کاربرد روش مشارکتی:/پایان نامه درباره یادگیری مشارکتی

اثرات کاربرد روش مشارکتی (جیگ ساو)

جاکوبز و همکاران (2011) با نتیجه گیری از تحقیقات انجام نشده عنوان نموده اند که دانش‏آموزان با استفاده از یادگیری مشارکتی می‏توانند از مزایای زیر برخوردار شوند:

  • دستاوردهای علمی خویش را بهبود بخشند.
  • علی رغم سطح پیشرفت قبلی یا نیازهای فردی دیگر به طور فعال تر درگیر در موضوعات با دانش‏آموزان دیگر شوند.
  • انگیزه برای یادگیری افزایش می‏یابد.
  • دانش‏آموزان در قبال یادگیری خود و دیگران احساس مسئولیت بیشتری می‏نمایند.
  • مدت زمان درگیری انجام وظیفه و کار افزایش می‏یابد.
  • مهارت‏های اجتماعی را بهبود می‏بخشد.
  • عشق به مدرسه را افزایش می‏بخشد.
  • نگرش دانش‏آموزان را نسبت به یادگیری مدرسه و همسالان خود بهبود می‏بخشد.
  • توانایی ارزش قائل شدن و ملاحظه دیدگاه‏های متنوع را افزایش می‏دهد.
  • فرصت بیشتری به معلم برای مشاهده بررسی یادگیری دانش‏آموزان می‏دهد.

جاکوبز و همکاران (2002) نیز به برخی اثرات روش مشارکتی (جیگ ساو) در کلاس درس از دیدگاه صاحب نظران مختلف اشاره می‏نماید که بدین شرح می‏باشند:

  • یادگیری متون و راهبردهای جدید از همکلاسان (هنز[1]، 1990)
  • رشد تفکر انتقادی در شاگردان (دیویدسم[2] و دیگران، 1992)
  • تقویت عزت نفس شاگردان (برونر[3]، 1994)
  • افزایش پیشرفت تحصیلی دانش‏آموزان (ویتور[4] و دیگران، 1995)
  • تقویت احساس مسئولیت دانش‏آموزان در برابر یادگیری خود و سایرین (برونز و سایرین، 1995)
  • تقویت نگرش مثبت شاگردان نسبت به یادگیری علم و دانش (رونالد، 1997)
  • تقویت مهارت‏های خودرهبری (رونالد، 1997)
  • تقویت پشتکار شاگردان برای حل مسائل درسی (رونالد، 1997)
  • تقویت مهارت‏های کلاس (ارتباطی-اجتماعی دانش‏آموزان) (فارل[5]، 1999)
  • افزایش پیشرفت تحصیلی همه دانش‏آموزان اعم از قوی، متوسط و ضعیف (هرید[6]، 2000؛ هانگ، 200 و سی، 2001، به نقل از ملازهی، 1391)

رابرت (2002) در بحث مربوط به مزایای به کارگیری روش جیگ ساو به موارد زیر اشاره می‏نماید:

  • عزت نفس را در دانش‏آموزان می‏پروراند (جانسون و جانسون، 2006)
  • با تجارب یادگیری بیشتر، رضایت خاطر دانش‏آموزان را بهبود می‏بخشد.
  • نگرش مثبت را به مواد آموزشی افزایش می‏دهد.
  • چالش برانگیزی بیشتر بدون این که میزان کار در مدت معین را نامعقول سازد (فلور[7]، 2007)
  • فراهم سازی درک عمیق تر برای دانش‏آموزان (فلور، 2009)
  • منجر به تولید بیشتر و بهتر به سوالات (فلور، 2009)

[1] – Hans

[2] – Davidsam et al

[3] – Broner

[4] – Vittur et al

[5] – Pharrell

[6] – Herreid

[7] – Flora

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

تأثیر یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) بر مهارت‏های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش ‏آموزان دختر پایه هفتم شهرستان جم

Related articles

علل روانی-عاطفی سرقت رایانه­ ای:پایان نامه سرقت در فضای سايبری

علل و انگیزه­های روانی-عاطفی انگیزه‌ی افرادی که به سرقت رایانه­ای دست می‌زنند مختلف است، اما به ندرت انگیزه‌ی جدیدی دیده می‌شود. انگیزه‌های مختلفی موجب سرقت می­شود که واضح‌ترین آن‌ها طمع‌، حرص‌، قدرت‌، انتقام‌، ماجراجویی و شوق چشیدن میوه‌ی ممنوعه است. توانایی تأثیر گذاشتن بر سیستم‌های بزرگ به عنوان کاری قدرتمند به خودی خود کاری لذت […]

Learn More

پایان نامه بازاریابی رابطه مند/رضایت مشتری

رضایت مشتری رضایت مشتری را می توان به دو دسته طبقه بندی کرد: -رضایت معامله خاص -رضایت کلی Johnson&Fornell1991 رضایت مشتری معامله خاص،اشاره به ارزیابی مشتریان پس از تجربه خرید خاص دارد،رضایت کلی به این معنا است که مشتریان بر اساس تجربیات خود از برند رضایت دارند. رضایت کلی را به عنوان ترکیبی از همه […]

Learn More

خودنمايي و خودبرتربيني:پایان نامه درمورد تجمل گرايي

احساس حقارت و خود کم بيني (احساس کمبود شخصيتي) يکي ديگر از عوامل دروني که ممکن است به پيدايش روحيه تجمل و اعيان منشي بيانجامد، اين است که تجمل گرا در نفس خويشتن احساس کمبود کند. احساس کمبود شخصيتي در عوامل گوناگوني ريشه دارد و يکي از اين عوامل پيشينه تاريخي فرد است . افرادي […]

Learn More