مزایای وفاداری به برند//پایان نامه درباره شخصيت برند

مزایای وفاداری به برند

  • شركت هایی كه گروه بزرگی از مشتریان وفادار را دارند، سهم بزرگی از بازار را نیز در دست دارند.
  • مشتریان وفادار، مشتریان جدیدی را برای شركت جذب می‌كنند .
  • مشتریان وفادار در مقابل استراتژی‌های بازاریابی رقبا مقاوم هستند و از برند مورد علاقه خود دفاع می‌كنند (Moisesun , 2005)
  • وفاداری باعث افزایش اهرم تجاری (نسبت دارایی به بدهی) سازمان می‌شود .
  • مشتریان وفادار، هنگام خرید كمتر از سایرین به اطلاعات اضافی توجه می‌كنند و در صورت مواجهه با مشكل در محصولات، راحت تر آن را نادیده می‌گیرند (هاوكینز و دیگران[1]،1385).
  • هزینه جذب مشتریان جدید، بنا به پژوهش برنامه بررسی كمك‌های فنیTARP پنج برابر هزینه

خشنود نگهداشتن مشتری كنونی می‌باشد (کاتلر، 1379).

  • در بازارهای رقابتی، وفاداری باعث ایجاد مزیت رقابتی پایدار برای برند و شركت سازنده آن می‌شودMoisesun , 2005).
  • وفاداری، هزینه‌های یادگیری مشتریان را بخصوص در بازارهای خدماتی كاهش می‌دهد .
  • با بازاریابی دهان به دهان مثبت از سوی مشتریان وفادار، شركت هزینه‌های بازاریابی خود را كاهش می‌دهد .
  • مشتریان وفادار، حاضر به پرداخت قیمت بالاتر برای برند مورد علاقه خود هستند .
  • مشتریان دیرین و خشنود (وفادار) هر بار خریدهای بیشتر و گسترده‌تری از دیگران می‌كنند.
  • مشتریان ویژه و بسیار خشنود، همچون وكیل مدافع بنگاه رفتار می‌كنند (کاتلر، 1379).
  • مشتريان وفادار، از طريق افزايش خريدهايشان و تكرار آنها باعث ايجاد درآمدي بيشتري براي برند مي‌شوند.

وفاداری به علامت تجاری هم برای شرکت و هم برای مصرف کنندگان دارای مزایایی است. این مزایا برای مصرف‌کننده عبارتند از: صرفه‌جویی در وقت، صرفه جویی در فرآیند تصمیم گیری و کاهش ریسک خرید یک محصول غیر رضایت بخش، مزایای آن برای شرکت نیز بوجود آوردن مشتری دائمی و پابرجا می‌باشد. بطور کلی، با بررسی اطلاعات و شناخت عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان:

الف- یک شرکت در می‌یابد که آگهی های تبلیغاتی او در آگاه سازی و ایجاد نگرش مثبت در مشتریانش تا چه حد موفق بوده است و تا چه اندازه‌ای نام شرکت را در ذهن مشتریان جا انداخته است.

ب-  با توجه به عوامل مهم از دیدگاه مشتریان و در مورد خصوصیاتی که یک شرکت باید داشته باشد، شرکت می‌تواند روی بوجود آوردن این ویژگی‌های برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری نماید.

ج-  شرکت‌ها با دیدی وسیع تر مشتریان ناراضی خود را شناخته و عوامل نارضایتی آنان از عملکرد شرکت را دریابند (رسائی، 1391).

صاحب نظران دانش بازاریابی، مزایای زیادی را برای وفاداری برشمرده‌اند که برخی از بارزترین آنها عبارتند از:

  • کاهش هزینه‌های جذب مشتریان جدید
  • کاهش حساسیت مشتریان به تغییرات و قیمت‌ها
  • منافع حاصل از ارزش طول عمر مشتری
  • عملکرد مثبت از طریق افزایش قدرت پیش بینی
  • افزایش موانع برای ورود رقبای جدید )عباس نژاد،1390)

[1]– HAW KINS & ETAL

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه: 

بررسي تأثیر ويژگي‌های شخصيتي مصرف‌كننده بر شخصيت برند و وفاداري به برند مطالعه موردي:شركت‌هاي بيمه استان گيلان

Related articles

پایان نامه درباره قاعده ید//سابقه ید در حقوق امامیه

ید و وقفیت گفتار اول: سابقه در حقوق امامیه بطور کلی استقرار ید بر عین به سه دسته تقسیم می شود: 1-عینی که قابلیت نقل و انتقال دارد لیکن در تحقق سبب ناقل شرعی نظیر بیع و هبه وارث نسبت به آنچه در تحت ید اوست شک و تردید است. 2-در این حالت شک و […]

Learn More

پایان نامه درمورد حق اختراع:عدم حمایت از اختراع ثبت نشده

عدم حمایت از اختراع ثبت نشده: در مواجهه با اختراع ثبت نشده نظریه مبنی بر عدم حمایت از اختراع ثبت نشده مطرح می‌شود جهت توجیه این نظریه می‌بایست به قواعد عمومی و دلائل حقوق متوسل شویم و الا نظریه بلادلیل محسوب و قابلیت استماع نخواهد داشت. جهت توجیهه عدم حمایت می‌توان به قاعدة اقدام، اعراض […]

Learn More

جستجو در فروشگاه­های سنتی:/پایان نامه درمورد خرید آنلاین

مفهوم جستجو (پرسه زنی) در فروشگاه­های سنتی در سال­های اخیر تحقیقات زیادی درباره مصرف­کننده صورت گرفته است. اما بسیاری از تحقیقات نیز پیرامون آن دسته از وقایع و رخدادهایی است که مصرف کننده قبل از خرید و صرفأ به منظور جمع­آوری اطلاعات در مورد کالای خاصی انجام داده است. بر اساس مفاهیم در تفکر کلاسیک، […]

Learn More