inventory : Version 3 , 1 2005 . technical specifications . Philadelphia , PA:Hay Group
Kolb,D. (1985) Experimental learning and development: prentice-Hall , inc englwood cliffs-NJ.
Kolb . D . A & Goldman , M . B (1973) Forward & Typology of Learning Styles and Learning Styles and discipline demands of academic deformance social adaotion and career choices of MIT Seiors .
Cambrid ge : M . I . T Saloon school of management . No 688 – 730
Magolda , M . B (1989) Gender differeces in coginitivent An analysis of cognitive complexity and learning styles . Journal of college student development . No 30 , pp 213 – 220
Pelgrum & Law (2003) ICT in Education oround the World : trends , Prospects . International Institude for educational Planing .
Pelgrum , W . J . (2001) Obstacles to integration of ICT in Education : reults from a world wide Education al assessment . Comouter and Education , Volume 37 , Issue 2 , September 2001 , pp 163 – 178
Perkinz , D (2007) . Smart School . Available at :
http://www.pz.harvard.edu/research/smartsch.htm
schofield. W(1995) evaluating what really mattersim computer based education.Available at:
Http://www.edu.au
Vermetten Y , J , Lodewijks . H , G , Vermunt , J . D (2001) The Role of personality Traits and Goal orientation in strategy use . Contemporary Educational Psychology . No 26 , pp 149 – 170
ضمائم
بسمه تعالی
با سلام
پرسشنامه حاضر به منظور بررسی روشها و سبک های یادگیری دانش آموزان در انجام پژوهشی تهیه شده است امیدوارم ما را در انجام درست این تحقیق یاری نمایید .
نام دبستان : منطقه :
تحصیلات پدر
زیر دیپلم ( دیپلم ( فوق دیپلم ( کارشناسی ( کارشناسی ارشد و بالاتر(
تحصیلات مادر
زیر دیپلم ( دیپلم ( فوق دیپلم ( کارشناسی ( کارشناسی ارشد و بالاتر(
دانش آموز گرامی با توجه به میزان علاقه و روش یادگیری شما در دروس به گزینه ها امتیاز 1 تا 4 بدهید . (1 کمترین شباهت و 4 بیشترین شباهت ) از دادن امتیازهای مساوی در یک سوال اجتناب فرمایید . با تشکر
1. هنگام یادگیری دوست دارم :
مطابف با احساسم با موضوع برخورد کنم
نگاه کنم و گوش بدهم
درباره ی موضوع ها و نظریه ها فکر کنم ؛
به انجام دادن کارها بپردازم
2. زمانی خیلی خوب یاد می گیرم که :
به احساس ها و حدس و گمان های خود اتکا کنم
به دقت گوش می دهم و نگاه می کنم ؛
به تفکر منطقی اتکا می کنم
برای انجام دادن کارها تلاش زیادی کرده باشم .
3. در ضمن یادگیری :
شهودی هستم ؛
آرام و در خود هستم ؛
مایلم موضوع ها را از طریق استدلال کشف کنم ؛
احساس مسئولیت می کنم .
4. من از طریق . . . . . . . . . . . . . . . یاد می گیرم :
احساس کردن ؛
نگاه کردن ؛
فکر کردن ؛
انجام دادن .
5. در ضمن یادگیری
پذیرای تجارب تازه ام ؛
به همه ی جنبه های یک موضوع توجه می کنم ؛
دوست دارم موضوع ها را تحلیل و آن ها را به اجزای تشکیل دهنده شان تجربه کنم ؛
دوست دارم امور را شخصاً بیازمایم .
6. در ضمن یادگیری :
از احساس درونی خود بهره می گیریم ؛
مشاهده گر هستم ؛
منطقی ام ؛
فردی فعال هستم .
7. من به بهترین وجهی از :
ارتباط با دیگران یاد می گیرم ؛
راه مشاهده یاد می گیرم ؛
تفکر منطقی یاد می گیرم ؛
راه کوشش و تمرین یاد می گیرم .
8. برای یادگیری :
خود را سریعاً غرق موضوع می کنم ؛
قبل از شروع ، تأمل می کنم ؛
به افکار و نظریه ها توجه می کنم ؛
دوست دارم به نتایج کارها توحه کنم .
9. زمانی خیلی خوب یاد می گیرم که :
به احساسم اطمینان می کنم ؛
به مشاهداتم اطمینان می کنم ؛
به عقاید و نظرهای خودم اطمینان می کنم ؛
کارها را شخصاً انجام می دهم .
10. در ضمن یادگیری :
پذیرا و مثبت هستم ؛
بی نظر هستم ؛
منطقی هستم ؛
مسئولیت پذیر هستم .
11. در ضمن یادگیری :
غرق موضوع می شوم ؛
دوست دارم مشاهده کنم و ببینم ؛
دوست دارم درباره ی موضوع فکر کنم ؛
دوست دارم فعال باشم
12. زمانی که خیلی خوب یاد می گیرم که شخصی :
پذیرا و دور از پیش داوری باشم ؛
دقیق باشم ؛
افکار را تجزیه و تحلیل کنم ؛
اهل عمل باشم .
از اینکه با من همکاری نمودید سپاسگزارم
Abstract
The purpose of this study was to investigate the intelligent impact on the schools of learning styles (Kolb model) in fifth grade students of elementary school education in Tehran . Semi-empirical study with pre-test and post-test was used. The population consisted of all fifth grade elementary school students in 19 districts of Tehran in the 93-92 school year) 32250 people(. For this reason, According to Table VHS Bula 400 randomly selected heterogeneous. and first completed the Kolb learning style questionnaire (2005). After 2 months of using information and communication technologies in smart schools subjects responded to the questionnaire again. For data analysis, descriptive statistical methods and paired t were used. The results showed that Smart schools was effective on concrete experience and active experimentation and increased them. Also was effective on Abstract conceptualization and reflective observation and reduced them.
Keywords: Smart schools, information and communication technology ICT, educational technology, learning styles, Kolb’s styles (converging, diverging, assimilating and conforming)
ISLAMIC AZAD UNIVERSITY
Tehran Central Branch
Faculty of Psychology and Social Sciences
Department of Educational Sciences
M.A Thesis
On: Educational Management
Subject:
Effects of making schools smart on learning styles
of students at fifth grade elementary schools
at Tehran’s education organization
Advisor:
Dr. Abbas Khorshidi
By:
Leila Abdoli
Summer 2014
1 Unesco(united nations Educational ؛ scientific and cultural organization)
2 Eric
3 Gates
4 Howard Gardener
5 Becker
6 Mosely
7 Smart School
8 Technology
9 Information and communication Tecndy (IcT)
10 I. Learning
11 E.Learning
12 Style
13 Learning Style
14 Honey &mumford
15 Kolb &KOlb
16 Concrete Experience (CE)
17Refective observation (RO)
18 Abstract Conceptualization(AC)
19 . Computer- assisted Training (CAT)
20 . Computer- based Training (CBT)
21 . Education Software
22 . Brogan
23 . Hanizar et al
24 . Roberson
25 . Cola
26 . Foongme
27 . Pelgrum
28 . Bartholemew
29 . Daivid perkinz
30 . lab top
31 . On line
32 . Virtual School
33 . Kulik & Kulik
34 . Samson et al
35 . Brogan
36 .Delos
37 . Lou et al
38 . Florian
39 .Reed and Mcrgeney
40 . Abbot
41 . Gunter
42 . Becta
43 . SENIT (Special Educational Needs interested in ICT)
44 . Loveless
45 . Information society
46 . Pelgrum & Law
47 . Socrates
48 . Wilelm Wundt
49 .Ebinghaus
50 . Hergenhan & Olson
51 . Kurt Lewin
52 . Lev Vygotsky
53 . Robert Mills Gagne
54 . M. DavidMerrill
55 .Darivid Perkinz
56 . Tiger Web
57 . ICT
58 . Terenggun
59. International computer Driving Licence
60-on line
61 .LMS:learning management system
62 .Whiataker
63 .Wallcace
64 -hargreaves
65 Hergenhahn& olson
66.UNESCO (United nations Educational, Scientific and cultural Organization)
67.Hergenhan
68 .Cognitive Styles
69 .Effective Styles
70 .Physiological styles
71.conceptual tempo
72.impulsive
73.reflevtive
74.Bichler &Snowman
75 .Hohn
76.Field depended
77 .Field independed
78.ormord
79 -kolb
80 -Guilford
81 -Piaget
82 -Dembos
83 -Woolfolk
84 Cano&Hughes
85-johnson
86-Robynn & Gravenhorst
87-Dunn,R & Dunn,k
88 -Denig & loveless
89- Deing
90-Vermunt
91 -Schemeck
92 -Geisler
93 -Brenstein
94 -Cercu
95 -Tait
96 -Marton&saljo
97 -Undirected learning style
98 -Repro duction Directed learning style
99 -Applicatin Directed learning style
100 -meaning Directed learning style
101 -vermetten
102 -Biggs
103 -surface Approch
104 -Deep Approch
105 -Achieving Approch
106-Folder & solomon
107 -Active- Reglective
108 -sensing- intuitive
109 -visual-verbal
110 -Global-Sequential
111 -Kolb & Fry
112 -Experimental learning Theory (ELT)
113 -Concrete Experience (CE)
114-Abstract conceptualization (AC)
115 -Reflective Observation (RO)
116 -Active Experimentation (AE)
117 -jung. C
118 -Concrete Experience(CE)
119 -Active Experimentation
120 -reflective Observation(RO)
121 -Abstract conceptualization(AC)
122 -Mandala
123 -Jean piaget
124 William james
125 -paulo freier
126 -Daivid kolb
127 -Lewin
128 Dewey
129 -Donclark
130 Converger
131-Diverger
132 -Brain storming
133 -Assimilator
134 -Accimmodator
135 -Jacobs
136 Magolda
137 -Schofield
138 -Hickson & Baltimore
139 fuji
140 Knight, Elfenbein&martin
141 kayes
142 -Becker
143 Mosely
144 -Filsell & Barnes
145 _Hakkarainen
146 -peter Abbiouon
147 -Chinn & jimmey
148 -stahl
149 -klinger
150 -Hanizar et al
151 -Elliot
152 -Manuchehr
153.IFETS (international forum of Educational technology & society)
154 -Deryakulu
155 -Ashley – Denison
156 -Jaschik
157 -Bhatti &Bart
158Validity
159 Reliability
—————
————————————————————
—————
————————————————————
‌أ

Comments (0):

Write a comment: