، اون جستجو رو انجام دادن. این هدف گیری جغرافیایی می تونه به بزرگی یه کشور یا به کوچیکی یه خیابون باشه!

این روش از تبلیغات گوگل واسه کار و کاسبیای محلی، به خصوص فروشگاه ها، خیلی خوبه و می تونه ترافیک خوبی رو از دستگاه های قابل حامل به سایت و در آخر به خرید، هدایت کنه. با امید به اینکه در آینده ای نزدیک، این توانایی گوگل ادوردز در اختیار کاربران ایرونی قرار بگیره.

هدف گیری دستگاه یا Device Targeting

به یاد دارین وقتی تموم جستجوهای اینترنت از راه رایانه های دسکتاپی انجام می شد؟

، اون روزا به پایان رسیده و امروزه، کاربران از راه دستگاه های مختلفی می تونن در اینترنت جستجو کنن. این موضوع دلیل شده که هدف گیری مشتریان کمی عوض شه. شما به عنوان یه کار و کاسبی اینترنتی باید بدونین که مشتریان تون از چه نوع دستگاهی (موبایل، تبلت یا رایانه دسکتاپی) واسه به کار گیری خدمات شما استفاده می کنن.

هدف گیری دستگاه نمایش دهنده در تبلیغات گوگل

فرض کنین که می خواین تبلیغ تون در گوگل واسه هر دو کاربران دستگاه های موبایل و رایانه های شخصی نشون داده شه، اما ترافیک حاصل از کاربران موبایل براتون ارزشمندتره (مثلا محصول تون یه اپلیکیشن موبایله و ترافیک حاصل از گوشی موبایل می تونه به خرید یا نصب بیشترِ اپلیکیشن تون منجر شه).

در این موقعیت، شما می تونین بودجه تبلیغ تون در گوگل ادوردز رو واسه کاربران رایانه های شخصی و موبایل تقسیم کنین. اینطوری بهتره بودجه بیشتری رو واسه نمایش تبلیغ تون در یافته های جستجوی موبایل اختصاص بدین.

تعیین بودجه روزانه و داشتنِ درکِ درست از چگونگی خرج شدن اون، مهم ترین عوامل در تعیین بودجه و مدیریت هزینه تبلیغ در گوگل هستن. با این حال، شما باید بدونین امکانات و قابلیتای پیشرفتۀ گوگل ادوردز (مانند زمانبندی، انتخاب درست کلمات کلیدی و هدف گیری مخاطبان) چیجوری می تونن روی هزینه تبلیغ در گوگل تاثیر بزاره.

تعرفه تبلیغات در گوگل : هزینه یه کلیک معمولی در گوگل ادوردز چقدره؟

وقتی که واسه اولین بار با معنی تبلیغات کلیکی و چگونگی کارکرد اون آشنا میشین، طبیعیه اولین سوالی که به ذهن تون می رسه این باشه که یه کلیک معمولی چقدر هزینه داره؟

همونطور که قبلاً به این موضوع اشاره کردم، جواب دادن به این سوال سخته. شاید در نگاه اول، تبلیغات کلیکی گوگل مشابه تبلیغات چاپی باشه و شما توقع داشته باشی با پرداخت مبلغ بیشتری، تبلیغ تون در بالاترین جایگاه یافته های جستجو نشون داده شه.

اما بدیش اینه بازاریابی دیجیتال به این شکل عمل نمی کنه. در دیجیتال مارکتینگ چیزی که مهمه هدف تبلیغاتی و رقابت موجود واسه کلمات کلیدی انتخابی شماس.

به خاطر همین، کلمات کلیدی قیمت مشخصی ندارن و بعضی از اونا گرون تر از دیگر کلمات کلیدی هستن. پس یادتون باشه، قبل اینکه کمپین تبلیغات گوگل خود رو راه اندازی کنین، بهتره اندازه رقابت موجود واسه اون کلمه کلیدی رو بررسی کنین.

در آمریکا، اگه بخوایم تموم تجارتا و کلمات کلیدی در رابطه شون رو بررسی کنیم، میانگین قیمت هر کلیک در گوگل ادوردز چیزی بین ۱ تا ۲ دلار هستش. البته این قیمت واسه تبلیغات Search Networkه. در Display Network، قیمت کلیکا به طور میانگین کمتر از ۱ دلاره.

به طور میانگین، هزینه تبلیغ در گوگل واسه کلمات کلیدی فارسی هم تقریباً مشابه با جستجوهای انگلیسیه. با این حال، همه این قیمتایی که گفته شد، واقعا یه میانگین کلیه. مطمئناً، کلمات کلیدی رقابتی وجود دارن که هزینه هر کلیک اونا خیلی زیاده. مثلا در آمریکا، هزینه هر کلیک واسه کلمات کلیدی موجود در تجارت بیمه بیشتر از ۵۰ دلار است. به خاطر دارم در تبلیغات گوگل به زبون فارسی هم واسه یه کلید واژه مربوط به CRM، هزینه ای نزدیک به ۱۱ دلار واسه هر کلیک وجود داشت.

گرون ترین کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ادوردز

، اجازه بدین مقاله مون رو کمی جذاب کنیم. چون گوگل صاحب بزرگترین پلتفرم تبلیغات کلیکی در دنیاس، می خوایم گرون ترین کلمات کلیدی در گوگل ادوردز رو با هم بررسی کنیم. دونستن این اطلاعات شما رو با تبلیغات گوگل و اندازه تاثیرگذاری اون روی کار و کاسبی تون بیشتر آشنا می کنه. در ادامه فهرستی از گرون ترین کلمات کلیدی در گوگل ادوردز رو براتون آوردیم.

گرون ترین کلمات کلیدی در گوگل ادوردز

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین فهرستی که مشاهده می کنین، دسته بندی صنایع رقابتی در گوگل ادوردز (در آمریکا) هستن و نه خود کلمات کلیدی! در بعضی از این دسته بندیای صنایع، کلمات کلیدی وجود دارن که هزینه کلیک شون بسیار بیشتر از میانگین مبلغ به نمایش گذاشته شده:

  • Insurance (بیمه) – ۵۴٫۹۱ دلار
  • Loans (وام) – ۴۴٫۲۸ دلار
  • Mortgage (وام مسکن) – ۴۷٫۱۲ دلار
  • Attorney (وکیل مدافع) – ۴۷٫۰۷ دلار
  • Credit (اعتبار) – ۳۶٫۰۶ دلار
  • Lawyer (وکیل) – ۴۲٫۵۱ دلار
  • Donate (اهدا) – ۴۲٫۰۲ دلار
  • Degree (مدرک) – ۴۰٫۶۱ دلار
  • Claim (ادعای ثبت نام تجاری) – ۴۵٫۵۱ دلار
  • Hosting (هاستینگ) – ۳۱٫۹۱ دلار
  • Conference call (کنفرانس تلفنی) – ۴۲٫۰۵ دلار
  • Trading (معامله) – ۳۳٫۱۹ دلار
  • Software (نرم افزار) – ۳۵٫۲۹ دلار
  • Recovery (بازیابی) – ۴۲٫۰۳ دلار
  • Transfer (انتقال) – ۲۹٫۸۶ دلار
  • Gas/Electricity (گاز و برق) – ۵۴٫۶۲ دلار
  • Classes (کلاس آموزشی) – ۳۵٫۰۴ دلار
  • Rehab (ترک اعتیاد) – ۳۳٫۵۹ دلار
  • Treatment (درمان) – ۳۷٫۱۸ دلار
  • Cord blood (خون بند ناف) – ۲۷٫۸۰ دلار

فکر می کنم حالا تصور بهتری از اندازه رقابت و سودآوری تبلیغات در گوگل داشته باشین، اینطور نیس؟

اهمیت کلمات کلیدی طولانی در تبلیغات گوگل

فهرست بالا نمایش دهنده گرانقیمت ترین و رقابتی ترین صنایع در گوگل ادوردزه. همونطور که در بالا هم اشاره کردیم، این قیمتا واقعا میانگین قیمت یه کلیک واسه یه صنعت یا تجارت خاص هستن.

واقعیت اینه که این کلمات کلیدی اصلی فقط بخش کوچیکی از جهان اینترنت رو تشکیل میدن و در هر کدوم از این دسته بندیا کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) وجود دارن که نه فقط تعدادشون از کلمات کلیدی اصلی بیشتره، بلکه در بعضی مواقع قیمت هر کلیک شون در گوگل ادوردز هم بسیار بیشتره.

اهمیت کلمات کلیدی طولانی در تبلیغات گوگل

مثلا کلید واژه طراحی سایت یکی از پرجستجوترین و پررقابت ترین کلیدواژهای موجود در وب فارسیه. خیلی از کاربران ایرونی وقتی که دنبال یه شرکت طراحی سایت هستن یا میخوان در این مورد آموزش ببینن، کلید واژه طراحی سایت رو در گوگل جستجو می کنن.

با این حال، اگه کسی بخواد خودش کار طراحی سایت رو بکنه چه عبارتی رو در گوگل جستجو می کنه؟ مطمئن اینجور فردی عبارتی مانند چیجوری سایت بسازیم؟ یا چیجوری سایت خودمون رو طراحی کنیم؟ یا آموزش قدم به قدم طراحی سایت رو در گوگل جستجو می کنه، اما ممکنه یه تبلیغ خوب هم توجه اینجور شخصی رو به خود جلب کنه.

اینجا دقیقاً همون نقطه ایه که کلمات کلیدی طولانی به کمک تبلیغ دهندگان گوگل ادوردز میاد. کلمات کلیدی طولانی نه فقط تعدادشون بیشتره، بلکه معمولاً قیمت بسیار پائین تری نسبت به کلمات کلیدی اصلی دارن. هم اینکه، کلمات کلیدی طولانی می تونن کاربران واقعی رو هدفگیری کنن.

پس، اگه یه شرکت، بسته های آموزشی در مورد طراحی سایت تولید می کنه (یا حتی کلاسایی حضوری در این مورد برگزار می کنه) می تونه با به کار گیری یه کوئری جستجوی دقیق (کلید واژه طولانی)، تبلیغ هدفمندی رو در گوگل به نمایش بزاره. مطمئناً بیشتر آدمایی که به دنبال یادگیری طراحی سایت هستن با دیدن اینجور تبلیغی، روی اون کلیک می کنن.

هزینه تبلیغ در گوگل در ایران به چه شکله؟

، در ایران قضیه کمی فرق داره. ما ایرانیان به دلایل تحریم موجود نمی تونیم مانند کاربران بقیه نقاط جهان از گوگل ادوردز استفاده کنیم و واقعا ً به این سامانه دسترسی نداریم. با این حال، با بعضی روش ها شما امکان به کار گیری این سرویس رو در ایران دارین.

واسه اینکه بتونین تبلیغات خود رو در یافته های جستجوی گوگل نمایش بدین. دو راه حل دارین:

اولین راه حل اینه که به یه حساب بانکی در خارج از ایران دسترسی داشته باشین. با داشتن ویزا کارت یا مستر کارت خیلی راحت می تونین این کار رو انجام بدین. البته به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین اگه گوگل فهمیده باشه که سایت شما در ایران مستقره و شما از ایران کمپین تبلیغاتی تون رو راه اندازی می کنین، حساب گوگل ادوردز شما رو بسته می کنه.

اگه اینجور شرایطی رو ندارین، نگران نباشین. روش پیشنهادی دوم، دقیقاً واسه شماس:

خوشبحتانه، الان آژانسای بسیاری در مورد تبلیغات در گوگل فعالیت می کنن. این شرکتا با به کار گیری راهکارهایی می تونن تحریمای گوگل رو دور بزنن و تبلیغات شما رو در گوگل نمایش بدن.

آژانسای تبلیغات گوگل موجود در ایران در ازای دریافت مبلغی به عنوان کارمزد، کمپین تبلیغات در گوگل شما رو راه اندازی می کنن. هزینه این کارمزد معمولاً صرف انتقال پول، مدیریت و بهینه سازی کمپین تبلیغاتی (شامل مشاوره، پیدا کردن کلمات کلیدی، تنظیم تبلیغ واسه نمایش در ساعات مشخص و حتی نوشتن متن تبلیغاتی) شما می شه. (پیشنهاد می کنم مقاله آموزش نوشتن متن تبلیغاتی واسه گوگل ادوردز رو بخونین)

اینطوری، اگه شما هیچ تجربه ای در مورد تبلیغات در گوگل ندارین می تونین تموم امور مربوط به تبلیغات در گوگل خود رو به یه آژانس تبلیغات اینترنتی بسپارین. مثلا کارشناسان ما در نوین جهت سهولت کاربران، ۵ بسته جور واجور رو با تعرفه ها و امکانات جورواجور واسه کار و کاسبیای جور واجور طراحی کردن.

نتیجه گیری: معجزه ادوردز رو تجربه کنین!

همونجوریکه خوندین عوامل زیادی در قیمت گذاری و چگونگی محاسبۀ هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل هست. هم اینکه، وضعیت تحریم ایران توسط گوگل هم هزینه تبلیغ در گوگل رو کمی دچار نوسان می کنه. با این حال، سود و بازدهی مثبت این روش تبلیغاتی، روز به روز کار و کاسبیای بیشتری رو به سمت خود میکشونه. حالا که چگونگی محاسبه هزینه تبلیغ در گوگل میدونید، می تونین کمپین تبلیغات کلیکی خود رو خوب مدیریت کنین.

اگه تازگیا با تبلیغات در گوگل آشنا شدین، پیشنهاد می کنم حتماً یه بار (حتی به صورت آزمایشی) این روش تبلیغاتی رو امتحان کنین. نگران هزینه تبلیغ در گوگل هم نباشین، مطمئن باشین که برگشت هزینه باب میل تون هستش.

هم اینکه، اگه در مورد تبلیغات در گوگل نیاز به مشاوره دارین، سوال خود رو به صورت دیدگاه در انتهای همین مقاله ثبت کنین. یا می تونین همین الان تلفن رو ورداشته و با شماره ۶۳۴۰۴-۰۲۱ داخلی ۳ تماس بگیرین و سوالات خود رو با کارشناسان نوین مطرح کنین.

موفق باشین!

موضوعات در رابطه تبلیغات اینترنتیآموزش تبلیغات در گوگل

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

رامین محمودی

رامین محمودی هستم، یه عدد علاقمند به محتوا (و هر اون چیزی که به اون رابطه داره!).
وقتی مدیر محتوا و سردبیر وبلاگ نوین بودم. حالا، من هم مانند شما از مطالعۀ مقالات اون حال می کنم.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

Related articles

هرم بازاریابی محتوایی: روشی برای کار کمتر، بازدهی بیشتر

بازاریابی محتوا هرم بازاریابی محتوایی: روشی واسه کار کمتر، بازدهی بیشتر ۷ مرداد ۱۳۹۶ مسئولیت سنگین بازاریابی محتوایی، مثل اینه که بخواین همزمان یه ارکستر رو رهبری کنین، در عین حال میزبان یه مراسم عروسی باشین و یه نمایش رو هم روی صحنه ببرین. پیش بردن همه این کارا با هم، بدون داشتن برنامه ای […]

Learn More

نوشتن عناوین مناسب برای یک سئوی قدرتمند

سئو و بهینه سازی سایت نوشتن عناوین مناسب واسه یه سئوی قوی ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ نوشتن یه عنوان مناسب واسه صفحه از جمله مهارتای حیاتی واسه هر کسیه که در زمینۀ سئو فعالیت داره. تگ عنوان اولین اون چیزیه که کاربر در یافته های جستجوی خود می ببینن. هم اینکه، یکی از معیارهای اصلی گوگل […]

Learn More

هشتگ چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی هشتگ چیه و چیجوری باید ازش استفاده کرد؟ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ این روزا و با افزایش محبوبیت شبکه های اجتماعی هممون با کلمه هشتگ آشنا هستیم اما شاید کاربرد و امتیازات استفاده دقیق از اونو ندونیم. هشتگا تنها یه کلمه نیستن بلکه می تونن آینده کار و کاسبی شما رو تحت […]

Learn More

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *