ابعاد وعناصر CRM:/پایان نامه درمورد رسانه اجتماعی

– ابعاد وعناصر CRM

سين، تسه و ييم ( 26  ). عناصر CRM را به شرح ذيل بر ميشمارند  

1-بعد نخست، تمركز بر   مشتريان كليدي: شامل تمركز گسترده بر مشتري اصلي و تحويل مستمر ارزش افزوده و برتر به مشتريان كليدي منتخب از طريق عرضه هاي شخصي شده و دلخواه است  اين بعد شامل:

  • بازاريابي مشتري اصلي
  • شناخت ارزش دورهي عمر مشتري كليدي؛
  • سفارشي سازي (شخصي سازي ).
  • بازاريابي تعاملي خلق مجدد

2-بعد دوم، سازمان :CRM CRM ضرورتاً به معني تغييرات اساسي در روش سازماندهي و فرايندهاي كسب وكار شركت هاست  شركت ها بايد به چالش هاي اصلي سازمان در رابطه با شروع و آغاز  CRM توجه بيشتري داشته باشند  اين بعد شامل:

  • ساختار سازماني
  • الزام منابع سطح سازمان
  • مديريت منابع انساني

3-بعد سوم، مديريت دانش: طبق ديدگاه مبتني بر دانش شركت، منطق اصلي براي وجود يك شركت، ايجاد، انتقال وكاربرد دانش است، از ديدگاه مديريت ارتباط با مشتري، دانش ميتواند به آنچه كه از تجربه يا مطالعه عملي داده مشتري يادگرفته شده است، اطلاق شود  اين بعد شامل:

يادگيري و ايجاد، دانش

انتشار و به اشتراك گذاري دانش؛

 پاسخگويي دانش (همان ).

4-بعد چهارم CRM مبتني بر فناوري:داده مشتري دقيق، براي عملكرد موفقيت آميز CRM حياتي است  و در نتيجه، فناوري نقش مهمي در CRMو در افزايش هوشمندي شركت بازي ميكند

قانون پاره تو: 80 درصد درآمد و سود يك شركت به وسيله 20 درصد مشتريان آن تأمين مي شود، لذا اين مشتريان براي شركت از اهميت ويژه اي برخوردارند و براي خدمت‌رسانی به اين مشتريان بايد سازماندهي شركت به نحوي باشد كه بتواند تمام منابع خود را دربراي كسب رضايت آنها بسيج كند و از طرف ديگر اين امر مستلزم مديريت اطلاعات مشتريان و شناخت مطلوب آنهاست(مديريت دانش ). و تمام اين فرايند بدون وجود فناوري عملي نخواهد بود  (طاهرپور کلانتری و طیبی طلوع،1389 ، ص 120).

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

تأثیر رسانه های اجتماعی و سیستم مدیریت مشتری محور بر عملکرد ارتباط با مشتری ( مورد مطالعه: نمایندگی های مجاز ایران خودرو استان گیلان)

Related articles

پایان نامه ارزش ویژه برند//وفاداري به برند

وفاداري به برند عبارت است از واكنش رفتاري نسبتاً متعصبانه در خريد كه فرد در طول زمان نسبت به برند پيدا مي كند و اين رفتار باعث مي شود كه در فرايند هاي تصميم گيري و ارزيابي از مجموعه نام ها يي كه در ذهن دارد، گرايش خاصي به آن برند پيدا كند . اين […]

Learn More

پایان نامه درمورد فساد عقد//ضمان منافع در فقه عامّه

: مستندات ضمان منافع در فقه عامّه با توجه به این‌که فرق مختلف اهل سنّت در مورد حکم منافع مقبوض به عقد فاسد آرای متفاوتی دارند لذا ما هم در اینجا نظرات هر یک را جداگانه بیان می‌کنیم.   بند یکم: فقه حنفیه بر اساس فقه حنفیه عقود نادرست به دو دسته تقسیم می‌شوند عقد […]

Learn More

پایان نامه مشتریان و انتخاب بانک:/اهمیت تصویر ذهنی

تصویر ذهنی بسیاری از مفاهیم مرتبط با تصویر ذهنی در گذشته توسعه پیدا کردند، تصویر ذهنی بر طبق اصول گشتالت منعکس کننده عقاید و احساسات کلی مشتری است به یک تصویر ذهنی مطلوب به عنوان یک جنبه حیاتی از توانایی یک سازمان در حفظ جایگاه خود و بازار نگریسته می­شود.  Bloeme,1998,513) ) شرکت با طراحی […]

Learn More