ابعاد وعناصر CRM:/پایان نامه درمورد رسانه اجتماعی

– ابعاد وعناصر CRM

سين، تسه و ييم ( 26  ). عناصر CRM را به شرح ذيل بر ميشمارند  

1-بعد نخست، تمركز بر   مشتريان كليدي: شامل تمركز گسترده بر مشتري اصلي و تحويل مستمر ارزش افزوده و برتر به مشتريان كليدي منتخب از طريق عرضه هاي شخصي شده و دلخواه است  اين بعد شامل:

  • بازاريابي مشتري اصلي
  • شناخت ارزش دورهي عمر مشتري كليدي؛
  • سفارشي سازي (شخصي سازي ).
  • بازاريابي تعاملي خلق مجدد

2-بعد دوم، سازمان :CRM CRM ضرورتاً به معني تغييرات اساسي در روش سازماندهي و فرايندهاي كسب وكار شركت هاست  شركت ها بايد به چالش هاي اصلي سازمان در رابطه با شروع و آغاز  CRM توجه بيشتري داشته باشند  اين بعد شامل:

  • ساختار سازماني
  • الزام منابع سطح سازمان
  • مديريت منابع انساني

3-بعد سوم، مديريت دانش: طبق ديدگاه مبتني بر دانش شركت، منطق اصلي براي وجود يك شركت، ايجاد، انتقال وكاربرد دانش است، از ديدگاه مديريت ارتباط با مشتري، دانش ميتواند به آنچه كه از تجربه يا مطالعه عملي داده مشتري يادگرفته شده است، اطلاق شود  اين بعد شامل:

يادگيري و ايجاد، دانش

انتشار و به اشتراك گذاري دانش؛

 پاسخگويي دانش (همان ).

4-بعد چهارم CRM مبتني بر فناوري:داده مشتري دقيق، براي عملكرد موفقيت آميز CRM حياتي است  و در نتيجه، فناوري نقش مهمي در CRMو در افزايش هوشمندي شركت بازي ميكند

قانون پاره تو: 80 درصد درآمد و سود يك شركت به وسيله 20 درصد مشتريان آن تأمين مي شود، لذا اين مشتريان براي شركت از اهميت ويژه اي برخوردارند و براي خدمت‌رسانی به اين مشتريان بايد سازماندهي شركت به نحوي باشد كه بتواند تمام منابع خود را دربراي كسب رضايت آنها بسيج كند و از طرف ديگر اين امر مستلزم مديريت اطلاعات مشتريان و شناخت مطلوب آنهاست(مديريت دانش ). و تمام اين فرايند بدون وجود فناوري عملي نخواهد بود  (طاهرپور کلانتری و طیبی طلوع،1389 ، ص 120).

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

تأثیر رسانه های اجتماعی و سیستم مدیریت مشتری محور بر عملکرد ارتباط با مشتری ( مورد مطالعه: نمایندگی های مجاز ایران خودرو استان گیلان)

Related articles

كلاهبرداري در سايبر سپيس//پایان نامه ادله دیجیتالی

كلاهبرداري در سايبر سپيس قانونگذار ایران در ماده 67 قانون تجارت الکترونیکی مصوب 1382  مقرر داشته است که،« هرکس در بستر مبادلات الکترونیکی ،با سوءاستفاده و یا استفاده غیر مجاز از داده پیامها،برنامه ها و سیستم های رایانه ای و وسایل ارتباط از راه دور و ارتکاب افعالی نظیر ورود،محو،توقف داده پیام،مداخله در عملکرد برنامه […]

Learn More

پایان نامه سقوط قيمت سهام،سهامداران نهادي وعدم تقارن اطلاعاتی

نقش سهامداران نهادي در عدم تقارن اطلاعاتی در اين زمينه تحقيقات مختلفي انجام شده است كه از آن جمله می‌توان به تحقيقات انجام شده توسط جيانگ و كيم[1] (2000) اشاره نمود. تحقيق اول به بررسي مقايسه اي عدم تقارن اطلاعات بين بازار سرمايه ژاپن و امريكا پرداخته است. نتايج آن‌ها نشان داده كه بازار سرمايه […]

Learn More

پایان نامه یادگیری خودتنظیمی//خانواده و پیشرفت تحصیلی

خانواده و پیشرفت تحصیلی نتایح بسیاری از تحقیقات نشان می­دهد که بخش بزرگی از تغییرات پیشرفت درسی به ویژه تغییرات توانایی­های کلامی کودکان ناشی از تفاوت­های محیط خانواده است. اگر چه مختصات خانواده از ابعاد گوناگونی چون ساختار ارزش­های حاکم، نحوه انتظارات و توقعات والدین، روش­های تربیتی، پایگاه اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی، شخصیت و […]

Learn More