پایان نامه درباره تداعی برند:-تداعی برند مبتنی بر شرکت

تداعی تصویر برند در گروه های واقعی طبقه بندی می‎‎شود. بیشتر این تداعی ها در دو گروه طبقه بندی شده اند: گروه اول تداعی های کارکردی هستند که ویژگی های محسوس کالا را نشان داده و گروه دوم تداعی های نمادین یا احساسی که ویژگی نا محسوس کار را نشان داده و تاثیر مشتری را بر روی تایید اجتماعی، خود بیانگرییا اعتماد به نفس منعکس نمایند. (جانونیس و ویرویلات، 2007، ص79) فرض می‎‎شود که تداعی های برند از سه بعد مشخص یافته اند: کیفیت ادراک شده، تصویر برند، و نگرش برند. تصویر برند به صورت پاسخ منطقی و مستدل یا هیجانی (احساسی) مشتری به برند هدف و متشکل از جنبه‎های کاربردی و نمادین برند، مفهوم سازی می‎‎شد.نگرش برند، به صورت ارزیابی کلی مشتری از برند تعریف می‎‎شود و معنی برند در ذهن مشتری باز می‎‎نمایند. مطابق با دیدگاه کلر تداعی های برند در سه دسته، برند هستند.( وانگ و یانگ[1]، 2010، ص180)

1)ویژگی ها(ویژگی های مرتبط با محصول از قبیل اجزا و شکل و ویژگی های غیر مرتبط با محصول از قبیل قیمت، تصور از مصرف کننده، تصور از موقعیت مصرف کننده، احساسات، تجربیات شخصیت)

2)مزایا(مزایای کارکردی، مزایای سمبلیک و مزایای تجربی)

3)نگرش (ارزیابی کلی)

همچنین مطابق با اظهارات کلر ایجاد تصویر ذهنی مثبت از برند نیازمند برنامه های بازاریابی است که بتواند تداعی های نیرومند، مطلوب و منحصر به فرد را با برند در حافظه پیوند بزنند. تداعی هایی که نیرومند، مطلوب و منحصر به فرد باشند، به طور حتم فعالترند و تصویر ذهنی از برند کمک می‎‎کنند. (کلر به نقل از بطحایی، 1389، ص156) براساس تحقیقات انجام شده ادراک مصرف کننده از کیفیت و ارزش کالا تاثیر قابل توجهی بر تصویر و تداعی برند می‎‎گذارد. (سوری و لینگ[2]، 2013، ص127)

2-3 تداعی های برند مبتنی بر شرکت[3]

تداعی های به برند مبتنی بر شرکت را می‎‎توان اینگونه تعریف کرد که سرمایه گذاری های جدید شرکت و اعلام آن را می‎‎توان به عنوان یکی از منابع ثانویه برای ارزش ویژه برند به کار برد . این تعریف، از تعریف آکر در مورد برند شرکت در سال 2004 مشتق شده است. آکر در سال 2004 سه عامل موثر بر تداعی توانایی شرکت بیان می‎‎دارد: نحوه انجام کار شرکت و میزان توسعه آن، نوآوری شرکت[4]، میزان شناخت جهانی شرکت. (دهقانی سلطانی و همکاران، 1392، ص104)

دستیابی به میزان رشد برنامه های بازاریابی و عمومی شرکت و برند نیز در میان مردم تاثیر گذار است. آگاهی از برند باعث می‎‎شود که مصرف کنندگان بهتر بتوانند کارایی بالای شرکت را درک نمایند. همچنین باید برای افرادی که خواهان نوآوری [5]اند نیز محصولات جدید ارائه داد. در یک بازار رقابتی مشکل بتوان عاملی را یافت که نسبت به بقیه باعث تمایز محصول باشد و آن را به عنوان نوآوری دانست. شرکت ها اصولا نوآوری را هنگامی ارائه می‎‎دهند که محصولات موجودشان قدیمیبه سوی قدیمی شدن روی آورد. همچنین نوآوری به درک و پیش بینی نیاز مصرف کنندگان نیاز دارد. (آکر، 2004، ص139)جهانی شدن[6] باعث ازدیاد تنوع محصولات، طولانی شدن عمر شرکت، ایجاد منابع بیشتر، شناسایی خواسته های بیشتر و ارائه آنها توسط محصولات به مشتری است و این کار باعث افزایش آگاهی مردم از نام موسسه می‎‎شود. مصرف کنندگان بیشتر محصولات جهانی را استفاده می‎‎نمایند که برند مورد نظر کلیدی ترین ملاک انتخاب است. تداعی هبرند می‎‎تواند میراثی از توانائی شرکت باشد و شامل دارائی ها، ظرفیت ها و قابلیت ها، کارکنان، ارزش ها، محلی و جهانی بودن و نحوه سابقه انجام کار می‎‎باشد. (آکر، 2004، ص138)

[1] Wang & Yang

[2] Severi& Ling

[3] Corporate-based brand associations

[4] Innovation Company

[5] Innovation

[6] Globalization

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

بررسی تاثیر تداعی های برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان مطالعه موردی: صنعت نساجی استان گیلان

Related articles

پایان نامه ارزیابی عملکرد HSE/ايمني سطوح عمليات

ايمني سکوها و سطوح عمليات در كليه كارهائي كه نتوان آن‌ها را در ارتفاع با استفاده از نردبان يا وسايل ديگر به طور اطمينان بخشي انجام داد بايد داربست‌هاي مناسب و كافي فراهم كرد. داربست هر ساختار موقتي شامل يك يا چند جايگاه، اجزاي نگاهدارنده، اتصالات و تكيه‌گاه‌ها است كه در طي اجراي هرگونه عمليات […]

Learn More

پایان نامه درمورد اخلاق حرفه‌اي:موانع رشد اخلاق حرفه‌اي

موانع رشد اخلاق حرفه‌اي در سازمانها ، موسسات و محيط­هاي كسب وكار   1- فقدان نگرش راهبردي به اخلاق حرفه‌اي: اخلاق حرفه‌اي در نگرش راهبردي، عبارت است از: مسئوليت پذيري سازمان در قبال حقوق همه عناصر محيطي اعم از داخلي و خارجي كه نقشي راهبردي در موفقيت آتي سازمان دارد. نگرش غير راهبردي، تصوري ناقص، […]

Learn More

پایان نامه درباره اعتبارات اسنادی:اعتبار اسنادی اتکایی

اعتبار اسنادی اتکایی حفظ منافع شخص ثالث همیشه در چارچوب اعتبار اسنادی قابل انتقال ممکن نخواهد بود. در این حالت چنانچه ذینفع بخواهد کالای موضوع اعتبار را از تولید کننده اصلی تهیه نماید می تواند از اعتبار اسنادی اتکایی استفاده کند. در مثال بخش قبل در مورد احداث و راه اندازی پروژه قطار شهری شهر […]

Learn More