مزایای وفاداری به برند//پایان نامه درباره شخصيت برند

مزایای وفاداری به برند

  • شركت هایی كه گروه بزرگی از مشتریان وفادار را دارند، سهم بزرگی از بازار را نیز در دست دارند.
  • مشتریان وفادار، مشتریان جدیدی را برای شركت جذب می‌كنند .
  • مشتریان وفادار در مقابل استراتژی‌های بازاریابی رقبا مقاوم هستند و از برند مورد علاقه خود دفاع می‌كنند (Moisesun , 2005)
  • وفاداری باعث افزایش اهرم تجاری (نسبت دارایی به بدهی) سازمان می‌شود .
  • مشتریان وفادار، هنگام خرید كمتر از سایرین به اطلاعات اضافی توجه می‌كنند و در صورت مواجهه با مشكل در محصولات، راحت تر آن را نادیده می‌گیرند (هاوكینز و دیگران[1]،1385).
  • هزینه جذب مشتریان جدید، بنا به پژوهش برنامه بررسی كمك‌های فنیTARP پنج برابر هزینه

خشنود نگهداشتن مشتری كنونی می‌باشد (کاتلر، 1379).

  • در بازارهای رقابتی، وفاداری باعث ایجاد مزیت رقابتی پایدار برای برند و شركت سازنده آن می‌شودMoisesun , 2005).
  • وفاداری، هزینه‌های یادگیری مشتریان را بخصوص در بازارهای خدماتی كاهش می‌دهد .
  • با بازاریابی دهان به دهان مثبت از سوی مشتریان وفادار، شركت هزینه‌های بازاریابی خود را كاهش می‌دهد .
  • مشتریان وفادار، حاضر به پرداخت قیمت بالاتر برای برند مورد علاقه خود هستند .
  • مشتریان دیرین و خشنود (وفادار) هر بار خریدهای بیشتر و گسترده‌تری از دیگران می‌كنند.
  • مشتریان ویژه و بسیار خشنود، همچون وكیل مدافع بنگاه رفتار می‌كنند (کاتلر، 1379).
  • مشتريان وفادار، از طريق افزايش خريدهايشان و تكرار آنها باعث ايجاد درآمدي بيشتري براي برند مي‌شوند.

وفاداری به علامت تجاری هم برای شرکت و هم برای مصرف کنندگان دارای مزایایی است. این مزایا برای مصرف‌کننده عبارتند از: صرفه‌جویی در وقت، صرفه جویی در فرآیند تصمیم گیری و کاهش ریسک خرید یک محصول غیر رضایت بخش، مزایای آن برای شرکت نیز بوجود آوردن مشتری دائمی و پابرجا می‌باشد. بطور کلی، با بررسی اطلاعات و شناخت عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان:

الف- یک شرکت در می‌یابد که آگهی های تبلیغاتی او در آگاه سازی و ایجاد نگرش مثبت در مشتریانش تا چه حد موفق بوده است و تا چه اندازه‌ای نام شرکت را در ذهن مشتریان جا انداخته است.

ب-  با توجه به عوامل مهم از دیدگاه مشتریان و در مورد خصوصیاتی که یک شرکت باید داشته باشد، شرکت می‌تواند روی بوجود آوردن این ویژگی‌های برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری نماید.

ج-  شرکت‌ها با دیدی وسیع تر مشتریان ناراضی خود را شناخته و عوامل نارضایتی آنان از عملکرد شرکت را دریابند (رسائی، 1391).

صاحب نظران دانش بازاریابی، مزایای زیادی را برای وفاداری برشمرده‌اند که برخی از بارزترین آنها عبارتند از:

  • کاهش هزینه‌های جذب مشتریان جدید
  • کاهش حساسیت مشتریان به تغییرات و قیمت‌ها
  • منافع حاصل از ارزش طول عمر مشتری
  • عملکرد مثبت از طریق افزایش قدرت پیش بینی
  • افزایش موانع برای ورود رقبای جدید )عباس نژاد،1390)

[1]– HAW KINS & ETAL

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه: 

بررسي تأثیر ويژگي‌های شخصيتي مصرف‌كننده بر شخصيت برند و وفاداري به برند مطالعه موردي:شركت‌هاي بيمه استان گيلان

Related articles

پایان نامه تحولات نظام آزادی//آغاز آزادی مشروط

شرایط شکلی مرتبط با مرتکب جرم جهت فراهم شدن آزادی مشروطی باید محکوم  خود اقدام به درخواست نموده و شرایطی را که قانون برای آزادی مشروط در نظر گرفته است را به طور کامل رعایت نماید 1- درخواست مرتکب پيشنهاد آزادی مشروط توسط دادستان يا قاضي اجراي احكام صورت می‌گیرد. پس به درخواست محكوم يا […]

Learn More

انواع مدلهای تصمیم گیری خرید،پایان نامه تبلیغات آنلاین

انواع مدل های تصمیم گیری خرید ردیف مدل های تصمیم گیری خرید توضیحات 1 مدل نيكوزيا ( 1966) مدل‌ نيكوزيا تمركز خود را از عمل‌ خريد به‌ فرآيند پيچيده‌تر تصميم‌گيري‌ خريد معطوف‌ كرده‌ است‌ و این مدل چهار عنصر را شامل‌ مي‌شود: 1. ارتباطات‌ سازمان‌ و خصوصيات‌ رواني‌ مصرف‌كننده‌. 2. جست‌وجوي‌ مصرف‌كننده‌ براي‌ محصولات‌ و […]

Learn More

پایان نامه درمورد نقش پلیس:پیشگیری کیفری عام

پیشگیری کیفری عام (Common Prevention) پیشگیری از بزهکاری در معنای عام شامل آن دسته از تدابیر و اقدام هایی است که از ارتکاب جرم جلوگیری می کند. به این ترتیب، هر اقدام واکنشی (کیفری) یا کنشی (غیر کیفری) مطابق این تعریف در گستره پیشگیری از بزهکاری قرار می گیرد.[1] پیشگیری عام، پیشگیری جرم مدارانه است […]

Learn More