ابعاد وعناصر CRM:/پایان نامه درمورد رسانه اجتماعی

– ابعاد وعناصر CRM

سين، تسه و ييم ( 26  ). عناصر CRM را به شرح ذيل بر ميشمارند  

1-بعد نخست، تمركز بر   مشتريان كليدي: شامل تمركز گسترده بر مشتري اصلي و تحويل مستمر ارزش افزوده و برتر به مشتريان كليدي منتخب از طريق عرضه هاي شخصي شده و دلخواه است  اين بعد شامل:

  • بازاريابي مشتري اصلي
  • شناخت ارزش دورهي عمر مشتري كليدي؛
  • سفارشي سازي (شخصي سازي ).
  • بازاريابي تعاملي خلق مجدد

2-بعد دوم، سازمان :CRM CRM ضرورتاً به معني تغييرات اساسي در روش سازماندهي و فرايندهاي كسب وكار شركت هاست  شركت ها بايد به چالش هاي اصلي سازمان در رابطه با شروع و آغاز  CRM توجه بيشتري داشته باشند  اين بعد شامل:

  • ساختار سازماني
  • الزام منابع سطح سازمان
  • مديريت منابع انساني

3-بعد سوم، مديريت دانش: طبق ديدگاه مبتني بر دانش شركت، منطق اصلي براي وجود يك شركت، ايجاد، انتقال وكاربرد دانش است، از ديدگاه مديريت ارتباط با مشتري، دانش ميتواند به آنچه كه از تجربه يا مطالعه عملي داده مشتري يادگرفته شده است، اطلاق شود  اين بعد شامل:

يادگيري و ايجاد، دانش

انتشار و به اشتراك گذاري دانش؛

 پاسخگويي دانش (همان ).

4-بعد چهارم CRM مبتني بر فناوري:داده مشتري دقيق، براي عملكرد موفقيت آميز CRM حياتي است  و در نتيجه، فناوري نقش مهمي در CRMو در افزايش هوشمندي شركت بازي ميكند

قانون پاره تو: 80 درصد درآمد و سود يك شركت به وسيله 20 درصد مشتريان آن تأمين مي شود، لذا اين مشتريان براي شركت از اهميت ويژه اي برخوردارند و براي خدمت‌رسانی به اين مشتريان بايد سازماندهي شركت به نحوي باشد كه بتواند تمام منابع خود را دربراي كسب رضايت آنها بسيج كند و از طرف ديگر اين امر مستلزم مديريت اطلاعات مشتريان و شناخت مطلوب آنهاست(مديريت دانش ). و تمام اين فرايند بدون وجود فناوري عملي نخواهد بود  (طاهرپور کلانتری و طیبی طلوع،1389 ، ص 120).

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

تأثیر رسانه های اجتماعی و سیستم مدیریت مشتری محور بر عملکرد ارتباط با مشتری ( مورد مطالعه: نمایندگی های مجاز ایران خودرو استان گیلان)

Related articles

پایان نامه حاکمیت شرکتی/:حاکمیت شرکتی و مالیات

حاکمیت شرکتی و مالیات با جدا شدن مالکیت و مدیریت، مدیران به عنوان نماینده سهامداران، شرکت را اداره می کنند. با شکل گیری رابطه نمایندگی، تضاد منافع بین مدیران و سهامداران و سایر ذی نفعان و از جمله دولت  ایجاد می گردد و به طور بالقوه این امکان به وجود می آید که مدیران اقداماتی […]

Learn More

پایان نامه اضطراب اجتماعی//دیدگاه فمنیستی درباره بدن

دیدگاه های فمنیستی درباره ی بدن: به اعتقاد فمنیست ها از ابتدای تاریخ تا کنون بدن زنان عرضه ی سیادت و کنترل بوده است. این کنترل اشکال متفاوتی به خود گرفته است. از بستن پای دختران چینی (برای جلوگیری از رشد پا به اندازه پای مردان)، تا پوشیدن لباس های با فنرهای برجسته کننه، همواره […]

Learn More

انواع قتل؛پایان نامه جرم قتل در حقوق ایران

انواع قتل در حقوق ایران و فرانسه و آمریکا در حقوق ایران،قتل به عمد و غیرعمد تقسیم میشود.به اینصورت که قانونگذار ایران به تبعیت از نوشته های فقهی،ابتدا در ماده 204ق.م.ا قتل را به سه نوع تقسیم کرده است که عبارتند از عمد،شبه عمد و خطای محض.که مصادیق قتل عمد در ماده 206 قانون مذکور،بیان […]

Learn More